با خوندن پست های اخیر یه سوالی در ذهن من شکل گرفت. خیلی از آقایون از مادی گرایی دختران شاکی هستند، چرا عروسی می خواین؟، چرا طلا می خواین؟، چرا خونه و ماشین می خواین؟، چرا صرفاً عمل صالح واسه تون کافی نیست، حرف بیراهی هم نیست پایه ی زندگی اعتماد و علاقه س نه ثروت.

از طرف دیگه این رو هم زیاد می‌شنویم که اگه دختری حقوقش رو در ازدواج بخواد مثلاً حق طلاق، حق اشتغال تعیین محل سکونت و ... دیگه مهریه و نفقه معناشون رو از دست می دن، زن باید مشارکت فعال در امور مالی خانه داشته باشه زندگی یا باید سنتی باشه یا مدرن و برابری طلبانه این هم حرف درستیه و شترسواری دولا دولا نمی شه.

اما یه نکته مغفول مونده این وسط!

چطور دختری که زندگی سنتی یا مدرن می خواد باید یه طرف رو انتخاب کنه و بر اساس قواعد اون سمت بازی کنه ولی این شامل پسر نمی شه؟!، در عرف ازدواج سنتی تامین محل سکونت، مراسم عروسی در حد عرف حتی خرید طلا و لوازم عروسی، وسیله نقلیه و تامین کامل هزینه های زندگی زن شامل نفقه و مهریه با مرده. 

دین هم همین رو می گه. سوال من اینه که زنی که نسبت به حقوقش مطالبه گر نیست و در زندگیش مرد رو مدیر می دونه و زندگی سنتی رو انتخاب می کنه عموماً هم خانه دار می شه و قید اشتغال و استقلال مالی رو می زنه چرا باید از مزایای ازدواج سنتی هم محروم شه؟! یا رومی روم یا زنگی زنگ! 

این که از زن بخوایم هم قید عروسی و خونه و ماشین و شغل ثابت و طلا و ... رو بزنه هم حقوق قانونیش رو دریافت نکنه یعنی هم از مزایای زندگی مدرن و هم سنتی محرومش کردیم. این دوگانگی نیست؟ 

من واقعاً دنبال پاسخم چون طرز فکر مردانی که دائم دنبال دختر قانعی میگردن که عملاً هیچی نخواد رو درک نمی‌کنم و این پرسش رو هم سعی کردم طوری مطرح کنم که به کسی برنخوره فقط می خوام چهارچوب فکری این افراد رو درک کنم! 

به نظرم الان که چند پست پشت هم نظرات مردان در این باره درج شده بد نیست این موضوع هم به بوته نقد گذاشته بشه.


پیشنهاد:

مادر شاغلم از این که پدرم رو تکیه گاه خودش نمی بینه، ناراحته

دوست ندارم همسر آیندم شاغل باشه

بررسی ملاک شاغل بودن خانم در ازدواج

نحوه برخورد دختران شاغل با تمایل برخی از پسران به ازدواج با آن ها

میخوام در مورد ازدواج با دختر شاغل باهاتون مشورت کنم

کارمندم، با یه دختر کارمند ازدواج کنم و یا خانه دار ؟

تمایل بعضی پسران به ازدواج با دختران کارمند و دهه هفتادی

با یک معلم هم سطح خودم ازدواج کنم یا با یک خانه دار ؟

زن خانه دار رو ترجیح میدید یا شاغل ؟

پزشک هستم، نمی دونم همسر خانه دار انتخاب کنم یا ...

آقا پسرها ، شما همسر معلم رو ترجیح میدید یا خانه دار ؟

به چند دلیل میخوام که همسر آینده ام شاغل باشه

درآمد زن مردکش است!

هر کس به فکر زندگی خانوادگی هست نباید زن درس خون بگیره؟!

مردان دوست دارند همسرشان خانه دار باشه یا شاغل؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل زنان خانه دار (۴۲ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه)