سلام

حقیقتا چندین نظر و موضوع رو در این سایت بررسی کردم و به یه سری از مطالب رسیدم که خیلی برام دردناک بود. بعضی از افراد خودشون رو غیر قابل تغییر معرفی میکنند. مثلا یک عده میگفتند :

من همینم که هستم اگر منو میخواد باید همین رو بخواد.

ببینید ازدواج و زندگی مشترک کاری اشتراکی و همیاری است و باید برای اون خود خواهی رو کنار بگذاریم. آقا پسر یا دختر خانمی که میخواد همسر ایده آلش رو پیدا کنه باید بهش بگم همسر ایده آل دقیقا اون چیزی که در ذهن شماست وجود خارجی نداره و نخواهد داشت.

همسر مثل قالب نیست که بریزی توش و دقیقا همونی بشه که میخوای مثلا اقا پسری میره خواستگاری دختر خانمی و از کلیات اخلاقی و رفتاری ایشون خوشش اومده بعد چند جلسه خواستگاری متوجه این میشه که مثلا دختر خانم آشپزی بلد نیست. آیا باید کلا این فرد رو که 80 درصد به ایده آلش نزدیک هست رو ول کنه؟ یا شایدم باید تا آخر عمر این مشکلو تحمل کنه؟

به نظر بنده بهترین راه اینه که با دختر خانم مسئله رو در میون بذاره و با هم و در کنار هم سعی کنند تا این ضعف ( از نظر آقا ) رو برطرف کنند. به قول یک فردی همسر 100 درصد منطبق با افکار شما وجود نداره اما امکان ساخت همسر 95 درصد نزدیک به خواسته های شما هست.

زندگی مشترک میدان جنگ ( مثل فیلم آتش بس ) نیست که شما بخواید مداوم تلافی کنید یا یکه تازی روی اخلاق و رفتار و افکار اشتباهتون داشته باشید! شاید علت بعضی طلاق ها همین من من من گفتن ها باشه که میگویند :

من تا دیروز این بودم از این به بعدم همینم ، روزی که اومد خواستگاری ( یا اومدم خواستگاری ) باید چشماش رو باز میکرد و اینا رو میدید. اگر قرار باشه شما دقیقا همون فرد دیروز باشید که فرق ازدواج کرده و نکردتون چیه؟ خب ازدواج نکنید الکی هم خودتون رو زیر بار مسئولیت نبرید.

انسان وقتی ازدواج میکنه باید از یک سری از راه های اشتباه برگرده و بعضی راه های جدید رو آغاز کنه.

" AHMAD 0011 "


پیشنهاد :

ایده آل وجود نداره ، ایده آل رو بساز (1)

ایده آل وجود نداره ، ایده آل رو بساز (2)

ایده آل وجود نداره ، ایده آل رو بساز (3)

ایده آل وجود نداره ، ایده آل رو بساز (4)

ایده آل وجود نداره ، ایده آل رو بساز (5)


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
راهنمای زوج های جوان (۷۴ مطلب مشابه) مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل رفتاری دوران عقد (۴۷۲ مطلب مشابه) مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه) مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) مسائل زناشویی خانم ها (۵۴۹ مطلب مشابه)