عرض سلام‌ و تشکر از توجه و همراهی تون

بی مقدمه موضوع این جلسه رو عرض میکنم:

قبل از اینکه بخوایم باز بگیم مشکلات اقتصادی و ... ، بنظرم یه موضوع مهم تر هست که تو این تاپیک درباره ش بحث میکنیم‌، اونم عقده پسر ها هست . پس موضوع میشه عقده پسر ها، عقده واژه بد و توهین آمیز نیست، اصلا این قصد رو ندارم، در ادامه من نظر خودم رو میگم و از شما هم میخوام وارد بحث بشید . 

یکی از دلایل اصلی کاهش درخواست ازدواج از طرف پسر ها ، دل شکستگی هست که‌ دارن، عده ای شون حق دارن ، و عده ای شون توقع اضافی دارن، یعنی چی ؟ اونایی که توقع اضافی دارن هم به چند دسته تقسیم میشن؛

عده ای توقع داشتن بدون داشتن شغل، بهشون دختر بدن، یا عده ای شون سراغ موارد خیلی بالاتر رفتن و پاسخ رد شنیدن، پس این‌ دسته رو کنار میذاریم . 

اما اونایی که حق دارن ؛

مثلا ممکنه پسری در ابتدای جوونی درآمد بالایی نداشته، یا پرستیژ بالایی نداشته، هنوز مهندس و دکتر و استاد و معلم و وکیل و پلیس و مدیر نشده، رفته خواستگاری و بهش جواب نه دادن. حالا بعد از ده سال، اگه این فرد کارش آزاد باشه، و اگه از اصول درست کسب و کار استفاده کرده باشه، ممکنه فرد ثروتمندی شده باشه، یا اگه در حال تحصیل به صورت جدی بوده، و الان در اداره ای دولتی کار مناسب تر پیدا کرده، درسش تموم شده و اصطلاحا برای خودش کسی شده. 

چنین فردی در ناخودآگاه خودش، با خودش میگه اون زمان که اوج میل من بود، قلب پاک تری داشتم و احساس خالص تر، اون زمان که عاشق شدم، کسی بهم اعتماد نکرد ( با اینکه شغل و درآمد متوسطی داشتم و در حال تحصیل بودم)، چرا الان که دیگه از اصل جوونیم گذشت ازدواج کنم؟

این با خودش میگه اگه من بخوام با دختر هم سن (مثلا خودش ۳۲ سالشه) ازدواج کنم ، یعنی با همون نسل که اون روز بهم جواب منفی داد باید وصلت کنم، اگه بخوام با دختر ۲۰ تا ۲۳ ساله ازدواج کنم ، یعنی من کلی سختی کشیدم که یه نفر بدون داشتن شرایط مشابه من ، بیاد از موقعیت من استفاده کنه ؟

اگه این فرد ازدواج هم بکنه، ازدواجش جنبه قراردادی داره تا معنوی، حتی در بعضی شرایط چنین افرادی دنبال جلب توجه جنس مخالف هستن که بعد بهشون بی توجهی کنند بلکه کمی از فشار روانی‌ شون رو ، هر چند از راه اشتباه خالی کنند .

ببینید ، من نمیخوام مسئله رو صفر و صدی کنم، اما پرسش اصلی این دست از پسران اینه که چرا اون دختر با یه پسر تو همون سال ها که هیچی نداشت دوست شد، ولی به من پاسخ منفی داد ؟ فرق من و اون چی بود ؟

این دست از پسر ها در واقع فکر میکنند با تحریم ازدواج میتونن دختر ها رو اذیت کنن، چه خوش تون بیاد چه نیاد، چه بخواید به من هجمه وارد کنید چه نه، این موضوع حقیقت داره .

من به عنوان فرد شروع کننده بحث حق ندارم طرف یک گروه رو بگیرم، و اگر سهوا چنین کاری رو کنم ، تمام تلاشم رو میکنم که در تاپیک بعدی طرف اون گروه رو بگیرم و حرف دل اون جنس رو بزنم. 

حتما شنیدید میگن پسران هر چی کم سن ترن ، احساسات و نیت شون زیباتره، یعنی یه پسر ۱۸ ساله در مقایسه با دختر ۱۸ ساله ، انگار بچه تر هست، جالبه ، پسران در اوان جوانی به شدت دنبال ازدواجن و دختران تا ۲۰ - ۲۲ سالگی خیلی به ازدواج اهمیت نمیدن، اما با افزایش سن این حالت برعکس میشه، پسران سن بالا سخت ازدواج میکنن ، ازدواج هم کنند، بعضی هاشون به قصد انتقام! با دختر ۲۰ ساله ازدواج میکنن .

خوب ، چند سوال هم من مطرح میکنم :

۱- آیا به این پسران و این طرز تفکر حق میدید؟ حق دارن که ناراحت باشن ؟

۲- به نظر شما اگه تو همون سن ۲۴-۲۵ سالگی‌ موارد بیشتری رو جستجو می کردن میتونستن ازدواج کنند ؟

۳- اصلا فرض کنید یه پسر ۳۲ ساله ی موفق بالغ به کمال رسیده بخواد ازدواج کنه ، بنظر شما یه دختر حوالی همون سن براش مناسب تره یا ...

لطفا آروم انتقاد کنید . اگه لحن خوب باشه من پذیرای تمام حرف ها هستم ( حرف های من که وحی منزل نیست )


مرتبط:

سلسله مباحث عمومی علل کاهش ازدواج

باز هم افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج

کاهش میل به ازدواج با بیماری دو قطبی ارتباطی داره ؟

نظرسنجی در مورد مهمترین دلیل کاهش ازدواج

دلایل عدم ازدواج علی رغم داشتن شرایط

کمال گرایی باعث شده تمایلی به ازدواج با افراد عادی نداشته باشم


مرتبط با عدم تمایل ازدواج پسران سن بالا :

چرا بعضی از پسرانی که شرایط خوبی دارند ازدواج نمی کنند؟

آیا واقعا با بالا رفتن سن حس نیاز به ازدواج مردان کم میشود؟

سوال از مجرد هایی که قصد ازدواج ندارند

چرا بعضی از پسران ازدواج نمی کنند؟

پسرهایی میشناسم که همه چی دارن ولی میلی به ازدواج ندارن

چرا یه پسر 28 ساله با وجود داشتن شرایط ، ازدواج نمی کنه ؟

چرا یک پسر باید ازدواج کند؟

دلایل عدم ازدواج علی رغم داشتن شرایط

چرا اقدام برای ازدواج ، این روزها کم رنگ شده؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) موانع ازدواج (۴۹ مطلب مشابه)