سلام 

میخواستم در مورد کنار هم نشستن خانم و آقای غریبه توی تاکسی صحبت کنم؛

من آدم مذهبی به اون معنا نیستم، ولی به این معنی نیست که مشکلی نداشته باشم تو تاکسی با یه مرد غریبه تماس بدنی پیدا کنم، مسئله ای که هست اینه که من به کرات این تجربه رو داشتم که تو تاکسی وقتی یه آقا کنارم میشینه خیلی باز و راحت میشینه، یعنی زیادی باز میشینه انگار با آدم رقابت دارن سر اینکه کی بیشتر جا بگیره! 

این وسط من مجبور میشدم خودم رو خیلی جمع کنم جوری که میچسبیدم به در ماشین و تمام مدت هم فکرم درگیر انقباض عضلاتم از بازو تا ساق پا بود، بلکه بتونم یه فاصله یه سانتی متری رو حفظ کنم،  حالا بدبختی تکون های ماشین، به خصوص سر پیچ ها که واقعا عذاب آور و سخت بود، فکر کن یه مسیری رو بخوای این جوری تحمل کنی، حالا ترافیکم باشه دیگه هیچی. 

چند باری تذکر دادم که لطفا جمع تر بشینید، با برخورد بی نهایت تهاجمی اون آقایون رو به رو شدم، مثلا یه بار یکی شون برگشت گفت چی گفتی؟

خوبه حالا خوشگلم نیستی!، چی فکر کردی من روزی ده تا دختر بهم پیشنهاد میشه!!!

خوب باشه، اصلا من زشت شما هم روزی بیست تا دختر بهت پیشنهاد میشه، ولی الان چرا نشستی تو حلق من؟!

یکی کلا دعوا داشت کوتاه نمی اومد، کلی غر زد، کلی بحث کرد که تو اشتباه میکنی من جای پدرتم ، فلان و بهمان، دیگه ول نمیکرد بدهکارم هم کرد، آقای عزیز من فقط میگم جمع بشین، دیگه این همه سخنرانی واسه چیه، فقط یه بار تذکر دادم، طرف بدون حرف اضافه جمع نشست، تازه اون هم اول خودش رو زد به نشنیدن، دوباره بهش گفتم، چونه شو داد بالا از جاش تکون نخورد منم همین جوری منتظر نگاش کردم که جمع بشینه که دیگه اونم جمع نشست. 

من نمیفهمم دلیل اینکه بهشون برمیخوره چیه؟، یه عده هم خیلی روشنفکر تشریف دارن، همچین راحت میشینن که انگار صدها ساله خودش و ایل و تبارش تو اروپا زندگی کردن با مفهومی به نام محرم نامحرمی بیگانه هستند، لابد ما از اُملی مونه که روی این چیزها حساسیم. 

آقای محترم شما روشنفکری، هر چی هستی باش، من دوست ندارم با مرد غریبه تماس بدنی پیدا کنم، چندشم میشه، بدم میاد، زورم میاد، آدم باش جمع بشین دیگه، حداقل همون طوری که کنار هم جنس هات میشینی بشین، لازم نکرده مرام خرج کنی جمع تر بشینی. 

چند باری که تذکر دادم اینقدر برخورد بدی باهام شد که دیگه میترسیدم تذکر بدم، منم گفتم اصلا چرا بهشون بگم، کلا هر موقع مرد و پسر جفتم نشست کیفم رو میذارم بین مون، حالا بگذریم که کیف هم میذاری بازم بهشون برمیخوره. 

به بابام گفتم، گفت تو همیشه کیفت رو بذار جفتت، هر کس بهش برمیخوره بره بمیره، الان مشکل اینجاست که سر همین قضیه کیف گذاشتن دو سه باری سوء تفاهم خیلی ضایع پیش اومده، مثلا طرف روش اونور بوده موقعی که میخواسته بشینه ندیده من کیفم رو گذاشتم بین مون، وقتی نشسته کیفم که چسبیده بوده بهش خیال کرده خودمم که خیلی راحت لم دادم چسبیدم بهش، خبر نداشته کیفمه و خوب سر همینم یه چیزهایی پیش اومد چند بار که بماند. 

الان کلا من کارم شده اینکه تو ذهنم تنظیم کنم چه جوری کیفم رو بذارم که طرف موقع نشستن ببینه کیف گذاشتم بین مون که خیال نکنه اون چیزی که چسبیده بهش منم!

و به خاطر همین هم الان کارم به جایی رسیده که حساس شدم، وقتی میخوام بشینم تو تاکسی که مرد هست اینقدر اون لحظه موقعیت های مختلف میاد تو ذهنم که دست و پام رو گم میکنم میرم بشینم تو ماشین، بعد پشیمون میشم نمیرم، بعد دوباره میخوام برم ...

گاهی کلی صبر میکنم که یه ماشینی بیاد که یا صندلی جلوش خالی باشه یا کلا یه جوری باشه که مجبور نباشم جفت مرد بشینم، میخواستم از اینجا به آقایون بگم که دلیلی واسه برخوردن وجود نداره، ما نامحرمیم، خیلی هم باید دل تون بخواد کیف مون رو میذاریم بین مون که شما گناه نکنی، راحت بشینی. 

شما خودتون کیفی چیزی نمیذارین هیچی، ما هم میذاریم بهتون برمیخوره؟، کاش میشد این مسئله حل میشد تو جامعه، کاش یک صدم اون فرهنگ سازی هایی که واسه حجاب میشه، واسه این موضوع میشد.


مرتبط:

تمایلی ندارم توی تاکسی کنار مرد نامحرم بنشینم

در تاکسی اگه بدنم به یه مرد بخوره اون تحریک میشه؟


در مورد ارتباط با نامحرم:

نوع رفتار در برابر نامحرمانی که بزرگتر یا کوچکتر از ما هستند

فرهنگ غلط محرم تلقی کردن پسرخاله، شوهر عمه و ...

چطور به نامحرم های فامیل بفهمونم که دوست ندارم دست بدم

نحوه ی برخورد با خانم های محرم که پوشش مناسب ندارند

3 توصیه برای مدیریت روابط با نامحرم

نمیتونم تحمل کنم خانمم با یک مرد نامحرم گرم بگیره

آیا دست دادن دو تا نامحرم گاهی بدون اشکال میشه ؟!

سطح ارتباط با نامحرم در بین مذهبی ها

انتظار خدا از یه دختر مذهبی در برخورد با نامحرم ها چیه ؟

خانمم ازم می خواد که به رابطه ی گرم اون با نامحرم ها عادت کنم

خواستگاری دارم که در خانواده ی اونا محرم و نامحرم معنی نداره

بعضی ها اشتباها دست دادن به نامحرم را نشانه احترام می دانند

جاری من محرم و نامحرم سرش نمیشه

دست دادن دختر به مرد نامحرم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه)