با عرض سلام 

چرا یک عده افراد بد ذات رو سفید می بینن؟، هر چقدر برای این شخص دلیل میارم و میگم که این ها خیرخواه من و تو نیستن، دارن ازت سوء استفاده می کنن، چنان خشمگین میشه و میگه تو خیلی آدم خوبی هستی؟، و طوری باهام رفتار میکنه که انگار من مقصرم و همین رفتار غیرمنطقی باعث بشه احساس بدی نسبت به خودم پیدا کنم و برای اینکه بیشتر از این آسیب نبینم از این شخص فاصله بگیرم و ارتباطم رو باهاش کم کنم، خصوصا که ایشون یکی از اعضای خانواده ام هست. 

اشخاص بد ذات بهم نیش و کنایه بزنن، مسخره ام کنن، پشت سرم یک عالمه حرف بزنن، سخن چینی کنن، به خاطر ظاهرم تحقیرم کنن و تو سختی ها کنارم نباشن، بعد ایشون بگه منظوری نداره، اشکالی نداره، اونا خودشون گرفتارن (در حالی که همیشه ما نیازهای اون ها رو برطرف کردیم)، باهات شوخی کرده تو نباید ناراحت بشی، یه کم ظرفیت داشته باش و هیچ درکی از احساسات و ناراحتی من نداشته باشه، مدام برای رفتار زشت این افراد توجیه بیاره، آخه این توجیهات چه گناهی از اینها کم میکنه؟، تازه همین گذشت کردن های بیش از حد این ها رو گستاخ تر و وقیح تر کرده.

چرا وقتی میخوام به خودم احترام بگذارم و احساس کنم که آدم ارزشمندی ام و بخوام از این موجودات پلید دوری کنم با واکنش تند نزدیک ترین فرد به خودم مواجه بشم و متهم به خودخواهی بشم؟

من متوجه شدم که این افراد دچار یک نوع اختلال روانی لاعلاج هستن و می تونن خطرناک هم باشن، حالا این درسته که به خاطر تربیت نادرست، و شرایط بد زندگی که داشتن بگیم این آدم ها بی تقصیرن و گناهی ندارن؟، این ها اصلا به دلیل رفتارهای بدشون احساس پشیمانی ندارن و نسبت به منتقدین شون ذره ای رحم ندارن و مثل یک گرگ خشمگین شخص مقابل رو تیکه پاره میکنن، اون وقت من باید با اینها خیلی گرم و صمیمانه رفتار کنم چون خویشاوندان من هستن؟

جالبه که یک عده هم مثل کوه پشت این ها هستن، دین اسلام گفته صله رحم داشته باشید، ولی آیا گفته به خاطر افراد بد ذات زندگی رو به خودتون جهنم کنید و هر روز دعوا راه بیاندازید؟


مرتبط با صله رحم:

می خوام با خواهران و برادران خانمم قطع رابطه کنم؟

با بیشتر فامیل قطع ارتباط کردیم

قطع ارتباط با فامیلی که زیاد ازشون بدی دیدم اشتباهه؟

صله رحم و تبری از کسانی که جز شر و بدی چیزی ندارند

حس می کنم عامل خیلی از مشکلات من قطع صله رحمه



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تعامل با خانواده (۵۱۹ مطلب مشابه)