من در یک شهر ۵ هزار نفری زندگی می‌کنم، فاصله شهر تا شهرستان هم 1 کیلومتر هست یعنی پرت و دور افتاده نیستیم. اسم شهر و شهرستان را هم نمیارم تا بحث ها منحرف نشه و مسئله ای پیش نیاد. 

تو شهر من اکثر کارها کارگری و روزمزدی هست از استاد کار با روزی ۲۰۰ هزار تومن تا کارگر ساده روزی ۵۰ هزار تومن. یه روز دارند یه روز ندارند، بعضی ها هم شغل کارگری ساده با حقوق ثابت دارند. اکثر افرادی هم که ازدواج میکنند شرایط اون ها همین است، یعنی با این نوع کارها راحت توسط خانواده عروس پذیرفته می‌شوند از نظر خونه و ماشین هم بگم خونه ها معمولا کنار پدر داماد زندگی میکنند چون از دهه ۹۰ هزینه‌ زمین و ساخت خونه رفته بالا، خانه پدری را میاند یک طبقه روش می‌سازند یا بزرگترش میکنند و زن و شوهر طبقه بالا یا کنار خانواده داماد زندگی میکنند.

حالا بعضی وقت ها عروس قبول نمیکنه همراه خانواده شوهر باشه میرن شهر خانه اجاره میکنند،  یعنی تو شهر ما مرد ۳۰ تا ۴۰ سال که با پس انداز خودش به تنهایی بتونه خونه خریده باشه یا بخره نداریم. از نظر ماشین هم اکثراً پراید بعد پژو و تعداد کمی سمند دارند، طوری که کسی تو شهر ما ال ۹۰ خودروی لوکس حساب میشه. 

یعنی خبری از خانه میلیاردی یا ماشین چند صد میلیونی نیست. تو توئیتر یه نفر توئیت کرده بود با درآمد و پس انداز کم هم ازدواج کنید و یه عده جواب دادند که دختر یا خوانده ش خونه و ماشین و حساب پر پول میخواند در حالی که تو شهر ما که ازدواج میکنند اصلا اینطور نیست. 

تو همین سایت خانواده برتر هم بعضی ها کامنت میگذارند خانواده ها فقط سرمایه میلیاردی یا شغل کارمندی با حقوق بالا را قبول میکنند در حالی که ازدواج های شهر ما اصلا اینطور نیست. از شرایط ازدواج شهر خودتان بگید به نظر شما میتونم این شرایط را به کل ایران تعمیم بدم؟

 

مرتبط با برگزاری مراسم عروسی کم خرج و بدون گناه:

ایده های جالب در مورد مراسم عقد و عروسی کم خرج

مراسم عقد و عروسی بدون گناه

تجربیات شما در برگزاری بهتر مراسم عروسی بدون گناه

در مورد مراسم عروسی با خواستگارم مشکل دارم

چند سوال در مورد مراسم عروسی خانواده های مذهبی

پسر مورد علاقم حاضر به برگزاری مراسم خواستگاری و ... نیست

دلم نمیخواد برای ازدواجم مراسم بزرگ برگزار شه

خواستگاری دارم که میگه هیچ مراسمی برات نمی گیرم

علاقه ای به برگزاری مراسم عروسی ندارم، بچه هم نمی خوام

اگر بخواید مراسم ازدواج بگیرید چطور برگزار میکنید

چی میشه اگه یه زوج مراسم عروسی رو برگزار نکنن ؟

اگه جشن عروسی نگیرم بعدا پشیمون نمیشم ؟

لوازم برگزاری یه عروسی بدون گناه

 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)