سلام

یه دهه هشتادی هستم و سال اول دانشگاه، از دوران کودکی به دنبال علاقه ام که راه انداختن یه بیزینس و ثروتمند شدن بود، حرکت و تلاش میکردم و این علاقه روز به روز بیشتر شد تا این که فهمیدم بیشترین چیزیه که دوستش دارم، آدم بسیار سخت کوش، منظم، منظبت و دقیقی هستم .

یه روز داشتم به برنامه هام برای موفقیت و رسیدن به اهدافم فکر میکردم که حرف پیشنهاد ازدواج به من شد و من هم که توی برنامه های زندگیم به این مورد فکر هم نمیکردم حرف خانواده رو قطع کردم و مخالفت کردم. 

اما چند روز بعد به یه حدیث برخورد کردم که همچین مضمونی داشت: جوان عزب که بر زمین راه میرود، زمین بر او لعنت میفرستد و ...، همین قضیه باعث شد که کمی به فکر فرو برم. الان پول کافی برای رهن کردن یه خونه و گذران یه زندگی ساده یا معمولی رو دارم، وضع مالی خوبی داریم و پدرم هم با تشویق به این امر قول مساعدت داد که من مخالفت کردم.

شاید 10 یا 15 سال دیگه زمان بهتری برای این کار باشه، شاید باعث کاهش سرعت رشد و پیشرفت من باشه و شاید هم برعکس، شاید باعث شکست در زندگیم باشه و نتونم به اهدافم دست پیدا کنم.

مورد بعدی اینه که از زندگیم در همین لحظه راضی هستم و رفتن به سراغ یه چیز ناشناخته زندگیم رو بدتر یا بهتر کنه یه ریسکه. تقریبا همین الان هم پیدا کردن کسی که بتونه هماهنگ با من زندگی کنه و معیارهای من رو داشته باشه خیلی کمه و قطعا در آینده معیار های سخت تر و بالاتری خواهم داشت، اگر کسی با این معیار ها رو پیدا نکنم یا اگر ازدواج به جای بهتر شدن شرایط باعث بدتر شدن باشه (که این پسرفت تلقی میشه) دلیلی برای ازدواج وجود نداره.

نمیتونم با یه هزینه و فایده کردن ساده تصمیم بگیرم چون احساس میکنم مثل یه معادله با چند هزار متغیر میمونه که قابل پیش بینی نیست و با تغییر هر کدوم شرایط بازی کاملا عوض میشه. با چند نفر مشورت کردم اما هنوز هیچ نظری ندارم، کاملا گیج شدم، احتمالا تجربه ای که شما از زندگی دارید خیلی بیشتر از تجربه ی منه، ممنون میشم اگه کمکی بهم کنید.


مرتبط با عدم تمایل به ازدواج در پسران:

چرا بعضی از پسرانی که شرایط خوبی دارند ازدواج نمی کنند؟

آیا واقعا با بالا رفتن سن حس نیاز به ازدواج مردان کم میشود؟

سوال از مجرد هایی که قصد ازدواج ندارند

چرا بعضی از پسران ازدواج نمی کنند؟

پسرهایی میشناسم که همه چی دارن ولی میلی به ازدواج ندارن

چرا یه پسر 28 ساله با وجود داشتن شرایط ، ازدواج نمی کنه ؟

چرا یک پسر باید ازدواج کند؟

دلایل عدم ازدواج علی رغم داشتن شرایط

چرا اقدام برای ازدواج ، این روزها کم رنگ شده؟

دلیلی نمی بینم که بخوام زن بگیرم

برای چی باید ازدواج کنم؟

رسیدن به مرحله بی تفاوفتی نسبت به ازدواج

حالا که تا حدودی شرایطم جور شده از ازدواج زده شدم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)