سلام

 دو سه روز دیگه کنکور دارم، تقریبا آماده ام، میدونم رتبه قابل قبولی خواهم آورد ان شاء الله، اما به یه پوچی رسیدم ...

یه نگاه به کتاب هام میکنم میگم خب 12 سال درس خوندم، این همه مثل طوطی حفظ کردم، خب که چی؟، چی یاد گرفتم!؟، کجای زندگیم بدرد خورد؟، تازه امسال سال سوم کنکورمه... ، میبینم همون هایی ک سال اول درس رو ول کردن موفق ترن، شدن یه کار آفرین ...، برم دانشگاه که باز بهم یه مشت مطالب رو حفظ کنم!؟، و باز بعد از چهار سال درس خوندن حس بازنده هام بهم دست بده؟

حس میکنم عمرم رو تلف کردم!، کار برای دولت خیلی خوبه، بیمه داره، بازنشستگی داره، اما میدونی برای دولت کار کردن یعنی پیشرفت نکردن، یعنی تعهد!. من یه دخترم، بابا خوش به حال پسرها، حداقل تمام دنیا ازشون یه انتظاری داره، کار کن پول در بیار خانواده ات رو مدیریت کن!

اما ما چی؟، غیر از اینکه غریزه مون، نوع آفرینش مون اینکه بچه تربیت کنیم؟، آرامش یه خونه باشیم؟ ، اما دنیا ما رو به اجبار کجا میبره؟، کار کن کار کن کار کن ،شرایط سخته ...، کار کن، درس بخون... پول نیست، شرایط اقتصادی بده ...

کی خلاء های عاطفی یه بچه رو بهتر میتونه پر کنه؟، کی میتونه خستگی یه مرد رو با حرف هاش، با نازش، با اداش در بیاره؟، غیر از اینکه یه زنه؟، اما زنی که صبخ تا شب کار میکنه، حالی براش میمونه؟

چرا تو کتاب هاشون از مدیریت مالی، مدیرت زندگی، از روان آدمها نگفتن ...، چرا نگفتن با هم چطور برخورد کنیم!؟، چرا اصلا کاری کردن منِ جوونّ 3 سال عمرم بره پای کنکور!؟، سه سال زیاده ...، جوونیمه!، حالا هم که تلاش کردم به پوچی رسیدم، خوندم که چی!؟، باز عمرم رو تلف کنند!

+دوستانی که از ازدواج بدشون میاد، از مادر شدن متنفرن، تافته جدا بافته اند، من از اون دسته دخترها هستم که مادر شدن و خانم خونه بودن رو دوست دارم.


مرتبط:

آیا حس پوچ گرایی بعد از چندین جلسه قابل درمانه ؟

حالم خیلی بده، به پوچی رسیدم

از وقتی ترک تحصیل کردم زندگیم به پوچی میگذره

احساس پوچی داره دیوونه ام میکنه

احساس پوچی میکنم که چرا سمت رشته مورد علاقم نرفتم



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه)