سلام

دختری هستم ۲۲ ساله و ترم آخر کارشناسی، حقیقتش بزرگترین موضوعی که مدت هاست دارم ازش رنج میبرم ، کمبود اعتماد به نفسه . 

از زمانی که یادم میاد ، از بچگی و دوران مدرسه ، دختر آروم و ساکتی بودم ( البته تو مدرسه فقط ! ) هیچ وقت نشد سوال درسیم رو سرکلاس از معلم بپرسم ، هیچ وقت نشد سر کلاس نظر بدم ، الانم توی این چند سالی که دانشجو بودم پیش نیومد سر کلاس ها حرف بزنم ، واقعا نمی تونم ، ضربان قلبم بالا میره و استرس میگیرم ، که باید اشاره کنم که شدیدا آدم استرسی ای هستم .

از همون بچگی این طوری بودم ، سرمسخره ترین چیزها کلی استرس میگیرم که نکنه نشه ؟! نکنه نتونم؟! ... بخاطر همین یه مدت طولانی هست که افسردگی گرفتم و دوس ندارم تو جامعه باشم . نداشتن اعتماد بنفسم شاید تحت تاثیر این عوامل باشه :

۱_ پدر من از بچگی هیچ وقت موفقیت ها و پیشرفت منو ندید و همیشه سرکوفت میزد که تو هیچی نمیشی و به هیچ جا نمیرسی و همیشه دیگران رو می کوبید تو سرم.

۲_ از دوست زیاد ضربه خوردم ، یا از پشت بهم خنجر زدن یا ازم سوء استفاده کردن یا رفتن و پشت سرشون رو نگاه نکردن ، چون خیلی آدم صاف و ساده ای هستم شاید نقطه ضعفم همین بوده!

۳_ هیچ وقت پیش نیومد پسری ازم خوشش بیاد و جلو بیاد ، پیش اومده کسانی زیاد نگاهم میکردن و منم از اون جایی که خام و احساساتی بودم فکر میکردم خبریه و ازم خوش شون میاد ولی اشتباه میکردم. همیشه از اینکه می دیدم اطرافیانم یه عشقی توی زندگی شون دارن ، حسرت می خوردم . 

البته اینم بگم که از روی ظاهر آدم مغروری ام و واسه خودم حریم قائل ام ، تقریبا آدم جدی ای هستم (مخصوصا توی جامعه ، چون از شوخ بودنم سوء استفاده شد)

۴_ یه کم زیادی لاغرم ، البته قیافه و قدم خوبه ولی لاغریم باعث شده هر کسی از دوست و آشنا و فامیل به خودش اجازه بده و با طعنه و کنایه لاغریم رو بزنه توی سرم ، انگار که مریضی لاعلاج دارم! کلا استعداد چاقی ندارم و هر چی میخورم چاق نمیشم!

نمی دونم شاید هر کدوم از این موارد تاثیر داشته یا نداشته. ولی این موضوع برام مهمه چون میدونم تو آیندم تاثیر داره، بخصوص که قصد ادامه تحصیل واسه ارشد یا شاید دکتری دارم . این قضیه فقط مختص دانشگاه نیست و کلا از توی جمع قرار گرفتن واهمه دارم . فکرم حسابی درگیره میدونم هوش خوبی دارم ، به خاطر همین عذاب وجدان دارم که خودم دارم جلوی پیشرفتم رو میگیرم

ممنون میشم نظرتون رو بگید که چیکار کنم ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
موفقیت در زندگی (۱۲۹ مطلب مشابه) خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه) افزایش اعتماد به نفس (۳۸ مطلب مشابه)