سلام
در پست قبلی (ایده آل وجود نداره ایده آل رو بساز (1)
قرار شد  اونقدر مهارت رفتاری ،کلامی و لفاظی کسب کنیم که شریک زندگی مون دنبال کشف خواسته های ما باشه و گفتم که کار سختیه چون امکان داره یکم طول بکشه  ولی نتیجش طولانی و ماندگاره .

خودم وقتی تصمیم بر ازدواج گرفتم و قرار شد زیستن مشترک رو یاد بگیرم از روابط همسران اطرافم شروع کردم از مامان و بابا تا فامیل دور و نزدیک ، توی اکثر مهمونی ها رفتارها رو نامحسوس زیر نظر میگرفتیم و بعد توی خونه با خانواده تحلیل میکردیم اونچه که زیبا و تاثیر پذیر بود یاد میگرفتیم و برای اون جمله یا رفتار معیوب ، جایگزین انتخاب میکردیم ( فکر کنم نقطه  شروع خوبی باشه برای هممون ) شما هم شروع کنید.

متاسفانه از نارضایتی روابط خانم ها و مادر شوهر زیاد هم دیدیم و هم شنیدیم که هزار و یک دلیل نامعلوم از شکاف نسل ها و درک نکردن  همدیگه داره تا سر ناسازگاری و لجبازی و دخالت بیجا و .......

ولی کنترل این روابط و ایجاد صلح و محبت اکثر اوقات به دست اقایون قابل حله .

خیلی وقت پیش به یه مهمونی رفته بودم که  خانواده شوهر مهمون اون خونه بودن و خانم از دو روز قبل مشغول تمیز کاری و تدارک و پخت و پز و.... بود ، بالاخره مهمونی تمام شد با کلی خستگی و دلخوری از سمت مادر شوهر که من خودم شاهدش بودم و کلی کار مونده روی دست خانم خونه و از قضا اقای محترم هم به هر دلیلی نتونسته بود کمک خانمش کنه دقیقا میدیدم جرقه های اتش  منتظرن  که یه بحث و دلخوری بزرگ درست بشه و نفرت اون خانم از فامیل شوهر و مادر شوهر چند برابر بشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!
منتظر بودم خانم شروع کنه  بد خلقی کردن که خسته شدم، هیچکس کمک نکرد، حتی کسی یه لیوان نشُست، تازه طلبکارم بودن  ، دیدی مامانت چطوری رفتار کرد؟ دیدی ازم ایراد گرفتن ؟ تو هم که فقط به فکر خودتی حتی پا نمیشی سینی چایی بگیری و ...... که خیلی ها مون از این جمله ها هم  شنیدیم و هم دیدیم .

وااااااااااااااااااااااااااااااااااو   ولی من چیز دیگه ای دیدم از اون همه مهارت اقا لذت بردم بلافاصله بعد از بدرقه مهمونا رفت کنار خانمش و با محبت گفت : منت سرم گزذاشتی  که به خاطر من با محبت از پدر و مادرم  پذیرایی کردی ،شرمندم که به خاطر من این همه جلوی خانوادم دولا و راست شدی و امیدوارم بتونم جبران کنم

فک کنم اگه من نبودم احتمالا به یک نوازش عاشقانه و یه بوسه به دستای زحمت کش همسر هم ختم میشد نتیجش رو هم که دیگه هممون میدونیم  یه دلخوری بزرگ در نطفه خفه شد  من که اگه جای اون خانم بودم دفعه بعدی چند برابر از محبت و احترام سنگ تمام میذاشتم فقط و فقط برای دلخوشی همسرم شما چطور؟

اقایون آیا غیر از اینه که با این چند جمله دنیایی رو به همسرتون هدیه میدین؟ غیر از اینه که دفعه بعدی خیلی با احترام و با محبت تر با خانوادتون برخورد میشه؟  غیر از اینه که همه خستگی ها یک باره از تنش بیرون میره حالا  با خیال راحت برین بشینین پای تلویزیون چون همسرتون انرژی اینو داره که همه کارهای مونده رو بدون کمک شما انجام بده گر چه اگه کمکش هم بکنین که دیگه سنگ تمام گذاشتین .

نگران نباشین چون نه همسرتون پرو میشه و نه از غرور شما چیزی کم میشه  بلکه اقتدار و عزت و محبتتون چند برابر خواهد شد .

بیاین این مهارت ها رو به همه زندگیمون تعمیم بدیم مثلا برعکسش یه خانم میتونه بعد از یه مهمونی با گفتن همون جملات بالا یا جملاتی مثل این که تو باعث افتخارمی ، مامانم میگه خیلی خوشحالم که دخترم و دست یه مرد سپردم ، داداشم میگه خدا رو شکر که تو کنار همسرت انقدر خوشبختی و........   همه محبت همسرش رو جبران کنه !!!!

یه اقا میتونه وقتی مادرش برای همسرش کاری رو انجام میده با گفتن چند تا جمله ساده قدردانی کنه و همسرش رو هم توی این قدردانی دخیل کنه  اونوقته که اون مادر نه به خاطر عروسش بلکه به خاطر پسرش محبتش رو چند برابر به عروس خانم ابراز میکنه و کم کم میبینیم خیلی دلخوری ها کم رنگ میشه و خیلیش دیگه حتی به وجود نمیاد .

نظرتون رو بگین بزارین  محدوده  لفاظی ها و مهارت های کلامی هممون بیشتر بشه شما جای اون اقا یا خانم بودین از چه جملات بهتری استفاده میکردین ؟

مطالب قبلی نویسنده :

ایده آل وجود نداره ، ایده آل رو بساز (3)

ایده آل وجود نداره ، ایده آل رو بساز (4)

ایده آل وجود نداره ایده ال رو بساز (5)

ایده آل وجود نداره ایده ال رو بساز (6)


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه) مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) مسائل زناشویی خانم ها (۵۴۹ مطلب مشابه)