با سلام

من دختری تقریبا 21 ساله با قیافه ی معمولی هستم که تا به حال آرایش نکردم (البته به جز عروسی و جشن ها در حد ساده فقط کرم و برق لب). چند وقت پیش دی ماه با دوستای دوران دبیرستان رفتیم کافی شاپ. من اون ها رو از دوران دبیرستان ندیده بودم و فقط تلفنی با هم ارتباط داشتیم. من این ها رو که دیدم زمین تا آسمون فرق کرده بودن. چنان آرایشی کرده بودن در حد خفن و واقعا جذاب شده بودن البته یکی شون مثل من آرایش نداشت.

ما همگی تو فرزانگان درس می خوندیم و تو دوران دبیرستان اصلا تو فاز آرایش و این مسائل نبودیم. فقط درس می خوندیم. خلاصه من اومدم خونه و عکس های دبیرستان رو با عکس های کافی شاپ مقایسه کردم و دیدم تو دوران دبیرستان واقعا من از همه شون خوشگل تر بودم حتی مامانم هم تایید کرد. ولی تو عکس الآن مون اونا خوشگل ترن، اصلا جوری تغییر کردن آدم باورش نمی شه. من فکر نمی کردم آرایش تا این حد باعث زیبایی بشه.

حالا سوال من اینه من هیچ وقت موقع بیرون رفتن آرایش نمیکنم به چند دلیل؛

اولا تنبلی می کنم و حس می کنم وقت زیاد می گیره، دوم این که من معتقد بودم که قیافه ی اصلی خودم رو حفظ کنم تا موقع ازدواج کسی هم اگه جذبم شد بعد ازدواج براش آرایش کنم خوشش بیاد و زیباتر بشم. 

از این که آرایش کنم و کسی ازم خوشش بیاد و بعد که قیافه بدون آرایشم رو دید ازم زده بشه متنفرم (لطفا نگین کسی که واسه قیافه می خوادت همون بهتر که نخواد چون الان همه ظاهر بین شدن و اینی که میگن اخلاق دختر خوب باشه واسه بعد پذیرفتن قیافه اش هست. کلا ظاهر خیلی مهم شده متاسفانه).

من همیشه سعی کردم درگیر ظواهر نباشم و خودم رو از جاهای دیگه تقویت کنم مثلا تحصیل کنم یا ورزش کنم یا دنبال علایقم تو زمینه هنری برم. ولی الان با دیدن این وضع جامعه و دوستان و دانشگاه واقعا وسواسی شدم. الان هم ماشاء الله وقتی میخوان مقایسه کنن همیشه میگن اونی که آرایش کرده خوشگل تره، غافل از این که یا باید قیافه هر دو آرایش کرده باشه یا نباشه که با هم مقایسه بشن . 

وقتی چنین شرایطی رو می بینم واقعا اعتماد به نفسم پایین میاد، حتی تو خواستگاری ها هم آدم نمی دونه جیکار کنه؟، آرایش می کنی میگن آرایش کرده بود، قیافه اصلیش رو ندیدیم. آرایش نمی کنی میگن دختره خوشگل نبود. همین ها به کسی میگن خوشگل که بدون آرایش در مقابل من هیچی نیست!

حالا به نظرتون چیکار کنم؟، به آرایش نکردنم ادامه بدم یا نه؟، تو خواستگاری ها آرایش کنم یا نه؟ وقتی با دوستانم میریم بیرون مثل اون ها آرایش کنم یا نه؟، ممنون میشم برادرانه یا خواهرانه جوابم رو بدین.

ممنونم.


پیشنهاد:

وای عروس چقدر خوشگل شده اصلا نمیشه شناختش!

لوازم آرایشی ات را خرد کن!

کی تو مغز خانم ها فرو کرده که باید آرایش کنن؟!

اصلا آرایش کردن رو دوست ندارم

مضرات آرایش کردن مداوم برای خانم ها

ایران رتبه اول مصرف لوازم آرایش در منطقه

آیا پسران در انتخاب همسر، فریب آرایش بعضی از دختران رو می خورند؟

خواهرم اونقدر آرایش میکنه که اصلا شناخته نمیشه

بالاخره دختر برای ازدواج کردن باید آرایش کنه یا نه؟

با آرایش و مو بیرون گذاشتن به جایی نرسیدم

آرایش کردن دلیل خاصی داره؟

آقایون آرایش نکردن خانمها رو چی تفسیر می کنند؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه)