به نام خدا

من یک پسر ۲۷ ساله مجرد هستم. مشکلی که دارم اینه که مدت هاست دوست دارم ازدواج کنم اما پیدا کردن دختر چادری واقعی و مناسب برای ازدواج برای من شده مانند پیدا کردن یک سوزن توی انبار کاه !

هر مطلبی که در خانواده برتر و در کل اینترنت در این باره نوشته شده بود و هر تاپیکی که توی هر سایتی وجود داشت رو مورد مطالعه و بررسی قرار دادم‌.

و جالبه که:

از طرفی دختران فرشته، پاک و مذهبی به دنبال پسران پاک و خوب هستن و میگن که ما بسیار زیاد کم توقع هستیم و خودمون رو فدای شوهرمون خواهیم کرد ( عشق و محبت و ... زیاد ) ، از طرفی هم پسران پاک و مذهبی به دنبال این فرشته ها و مرواریدهای ارزشمند و کمیاب هستن. اما مشکلی که وجود داره اینه که انگار این ها سر راه هم قرار نمیگیرن و هم رو پیدا نمیکنن!

من دیدم توی اینترنت چنین دختران خوبی نوشتن که خواستگار ندارن و دیده نمیشن و پسران هم مینویسن که چنین دخترهایی رو پیدا نمیکنن! به عبارتی هر دو گروه دارن برای هم به عبارتی له له میزنن و سخت در جستجو و انتظار یکدیگر هستن، اما متاسفانه به دلیل فرهنگ های غلط جامعه چنین دخترها و پسرهایی به هم نمیرسن. و این دقیقا مشکل من هست. سوالی که دارم اینه که از کجا و چطوری باید یکی از این دخترها رو پیدا کنم. من هم توقعات زیادی ندارم.

چقدر بده که همین دخترهای پاک و معصوم گول شیطان رو میخورن و مثلا صفحاتی در اینستاگرام میسازن و باحجاب زیبا و پاکشون عشوه گری میکنن یا اینکه سعی میکنن ظاهر خودشون رو تغییر بدن تا خواستگار پیدا کنن.

غافل از اینکه پسرهایی مثل من دقیقا دنبال چنین دخترهایی هستن که صورتشون کاملا طبیعیه، باحجاب هستن و زیبایی خدایی دارن و آرایش نمیکنن. اما چنین دخترهایی رو پیدا نمیکنن. من حاضرم حتی جان خودم رو هم فدای همسرم که چنین خصوصیاتی داره بکنم. و همه جوره براش سنگ تمام بذارم و صبح تا شب نوازشش کنم.

در واقع مشکل از ظاهر این دختر خانم ها نیست. مشکل از اینه که ارتباط این نوع پسر و دخترها ضعیفه و کمتر در مراسمات و جامعه و مکان های مختلط ظاهر میشن و نهایتا هم رو پیدا نمیکنن. البته این خوبه و طبیعیه که نخوان خیلی راحت و صمیمی باشن و اگه خیلی اجتماعی و گرم باشن، خوبی و وقار و سنگینی شون از بین میره. اما در این حد هم خوب نیست که باعث بشه طلف بشن.

به هر جهت من باید چیکار کنم ؟ کار و درآمد من خانگی هست و زیاد در اجتماع حضور ندارم. البته دوست هم ندارم در هر محیطی در اجتماع باشم. به هر جهت اون ارتباط های اجتماعی و شخصی و کاریم هم به این ختم نمیشه که چنین دخترهایی رو که میخوام ببینم و پیدا کنم. چون این دخترها خیلی کم در جامعه هستن و پیدا نمیشن. یا اگه پیدا بشن؛ در صورت شنیدن پیشنهاد، بداخلاقی میکنن و رفتار خیلی خیلی بدی نشون میدن.

من دیدم که خیلی از این دخترها نوشته بودن که چون خواستگارشون اهل ماهواره بوده ردش کردن، یا گفتن که باید دماغت رو عمل کنی. من هم یک پسر پاکم که یک دختر با تفکر سنتی میخوام که نه هیچ جراحی ای کرده باشه. نه من اهل ماهواره هستم. اهل ورزش هستم، از ماهواره بدم میاد و ...

اما چرا نباید دختری که میخوام رو پیدا کنم؟ یعنی دقیقا همین دخترهایی که به دنبال پسرهایی مانند من هستن.

من مادر و خواهری ندارم که ازش بخوام برام پیدا کنه. کسی رو هم به عنوان واسطه نمیشناسم. خدای عزیزم هم هیچ کاری فقط در همین یک زمینه برای من انجام نمیده. انگار تنها زمینه ای که برای من هیچ کاری انجام نمیده، فقط همینه!

من بعضی از اوقات فقط در خیابان دخترهایی رو میبینم که با حجاب هستن و به همراه مادرشون عبور میکنن. مشکل این دخترهای خوب هم این هست که در خیابان پیشنهادی رو قبول نمیکنن!

مثلاً اگه من برم جلو و بگم که شماره خانه یا پدر خودتون رو بدید که برای آشنایی و خواستگاری مزاحم بشم. شاید رفتار بد و زننده ای انجام بدن ( که این خیلی اشتباهه و یکی از دلایل خواستگار نداشتن همین دخترهای خوب هست) از طرفی چنین دخترهایی بیشتر اهل خانه هستن! پس چطور و از کجا باید چنین خانم های را پیدا کنم؟

اگه در خیابان پیشنهادی بدم ممکن هست اینطور فکر کنن که من ظاهر بین هستم، یا آدم ولگرد و بدی هستم که در خیابان به دنبال همسر میگردم.

اما لطفا شما به من بگید که بلاخره باید چیکار کنم؟ پس، از کجا ؟ چطوری  ؟ کی؟ لطفا خانم های اینجا هم راهکارها رو بنویسند و راهنمایی کنند.

متاسفانه بعضی ها فقط در ظاهر حجاب دارن. یکبار به یکی از مساجد و یک خانم سن بالا مراجعه کردم که برای من واسطه بشه. به محض جلو رفتن و اینکه بخوام موضوع رو مطرح کنم. آنچنان اخمی به من کرد که من همونجا قفل شدم! و از هر چی ازدواج و دختر مذهبی زده شدم!

دیگه هم نمیخوام بیشتر از این خودم رو با توکل گول بزنم. من تا همین سن هم خیلی سخت خودم رو خوب نگه داشتم، در این جامعه. بخدا نه کفر میگم و نه اعتقادم سست شده. اما خدا با در خانه نشستن و توکل کردن کاری نمیکنه. البته من دو مورد هم مثال زدم که اقدام کردم. اما مشکل اینجاست که این خانم های مذهبی با غریبه بداخلاق هستن و اجازه ابراز نمیدن.

خانم های خوب؛

خواهشا اگه دیدید کسی نیت خیری داره و میخواد از راه درست وارد بشه و شماره پدر تون رو میخواد باهاش بداخلاقی نکنید. شاید پسری پاکی مانند من باشه. شاید فرستاده خداوند برای شما باشه و پاسخ دعاهای شما. پس اگه، پس بزنید خودتون قبول نکردید (لطف خدا رو)

این ایراد نیست. این ظاهر بینی نیست. مردها ابتدا از راه چشم عاشق میشن. بعدش هم اصلا شاید خود مرد بعد از یک جلسه خواستگاری دختر رو قبول نکنه. قرار نیست که همه چه اوکی باشه. فقط یک شماره (پدر) داده میشه. بعد با خانواده مراجعه میشه یا بلاخره توافق میشه یا نه و میره دنبال کارش. پس لطفاً شما هم با دید بد نگاه نکنید. شاید بهترین شخص برای شما همینطوری پیدا بشه. بلاخره از یک جایی باید شروع کنیم.

از یک جایی باید با کمی نرمش بیشتر این دخترها و پسرهای پاک به یکدیگر برسن. البته منظورم این نیست که دخترهای غیرچادری بد هستن یا خدایی نکرده فقط این قشر پاک و خوب هستن. از ظاهر نمیشه قضاوت کرد (رهبرمون هم همینو میگه)

من فعلا منظورم یه چیز دیگه ای هست. فرض بر ظاهر و باطن (هر دو خوب هست) خوب از نظر من. شاید اونهایی که از نظر من ظاهرشون هم خوب نیست و امروزیه خیلی خوب و با شخصیت باشن. که قطعا خیلی ها همینطوری هستن.

از بحث خارج شدم. لطفا با توجه به سوال و مشکلات مطرح شده. منو راهنمایی کنید که چطوری یک دختر خوب، طبیعی و چادری پیدا کنم. از همین هایی که در اینترنت نوشتن که متاسفانه خواستگار ندارن یا خوبش رو ندارن.

لطفا کمک کنید. دیگه طاقت ندارم. خیلی ممنونم.


مرتبط:

یه دختر محجبه حاضره با همچین مردی ازدواج کنه؟

با دختر های رنگارنگی رابطه داشتم، حالا عاشق یه دختر پاک شدم

پسری با ظاهر غربی شانس ازدواج با دختر مذهبی رو داره ؟

کجا باید دنبال واسطه ازدواج باشم که دختر مذهبی بهم معرفی کنه ؟

می خوام با یه دختر مذهبی و ساده ازدواج کنم

جرات ندارم از یک دختر مذهبی خواستگاری کنم

چطور نظر یک دختر چادری رو در مورد خودم بفهمم؟

هنوز دختر چادری و مومن و ساده پوش برای ازدواج پیدا نکردم

پسرها توی یه دختر چادری چی می بینند که اصرار بر آشنایی دارند؟

چطور نظر یه دختر چادری بدون آرایش رو برای ازدواج جلب کنم ؟

پسران برای ازدواج فقط دختر چادری دوست دارن ؟

جمع بندی دو پست پیدا کردن دختر چادری و شروط ازدواج

میخوام با یه دختر پاک و دست نخورده ازدواج بکنم

چرا دختر پاک، سالم ، چادری مقید و بدون آرایش کمتر انتخاب میشن ؟

خودم رو حق یه دختر پاک میدونم

چرا برخی پسران با خانم های محجبه ازدواج نمی کنن؟

چطور از یک دختر محجبه خواستگاری کنم که احترامشان حفظ شود

نظر دانشجویان پسر نسبت به دانشجوی دختر محجبه چیه ؟

چرا بعضی از پسران دخترباز، تمایل به ازدواج با محجبه ها دارند


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه) ازدواج با دختر مذهبی (۶۰ مطلب مشابه) مسائل خانم های چادری (۱۱۸ مطلب مشابه)