سلام
با توجه به مواردی که در پست قبلی مطرح کردم و باز هم چند پاسخ جدیدی که در پست نهایی دریافت کردم.
تمامی لینک های سوالات و پست های قبلی من در همین وبلاگ در زیر هست. با توجه به عنوان هم میتونید جستجو کنید در وبلاگ. :





من به این نتیجه رسیدم که بد نیست برای ازدواج به گزینه دختران مانتو پوش ولی با حجاب و حیا هم توجه کنم!
بذارید اول بگم که دختر مانتو پوش باحجاب و باحیا و خوب از نظر من چه دختری هست و منظورم رو ابتدا بگم. چون این جور دخترها طیف وسیعی دارن و نمیشه همه رو در یک گروه قرار داد. پس من منظورم رو بگم که بهتر تصویر بشه.
یک دختر مانتو پوش (مانتویی) باحجاب و با حیا دختری هست که آرایش نمیکنه. یعنی نه اینکه اصلا آرایش نکنه. شاید تنها چیزی که بزنه یک کرم ساده که حتی رنگ صورتش رو هم تغییر نده. خط چشم و مداد نمیزنه. یک رژ لب خیلی کمرنگ و ساده که حتی شاید خیلی ها نفهمن که این دختر حتی رژ لب زده. شاید هم اصلا رژ لب نزنه. رفتار سنگین و با وقار. ابروهای چندان دست نخورده یا اصلا دست نخورده. صورت بند نزده. که حتما کفش اسپورت میپوشه نه کفش پاشنه بلند و ...
مانتویی که میپوشه تا زیر زانو هست و چاک نداره (شاید 5 سانت) و به هیچ وجه چاک مانتویی که پوشیده و کلا مانتویی که پوشیده باعث نمیشه که برآمدگی ببخشید اونجاش! و ران پا مشخص بشه. ساپورت نمیپوشه. و شاید شلوار جین و ... ساده. جلب توجه نمیکنه. به دنبال خودنمایی نیست. موهای پشت سرش اصلا بیرون نیست. یقه و گردنش اصلا مشخص نیست. مانتو تنگ نیست. ساق دست نمیندازه ولی آستین مانتوش تا مچ دستانش هست. برآمدگی های بدنش مشخص نیست. حتی با فامیل های نامحرم هم مثل پسردایی و پسرعمه و ... رابطه بازی نداره و خیلی سنگین هست و باهاشون حتی دست هم نمیده ( چون نامحرم هستن ) و تلفنی و در شبکه های اجتماعی هم باهاشون ارتباط نداره.
وقتی که عروسی بشه. به خاطر اون یک روز عروسی، همه رو در نمیاره! و حتی در روز عروسی هم یک لباس شیک میپوشه ولی با حجاب و موجه. و نماز میخونه و روزه هم میگریه و اعتقادات رو داره. شاید کمی در نماز سستی هم بکنه. شاید توی محرم هم بره مسجد و حرم. یا شب های قدر. ولی نماز جمعه نمیره. ولی هر روز نمیره مسجد و تو مراسمات همیشه شرکت نمیکنه. ولی کاملا معتقد و مقید هست به حرام و حلال و عفاف و حجاب (فقط چادر نمیذاره) و کلا به طور خلاصه دختر خوبیه.
در مورد دوستی هم با پسر دوست میشه. اگر ببینه پسر قصد بدی نداره. ولی دوستی رو به جاهای باریک نمیکشونه و اگر از حد خارج بشه حتی اگر به پسر علاقه داشته باشه سعی میکنه گولش رو نخوره و پسر رو به سمت ازدواج هدایت کنه و اگر پسر برای ازدواج اقدام نکنه. (البته این کار خیلی سخته و پسرها از احساسات دخترها به شدت استفاده میکنن و ...، به هر حال چنین دخترانی وجود دارند) رابطه دوستی رو طولانی نمیکنه و به پسر میگه که تو فکر سوء استفاده هستی. کات میده، لفت میده اون رابطه رو و تمام.
در مورد موها هم موهای جلوی سرش در عین اینکه گردن و گوشهاش اصلا بیرون نیست. یه مقدار کم و چند سانتی بیرون هست. شاید هم مقنعه داشته باشه و اصلا بیرون نباشه. یا روسری و شالی که موها کاملا تو باشه و معلوم نباشه. (دیدم) آها آخرین مورد هم اینه که جلوی فامیل ها و مهمون ها حتی اونهایی که نزدیک هستن مثلا تونیک نمیپوشه! من دقیقا دیدم چنین دخترهایی رو که حتی پیش پدر شوهر که محرم هم هست رعایت میکنن و تونیک نمیپوشن. یا پیش دایی و ... دیدم که میگم.
شاید فقط یک دماغشون رو هم جراحی کرده باشن. ولی ژل نمیزنن. ولی اعتقادی به جراحی پستان و باسن و ... ندارن. ولی اختلال روانی بدشکلی ندارن (درباره اختلال بدشکلی و خودزشت پنداری لطفا مطالعه کنید)
و دلیلم از این تصمیم جدیدم هم این هست که چون دیدم دختران چادری و مذهبی هم از لحاظ توقعات و شروط هیچ تفاوتی با دختران مانتویی مذهبی و مانتویی غیرمذهبی ندارن. تقریبا هیچ تفاوتی! تنها چیزی که از من پذیرفته بودن یک مهریه پایین بود که اون هم در اینجا. اگر برم توی کار معلوم نیست بر اساس فشار سنگین حاکم بر خواستگاری و روز عقد و ... معلوم نیست که نهایتا اون رو هم بپذیرم. پس تقریبا تفاوتی از این نظر برای بنده ندارن و من به این دلیل رفته بودم سراغ دخترام چادری و مذهبی که گفتم شاید کمی به جای مادیات به درون و اخلاقیات و خوبی هام توجه کنن که دیدم اینطور نیست.
پس حالا به کمی شک در انتخاب رسیدم و میخوام از شما سوال کنم که آیا برای ازدواج، به گزینه دختران مانتو پوش (مانتویی) باحجاب هم فکر کنم؟ آیا این تصمیم درست هست؟ لطفا بدون اینکه بخواید از سبک و لباس خودتون دفاع کنید پاسخ بدید. من الان به کمک شما نیاز دارم ( راستی آقای نجفی گفتن که سوالم خیلی طولانیه و کوتاه ترش بکنم و من هم کوتاهش کردم. پس باقی توضیحات رو در بخش نظرات همین سوال نوشتم، ابتدا حتما کاملا بخونید بعد پاسخ بدید)
خیلی ممنونم از شما.

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه)