سلام

خیلی وقت بود با مسئله ای درگیرم که خیلی باعث رنجش و اختلاف و درگیری زوج های جوان اطرافم حتی پدر و مادر ها با بچه ها شده، نمیدونم چه اسمی میشه براش گذاشت ولی من بهش میگم اثبات به روش اشتباه .

خیلی هامون دیدیم خانم و یا آقا میخوان کاری رو بکنن یا از مسیری برن ، از هم نظر میپرسن ، طرف مقابل حالا به هر دلیلی اصرار میکنه که نظر خودش رو انجام بده و از قضا اون راهکار اشتباه در میاد، یا باعث ضرر و زیان مالی یا هرچیز دیگه ای به خانواده میشه و اون وقته که شروع میشه ... ،‌دیدی گفتم اینطوری نکن ؟ ،‌ دیدی گفتم این کارو بکنی ضرر میکنیم ؟

به قول بابام دیدی گفتم هر کی به حرف من گوش نکنه یا شب میمیره یا روز !!! (البته با خنده) ،‌ دیدی به حرفم گوش نکردی چه ضرری کردی ؟

تازه گاهی هم جلو بقیه .......

این جملات گاهاً سالها و ماه ها ادامه پیدا میکنه ها   !!!! اگه اون روز به حرفم گوش داده بودی الان اینجوری نمیشد، الان پولدار بودیم ، الان خونه داشتیم و ... .

خب!!!!خب حالا که این اتفاق افتاده میخواین چی رو ثابت کنین ؟ میخواین بگین خودتون هیچ وقت اشتباه نکردین ؟ میخواین بگین خیلی عاقلین؟ فکر میکنین طرف مقابل خودش متوجه اشتباهش نشده ؟ یا از موضوع پیش اومده ناراحت و پشیمون نیست و استرس نداره ؟ سرزنش کردن طرف مقابل توی این موقعیت چه سودی داره جز بدتر کردن شرایط ؟

الان یعنی همه چیز درست میشه ؟ چه خانم چه اقا لازمه برای اثبات بزرگی خودت به همسرت هی موضوع رو تو سرش بکوبی؟ به جز حس انزجار، تنفر ، تحقیر، دوری، افزایش دلخوری و عصبانیت اکثرا خرد کردن غرور طرف مقابل چه نتیجه ای داره ؟ اگه طرف مقابل هم یخورده هیزم این اتیشو با گفتن جملاتی مثل اصلا به تو چه مربوطه ؟ و دلم میخواست و ماله خودم بود و این حرفا ادامه بده که دیگه هیچ،  خودتون حدس بزنین چی میشه ... . 

بیاین موضوع رو همون جا تمام کنیم با سکوت ، با بزرگ منشی، بدون لبخند تمسخر آمیزی که این جمله رو نشون میده ( تا تو باشی دفعه بعدی به حرفم گوش بدی!!!! )بیاین شروع کنیم دلداری دادن و بعدش راهکار دادن و نتیجه درست رو ببینیم   

مثلا اینطوری:

طوری نیست ،کاریه که شده ، با هم درستش میکنیم ، دفعه بعد بیشتر مشورت میکنیم و روی موضوع فکر میکنیم البته بهتره اگه احتمال میدین این رفتار ها ی طرف مقابلتون ریشه ایه و احتمالا خود سرانه و لجبازی کردن تکرار میشه یکم ته مایه ی جدیت و ناراحتی هم اضافه کنین وگرنه میتونین با جملاتی مثل اینکه غصه نخور و فدای یه تار موی نگندیدتو و این حرفا...... تمومش کنین  و بعد منتظر چنین جواب هایی هم باشین  کاش به حرفت گوش داده بودما ، کاش بیشتر فکر میکردم و شاید هم عذرخواهی، البته خانم ها زیاد منتظر شنیدن چنین جملاتی از اقایون نباشن چون بالاخره غرور مردانه ای گفتن !!!

پیشنهاد میکنم خانما از قدرت لفاظی و لوندی شون هم اخر این جور جملات استفاده کنن تا موضوع پیش اومده حتی باعث نزدیکی زوجین و دادن حس اقتدار  به همسرشون بشه مثلا اینجوری : کاش به حرفت گوش داده بودما  ، کاش بیشتر فکر میکردم ببخشید عزیزم ،یکم لجبازی کردم، تو تجربه ت بیشتر بود  بوس بوس  ، مثلا خودم وقتی از روی بی تجربگی از این جور کارها میکنم  به بابام میگم  قربون شما بشم که همیشه همه کارها و حرفاتون درسته بوس بوس، البته بماند که ایشون  دقیقا همون عکس العملی و دارن که براتون نوشتم شاید اگه غیر این بود منم با لجبازی و دلخوری تمومش میکردم

خوشحال میشم شما جملات و رفتار های درست تر و تجربیاتتون و در این مورد بگین که منم بیشتر یاد بگیرم

"بنده شکرگزار"

مطالب قبلی :


مطالب قبلی نویسنده :

ایده آل وجود نداره ، ایده آل رو بساز (1)

ایده آل وجود نداره ، ایده آل رو بساز (2)

ایده آل وجود نداره ، ایده آل رو بساز (3)

ایده آل وجود نداره ، ایده آل رو بساز (4)

ایده آل وجود نداره ایده ال رو بساز (6)



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه) مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) مسائل زناشویی خانم ها (۵۴۹ مطلب مشابه)