با هم کار می کنیم... با هم خرج می کنیم...

مدتی است وقتی کسی ازم سوال میکنه قصد ازدواج دارین سوال بعدی شون این هست که آیا شاغل و مستقل هستید؟خواستم کمی درباره این ملاک انتخاب صحبت کنم... (اشتغال زنان و مشارکت مالی در زندگی)

آقا پسرها به نظرتون این جمله ای که " با هم کار می کنیم و خرج می کنیم" چقدر به نفع زندگی خانوادگی تون هست؟

با نگاهی به تفاوت های جسمی زن و مرد مشخص است که یک زن به اندازه یک مرد قدرت و توانایی جسمی نداره که پا به پای مرد در بیرون از خونه و درون خونه کار کنه... اگر یک بانو، هر روز هفته مثل یک مرد کار کند، بعد از اومدن به خونه چطور همسری می تونه باشه ؟ 

خانمی رو تصور بفرمایید که از 7 صبح تا 4 بعد از ظهر سر کار هست با احتساب زمان راه، این بانو ساعت 5 به خونه می رسه و باید کارهای منزل رو انجام بدن... با توجه به اینکه در طول روز با انواع و اقسام اتفاقات کوچیک و بزرگ جسم و جانش تحت فشار قرار گرفته و طبیعی ترین احساس با این حجم از کار خستگی ست. خستگی های روحی و جسمی... در نتیجه چطور می تونه آرامش داشته باشه و این آرامش رو به همسرش هم منتقل کنه...

چطور میتونه وقتی همسرش از سرکار اومد خوب ازش استقبال کنه...، سنگ صبورش باشه، گاهی شیطنت کنه تا همسرش خستگیش در بره...، نمی تونه چون خودش هم خسته است... و توانی نداره... تصور کنید خونه ای که مرد و زن هر دو خسته هستن.

اگر زنی با ویژگی ها و لطافت های زنانه دوست دارید مطمئنا این خانم نمیتونه توی هر دو جبهه بجنگه و زن باقی بمونه... باید مرد بشه تا دوام بیاره...

مادری ...

وقتی یکی از اصلی ترین ملاک ها در انتخاب همسر اشتغال زن باشه، یعنی این بانو باید در همه زمان ها کار کنه، حتی زمانی که مادر شد، در صورتی که هیچ زمانی مهمتر از زمان کودکی و هیچ کسی مهمتر از مادر برای تامین امنیت و رشد جسمی و روانی کودک نیست...

یک زن کارمند و شاغل در بهترین حالت باید از نه ماهگی کودکش رو از آغوشش جدا کنه و بسپاره به مادر بزرگ یا مهد کودک!!!

مادر بزرگ خوبه ولی مادر نیست!!! کدوم مربی مهد کودکی میتونه نگاه محبت آمیز مادر به بچه اش رو داشته باشه!!! یک مادرِِِ کارمند چقدر میتونه همبازی کودکش هم باشه؟ وقتی پای درد دل مادرهای معلم که بهترین نوع شغل برای خانم ها هست میشینم همش عذاب وجدان دارن که مادر خوبی نبودم و بچه هام رو تنها گذاشتم و به خاطر حس عذاب وجدان در بزرگسالی مدام به بچه هاشون سرویس میدن!!! کودک سرمایه است ... سرمایه ای که اگر در سال های اول زندگیش به او توجه بشه و نیازهاش تامین بشه و تربیت مناسب بشه... 

در سال های آتی راحت تر و آسوده تریم و برعکس بی توجهی و نادیده گرفتن نوزاد و کودک باعث انواع مشکلات روحی و رفتاری در آینده خواهد شد... در واقع هر چی کاشتی برداشت میکنی!

مدیریت خانه ...

مرد خانواده با تامین منابع مالی خونه جایگاه خودش به عنوان مدیر خونه تثبیت میکنه و سلسه مراتب جایگاه خونه حفظ میشه... وقتی یه مرد و زنی با هم خرج میکنن این مدیریت نصف میشه،  یک سرزمین با دو فرمانده!

توقع دخترها ...

دختر خانم های گل میشه از زمان قبل از عقد با مهریه های سبک و انتظارات به جا در حد توان آقا پسر نشون بدیم که تو برای من عابر بانک نیستی... تو مرد زندگی من هستی! من تو رو دوست دارم در هر شرایطی! (کمی توکل داشته باشیم و نترسیم و نتیجه اش رو بسپاریم به خودش)

از زمان عقد لیست همه خواسته و آرزوهامون رو از همسرمون نداشته باشیم ... ، مرد خوب عموما مظلوم ترین عضو خانواده است که همه ی هم و غمش تامین نیازهای خانوادست ... پس حداقل کاری که میتونیم در حق شون انجام بدیم حفظ احترام مرد خانه و محبت و مهربانی است!

میشه کمتر و ساده تر غذا خورد... میشه ساده تر لباس پوشید... میشه توی خونه کوچیک تر و در منطقه پایین تر زندگی کرد... و همسری بهتر و مادری بهتر بود.

این نظر من بود درباره این ملاک برای انتخاب همسر...


مرتبط:

نحوه برخورد دختران شاغل با تمایل برخی از پسران به ازدواج با آن ها

میخوام در مورد ازدواج با دختر شاغل باهاتون مشورت کنم

کارمندم، با یه دختر کارمند ازدواج کنم و یا خانه دار ؟

تمایل بعضی پسران به ازدواج با دختران کارمند و دهه هفتادی

با یک معلم هم سطح خودم ازدواج کنم یا با یک خانه دار ؟

زن خانه دار رو ترجیح میدید یا شاغل ؟

پزشک هستم، نمی دونم همسر خانه دار انتخاب کنم یا ...

آقا پسرها ، شما همسر معلم رو ترجیح میدید یا خانه دار ؟

به چند دلیل میخوام که همسر آینده ام شاغل باشه



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج با دختران شاغل (۲۶ مطلب مشابه) زندگی با خانم شاغل (۲۵ مطلب مشابه) مسائل زنان شاغل (۳۵ مطلب مشابه)