بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به همه ی خوانندگان خاموش و روشن خانواده برتر

مطلبی که براتون نوشتم ( همون طور که از تیترش مشخصه ) در مورد آرایشه ،  همین اول اینو بگم این حرف اجبار نیست صرفا یه پیشنهاده و در راستای روشن شدن بعضی از مسائل نوشتم پس کسی مجبورتون نمیکنه بخونید و مجبورتون هم نکرده نظر بدین اگه واقعا میخواین بخونین ، بخونید که بفهمید نه اینکه بخونید که جواب بدین . اگه انتقادی هم دارید به دیده منت . 

خانوم های محترم لطفا آرایش نکنید حتما می پرسید چرا؟ آرایش مداوم ( چیزی که بیشتر خانوم های ایرانی اخیرا درگیرش شدن ) عوارضی براتون داره که شامل جسمی و روحیه.

یکی یکی براتون توضیح میدم :

پیری زودرس

در درجه اول اولین چیزی که آرایش براتون به ارمغان میاره ( آرایش مداوم ) پیری زودرس و چروکیدگی پوسته ، از اون جایی که مواد آرایشی شیمایی هستن و طبیعی نیستن ( و بعضا حاوی سرب هستن ) باعث میشه توی دراز مدت پوستتون از فرم بیفته و حتی به سرطان پوست هم دچار بشید ( این به همون قضیه سرب مربوطه ) برای نمونه میتونین به مدل های شرکت های مد و زیبایی نگاه کنید ( با یک سرچ ساده توی اینترنت ) میشه گفت بیشترشون دچار پیری زودرس و انواع بیماری های پوستی دچار شدن .

پیشنهاد من بر اینه که اگه میخواین پوستی سالم و خوب داشته باشید از روغن های طبیعی یا مواد مناسب تغذیه پوست (که طبیعیه و در عطاری ها موجوده ) استفاده کنید یا میتونین به دکتر طب سنتی مراجعه کنید

 از بین رفتن امنیت , تعرضات جنسی

یکی از بزرگترین ضرر های آرایش مداوم ( بیرون از منزل ) از بین رفتن امنیت و افزایش آزار و اذیت جنسی به خانوم هاست این چیزیه که خیلی از خانوم ها حداقل یکبار توی زندگی حسش کردن ببینید .

اول اینو بگم فلسفه لوازم آرایش چیز دیگه ایه لوازم آرایش برای این اختراع شده بود که میزان تحریک مرد ها رو افزایش بده.

از اون جایی که بصری هستن و با تصویر تحریک میشن هر چقدر که تصویر بیشتر رنگ و لعاب داشته باشه میزان تحریک هم بیشتره و این نکته رو در نظر بگیرید که وقتی کسی تحریک میشه دیگه منطقی فکر نمیکنه ( یادتون باشه مرد ها همه یوسف پیامبر نیستن و همه صرفا کور دل و مریض هم نیستن هم خوب توشون وجود داره هم بد و امکان داره از شانس شما آدم بد به پست تون بخوره)

شاید بگین من برای دل خودم آرایش میکنم یا مثلا بگین تعرض و آزار جنسی به اشخاص بدون آرایش با پوشش مناسب هم وجود داره ، این حرف شما کاملا منطقی و درسته ولی خیلی خیلی کمتر از خانوم هایی که بیرون از خونه آرایش میکنن .

معمولا آدم های مریض به اینجور خانوما بیشتر جذب میشن در واقع انگار اینا دارن چراغ سبز میدن .

آقای نجفی یه حرف خیلی قشنگی زدن گفتن که حرفشون رو عینا نقل و قول میکنم :

(( پوشش نقش زیادی در میزان ایجاد مزاحمت بازی میکنه . ممکنه یکی بگه من برای دلم خودم دوست دارم فلان لباس رو بپوشم و یا فلان پوشش رو انتخاب می کنم ، ولی پیامی که اون نوع پوشش برای دیگران ارسال میکنه ، در برگیرنده ی نیت شما نیست ، چون در خیابون پوشش شماست که با دیگران حرف میزنه نه زبون یا نیت شما .
البته این مختص کشور ما نیست ، در کل دنیا همین طوره . اون جا هم اگه لباسی بپوشید که پیام های خاصی رو به دیگران ارسال کنه ، میزان مزاحمت ها و تعرض ها افزایش پیدا میکنه ))   

تخریب اعتماد به نفس

یکی از مهم ترین آسیب های روحی آرایش تخریب اعتماد به نفسه آرایش باعث میشه یه خانوم کم کم صورت خودش رو قبول نداشته باشه در واقع خودش رو زشت بدونه ( توجه کنید که این به صورت ناخودآگاه اتفاق میفته ) آرایش در درجه ی اول اعتماد به نفس کاذب ( بیرونی ) میاره ( که پیشنهاد میکنم برای درک بهتر پست چه جوری اعتماد به نفسمون رو زیاد کنیم رو مطالعه کنید)

هدر رفتن در وقت و هزینه

مدیریت زمان  و ثروت! یکی از بزرگترین دغدغه های بشر از اول تا امروز

اینو من نمیگم خودتون حساب کنید که روزانه برای بیرون رفتن وقت صرف آرایش میکنید؟ یا سالیانه چقدر هزینه صرف خرید لوازم آرایشی میکنید و میتونستین با این وقت هزینه چه کار های دیگه ای انجام بدین .   

................

مردی که شمارو به خاطر چهره تون انتخاب کنه اگه یکی خوشگل تر از شما پیدا کنه ولتون میکنه شاید براتون خاستگار بیاد یا پسری بخواد باهاتون دوست بشه ولی مطمئن باشید بخاطر چهرتونه نه شخصیت خودتون از طرفی چون اولین برخورد توی ذهن ذخیره میشه و اون شما رو در بهترین حالت ممکن دیده باعث میشه انتظارش بره بالا و در صورتی که شما همیشه نمیتونین در بهترین حالت خودتون باشین پس دلسرد و ازتون زده میشه.

در انجام دادن این پست اجباری نیست همونطور که قبلا گفتم این صرفا یه پیشنهاده و مطالب بالا هم نتایج آرایشه کسی که بخواد قبول کنه قبول میکنه . 

پ ن:

لطفا از گذاشتن کامنت هایی از قبیل (من معمولا کم آرایش میکنم که اصلا مشخص نیست ، چه پست چرتی ، چه گیری دادین به ما و از این سبک کامنت ها بعلاوه کامنت هایی در مورد حجاب اجباری و اختیاری ، فرهنگ جامعه ، اقتصاد و سبزی فروش سرمحلتون ، سفسطه مغلطه و هر چیزی که مربوط به این پست نمیشه خودداری کنید که هم وقت خودتون هدر نره و هم وقت بنده .

یادتون باشه هر چیزی جای خودش رو داره زیر هر پست فقط در مورد مطالب همون پست بحث کنید

با تشکر


مرتبط:

آرایش مناسب محل کار

معرفی مارک خوب لوازم آرایش صورت

اصول آرایش کردن رو بلد نیستم

لوازم آرایشی ات را خرد کن!

کی تو مغز خانم ها فرو کرده که باید آرایش کنن ؟!

اصلا آرایش کردن رو دوست ندارم

ایران رتبه اول مصرف لوازم آرایش در منطقه

آیا پسران در انتخاب همسر، فریب آرایش بعضی از دختران رو می خورند ؟

خواهرم اونقدر آرایش میکنه که اصلا شناخته نمیشه

بالاخره دختر برای ازدواج کردن باید آرایش کنه یا نه ؟

با آرایش و مو بیرون گذاشتن به جایی نرسیدم

آرایش کردن دلیل خاصی داره؟

آقایون آرایش نکردن خانمها رو چی تفسیر می کنند ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)