به نام خدا

یکی از مسائلی که خیلی در خانواده برتر و جامعه برای همه مخصوصا خانم ها مطرحه، نحوه تحریک پذیری جنسی و دیدگاه آقایون به مسائل جنسیه. 

درگیر شدن حواس پنجگانه در نوع تحریک پذیری با توجه به تحقیقاتی که انجام شده در آقایون و خانم ها متفاوته، آقایون با حس بصری شون تا ۷۰ درصد تحریک میشن و سایر حواس تاثیر کمتری داره ولی در خانم ها هر کدوم از حواس پنجگانه مثل لامسه، شنیداری، بویایی، بینایی و لامسه سهمی تقریبا برابر در این تحریک پذیری دارند.

وقتی خانم ها در خانواده برتر آقایون رو به خاطر نحوه تحریک پذیری سرزنش می کنند، یاد داستان هاروت و ماروت می افتم. دو فرشته که انسان ها رو به خاطر گناه سرزنش می کردند و پس از اینکه خداوند بهشون شهوت داد هم زنا کردند، هم قتل کردند و هم شرک ورزیدند. ولی اشتباه بزرگ آقایون و مخصوصا خانم ها اینجاست که نحوه تحریک پذیری رو به نوع جهان بینی به رابطه جنسی در طرف مقابل نسبت می دهند.

تو این مطلب سعی می کنم تیپ های مختلف شخصیتی رو در آرکاتایپ ها و MBTI نظر بگیرم، نحوه جهان بینی رو برای توضیح بهتر افراد رو به چهار دسته تقسیم می کنم؛

دسته sj ها یا پشتیبان ها، شامل آرکاتایپ های دمیتر، پوزیدون و هفائستوس.

در خیلی از فیلم های خارجی دیدین که زن و مرد اول با هم یک قرار یا date می ذارن، اگر از هم خوش شون اومد قرار دوم و سپس قرار سوم مرد تا خونه خانم رو همراهی می کنه، خانم هنگام خداحافظی مرد رو به صرف قهوه در منزل خودش دعوت می کنه اینجاست که رابطه جنسی اتفاق میفته.

برای sj ها مهمترین مسئله برنامه ریزیه، رابطه نمی تونه اتفاقی و بی دلیل باشه، شاید این دلیل داشتن در مردان پوزیدونی و هفائستوسی فقط تامین کنندگی باشه، ولی در زنان دمیتری باردار شدن اهمیت زیادی داره، البته گاهی این ساختارگرایی فراتر از این مسائل هست مثل زمان بندی که فقط یکشنبه ها و پنجشنبه ها یا ماهی ۱۰ بار.

خیلی از جامعه شناس ها علل گرایش انسان به ازدواج در فرهنگ های مختلف رو همین گرایش به برنامه ریزی برای رابطه جنسی می دونند.

دسته sp ها یا تجربه گرایان، شامل آرکاتایپ آفرودیت، آرتمیس، دیونوسوس ،آرس و هرمس .

مثال فیلم های خارجی رو در نظر بگیرید فکر کنید حین همون قرار اول دو طرف یهویی جای خلوتی رو پیدا می کنند و عطش شهوت شون رو خالی می کنند. این دسته برای رابطه دنباله هیچ دلیلی نیستند و تحت تاثیر خوی حیوانی قرار می گیرند، هیچ وقت سعی نکنید خودتان و همسرتون رو با sp ها مقایسه کنید، چون این افراد توی لذت طلبی و لذت دهی از همه تیپ های شخصیتی بهتر عمل می کنند.

آرکاتایپ های آفرودیت و آرتمیس در جامعه ما به شدت سرکوب میشن، پس طبیعیه خانم ها این خصلت سرکوب شده خودشون رو به آقایون تعمیم می دهند، البته ناگفته نماند که آرتمیس و آرس به دسته sjها و هرمس به دسته nt ها نزدیکه.

ولی آفرودیت و دیونوسوس مطلقا تو دسته sp ها هستند. خانم ها یا با فرافکنی سایه یا همون بحث بصری بودن، همه آقایون رو متعلق به این دسته می دونند.

دسته nf ها یا آرمانگرایان شامل آرکاتایپ های هادس،هستیا ،پرسفون و هرا هستند. 

این دسته به رابطه جنسی به چشم یک رابطه معنوی همراه با پیوند مقدس دو روح و این جور مسائل عرفانی نگاه می کنند. اکثر خانم های جامعه ما هم یک چنین جهان بینی به رابطه دارند و اون می تونه نزدیک بودن تیپ شخصیتی خانم ها طبق آمار و به صورت طیفی به دسته nf ها باشه و احتمالا یکی از سه آرکاتایپ پر امتیاز اکثر خانم ها پرسفون ،هرا و هستیاست. 

ولی مردان هادس تایپ خیلی کم هستند، خانم بولن معتقده ارگاسم برای مردان هادسی توام با خلصه هست، حقیقتا این حالت عرفانی در اون لحظه خاص برای خود من هم که یک مرد هستم قابل درک نیست.

دسته nt ها یا خردگرایان شامل آرکاتایپ های آتنا ، زئوس و آپولو.

این دسته رابطه جنسی رو مثل تمام ابعاد زندگی یک هرم می بینند و با جاه طلبی شون به دنبال قرار گرفتن در راس این هرم این پیشرفت گرایی توام با منطق اون ها رو به سمت جمع آوری اطلاعات نهایتا علم سوق می ده، پس خیلی مهمه که همسرشون فردی با ضریب هوشی بالا باشه تا بتونه پیشرفت و زحمت nt ها رو ببینه. یعنی رابطه ذهنی در اولویت قرار می گیره .

کارکرد علم همون طور که می دونید مثل یک شمشیر دو لبه عمل می کنه، بعد مثبت باعث میشه nt ها مسائلی مثل بهداشت، خواب و استراحت کافی، تغذیه مناسب و توجه به آمادگی جسمانی رو همیشه مد نظر داشته باشند و از طرفی اون ها رو در مقابل فیلم های پورنو به شدت آسیب پذیر می کنه و تبدیل به یک الگوی غلط رفتاری مخصوصا تو کشوری مثل ما که فیلم های مستهجن ذهنیت به روابط جنسی رو می سازه. 

امیدوارم تونسته باشم فرق تحریک پذیری و جهان بینی به رابطه جنسی رو خوب توضیح داده باشم و به قول یه دوست، اینکه مردان آلت جنسی متحرک هستند رو از ذهنت خانم ها پاک کرده باشم .


مرتبط:

علت تناقض های رفتاری پسری که قراره باهاش ازدواج کنم چیه؟

دخترانی که پسران اون ها رو برای تفریح و رابطه جنسی میخوان چه ویژگی هایی دارن؟

مشکل بزرگم اینه که اصلا دید خوبی نسبت به مردها ندارم

آقایون از کانال رابطه جنسی عاشق یه خانم میشن؟

بدترین رفتاری که از جانب جنس مذکر اعصاب تون رو خورد میکنه چیه ؟

اعتماد به نفس پسری که منتظره دختران بهش پیشنهاد آشنایی بدن بالاست ؟

پسرانی که دختر زیاد دور و ورشونه چه مشخصه هایی دارن؟

تفاوت های دل کندن واقعی با کم محلی مصنوعی پسران در ارتباط با دختران

فراز و نشیب های بعضی از آقایون در ارتباط با خانم های همکار، همکلاسی و ...

دلیل انتشار عکس با دوست دختر در فضای مجازی چیه؟

زئوس تایپ ها، رابطه عشق و قدرت

روش کسب شناخت قبل از ازدواج

هدف دختران از تمجید، تایید و علاقه به سلبریتی های مرد چیه ؟

شخصیت شناسی انواع مردان

نقش شناخت از خود و طرف مقابل در داشتن یک رابطه موفق

ویژگی های افسردگی در مردان

ویژگی های کاملا مردانه

ذات واقعی مردان چگونه است؟

واکنش مورد علاقه مردان موقع درد و دل کردن

سه سوال در مورد نیاز عاطفی مردان


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل مردان (۵۱ مطلب مشابه) قبل از ازدواج لازم است بدانید (۲۹۶ مطلب مشابه) مسائل زناشویی خانم ها (۵۴۹ مطلب مشابه) مسائل زناشویی آقایان (۱۲ مطلب مشابه)