سلام

اولین دلیل:

بنظر می رسه تو همون برخورد اول افسونش شدم!

همه ی ما اوایل یک رابطه بالاخص رابطه باجنس مخالف سعی میکنیم به بهترین نحو عمل کنیم. ما برای اینکه فردمقابل رو شیفته خودمون کنیم تصویرخوشایندی از خودمون به نمایش میگذاریم و عادات بد و قسمت های ناخوشایند گذشته ی خودمونو پنهان میکنیم. جالبه بدونید فرد دارای خلل شخصیتی هم در برخورد باشما همین رویه رو در پیش میگیره!

همچنین همه ما نه تنها تمایل داریم که نقاط ضعف محبوب مون رو نادیده بگیریم یا کم اهمیت تلقی کنیم;بلکه در مقابل تمرکز خودمون رو معطوف یک یا دو ویژگی مثبت اون میکنیم! نادیده گرفتن نقاط ضعف فرد محبوب تا اونجا پیش میره که دیگه تاب تحملش رو نداشته باشیم...

دومین دلیل:

بنظر می رسه دچار "دید تونلی" شدم!

در ابتدا چیه فرد مقابل هیجان زده تون میکنه؟ همون اول کار چه صفات یا رفتارهاش شما رو جذب کرده وبشما این امید رو داده که می تونید آینده خوشی باهاش داشته باشی؟! آیا اون فردی برون گراست؟! یا میتونه با داستان های جالب خودش شما رو سرگرم کنه؟ یا فردی ساکت و موقر و اسرار آمیز که شما رو مشتاق شناخت هرچه بیشتر خودش میکنه؟ همه ی ما مجذوب جنبه هایی از ظاهر؛شخصیت و رفتارجنس مخالف میشیم .

اگه یک ویژگی ظاهری یا رفتاری فرد مقابل شمارو بشدت مجذوب خودش کرده این امکان وجود داره که شما دچار "دیدتونلی " شده باشید! چطور؟! یعنی اینکه چون شما شیفته یک یا دو ویژگی فرد مقابل شدید این تمایل تو شما وجود داره که نسبت به علایم هشدار دهنده بی اعتنا باشید.

ممکنه شما فریفته توجه بی دریغ فردی با اختلال شخصیت " وابسته" بشید و همین مانع توجه شما به این نکته میشه" که این فرد در آینده با چسبیدن مداوم بشما سبب آزار شما بشه"

یا ممکنه انچنان تحت تاثیر موفقیت های فردی با اختلال شخصیت"خودشیفته" قرار بگیرین که متوجه خود بزرگ بینی شخص مقابل نشید!

سومین دلیل:همیشه

دنبال یه نوع اختلال شخصیت هستم!

اگه تو خانواده ای بزرگ شده باشید که والدین (بویژه والد جنس مخالف شما) دچار برخی اختلال رفتاری باشه و اگه شما خودتون رو ملزم میبینید که در صدد اصلاحش بربیاید؛ یحتمل هنگام زوج یابی در جستجوی فردی هستید که همون اختلال شخصیتی والدتون رو داشته باشه که در نهایت باعث تباهی خودتون میشید!

چهارمین دلیل:

من نیاز دارم که فرد محبوب من نیازمند من باشد!

ممکنه دوستان یا خانوادتون از شما پرسیده باشن که" بنظر میرسه همیشه عاشق افراد شکست خورده میشی؟!!!"

این به این معنا نیست که شما کم هوشید بلکه به این معناست که شما "نیاز" دارید به نجات فرد محبوب خود بپردازید!

خوب فکر کنید! آیا شما ناجی افراد زخم خورده اید؟! یا اینکه ملزمید به رام کردن افراد شریر ؟!
بنظر می رسه که این تیپ آدما با سرپرستی و کمک به فرد محبوب شکست خورده و درمانده شون احساس هویت میکنند! این نیاز از کجا آب میخوره؟!

مراقبت و دلسوزی شما نسبت به افراد دارای اختلال شخصیتی من جمله : وابسته، منزوی؛ ضد اجتماعی! پارانویا نه تنها سودی به حال اونها نداره بلکه شما رو میندازه تو یه تسلسل بی پایان مراقب و حمایت فرد محبوب تون!

توجه کنید که این اختلالات تقریبا جزو ثابت شخصیت این افراد شدن و تغییر دادنشون یه جورایی غیرممکنه!

پنجمین دلیل:

من فرد چندان ارزش مندی نیستم!

این احتمال هم وجود داره که شما به این علت مجذوب فرد خودشیفته؛ضداجتماعی یا فریبکار میشید که باور کردین لیاقت بیشتر ازاین ندارید!!! اگه شما از دیرباز دچار احساس کم ارزشی هستید بنابراین می تونیم بگیم شما با برقراری رابطه با فرد دارای خلل شخصیتی قصد دارید تا هرچه کمتر در برابر فرد محبوب خود احساس کم ارزش بودن کنید! احساس کم ارزشی احساسیه کاملا غلط! و اگه باهمچین احساسی وارد رابطه ای بشید خیلی گرون براتون تموم میشه.

غالبا عزت نفس پایین و وابستگی دست در دست یکدیگر دارند! اگه ما عزت نفس پایینی داشته باشیم وقتی وارد رابطه ای با فردی بشیم همواره می ترسیم مبادا مورد تایید طرف نباشیم! این ویژگی (عزت نفس پایین)بیشتر تو دخترخانما دیده میشه!

ششمین دلیل:
من سعی دارم تا خلا درونی خود را پر کنم!
بعضیا بره این با فرد دارای اختلال رابطه برقرار میکنند که احساس میکنن فرد مقابل دارای یه سری ویژگی های خاصیه که اونا ندارنش!
همه ی ما در برخورد اول جذب چیزی میشیم که خودمون نداریمش! اگه شما فردی محتاط و محافظه کار باشید جذب آدمای شجاع و جسور میشید! اگه فردی باشید بسیار برون گرا یحتمل آدمای ساکت و محجوب شمارو جذب میکنن! ((حتی تو ملاک های ظاهری هم اغلب این مدله! پسره هیکلی جذب دختره ریزه میزه . میشه یا اسم دومش اژدهای شبه جذب دخترای سفید پوست میشه (مزاح نمودم!) البته مطلق نیست ولی عمومیت داره...)) اما یه مشکلی هس این وسط!
گرچه تضادهای شخصیتی ممکنه اوایل برامون جذاب و هیجان انگیز باشه اما در نهایت کسایی میتونن رابطه ی مطلوبی رو تجربه کنن که بیشترین تشابه های شخصیتی رو داشته باشن...
خب اگه جزو این تیپ ششم هستین میتونین تو یه محیط حمایتگر اول به رفع کمبودهای شخصیتی خودتون بپردازید!

دلیل شماره ی هفت:
اگه قطع رابطه کنم احساس گناه میکنم! اگه مدت زیادیه درگیر رابطه با یه شخص اختلال شخصیتی هستید از خودتون بپرسید: ایا از اینکه ترکش کنم احساس گناه میکنم؟! خیلی از افراد نمی تونن چنین رابطه ای رو تموم کنند دلایل خاص خودشونم دارن! خودشو مسوول مشکلات طرف میدونه! فکر میکنه طرف بدون اون دووم نمیاره پس ترک رابطه کار غیر اخلاقیه!!!
اگه شما بازم قصد ادامه ی رابطه باشخص دارای اختلال و حتی قصدازدواج بااون رو دارید توصیه میشه به یه متخصص مراجعه کنید و بیشتر ازاین مسوولیت بیماری روانی فردمحبوب تون رو به عهده نگیرید!
دلیل شماره8:
شاید مشکل کاملا مربوط به محبوب من نباشه!
دلیل دیگه جذب بسمت چنین افرادی می تونه این باشه که شما هم تا حدی دچار اختلال شخصیتی باشید! (مثالی که بشه زد مثلا دختری که مازوخیسم داره متقابلا جذب پسرای سادیسمی میشه!)قبول این واقعیت شاید دردناک باشه اما دردناکتر از اون اینه که شما متوجه بشید "عادت" به برقراری رابطه با افراد اختلال شخصیتی دارید! اگه فکر میکنید این مورد درباره تون صدق میکنه به منظور خودشناسی و درمان به
متخصص رجوع کنید.
نهمین دلیل:
اتفاقی بود!
برخی مواقع هم رابطه ی شما با فرد دارای اختلال اتفاقی شکل میگیره! پس به این معنا نیس که شما طالب رابطه با فرد دارای خلل هستین! شما روزگاری با فرددارای اختلال رابطه داشتید الانه که از خودتون می پرسین:
چطور چنین اتفاقی افتاد؟! من که قدرت تشخیص خوبی داشتم! آدم سالمو از ناسالم تشخیص میدادم! الان به سلامت روان خودم شک دارم که نکنه واقعا طالب چنین رابطه هایی هستم؟!! در جواب باید گفت که"احتمالا نه!"
به یاد داشته باشید که تشخیص اشکالات ظریف اختلالات شخصیت در همان ابتدای رابطه دشواره! افراد دارای اختلال غالبااز مهارت دلربایی زیادی در ابتدای رابطه برخورد دارند! بنابراین خیلی طبیعیه که شما درابتدا شیفته چنین کسی بشید! در اخر اینکه اگه درگیرچنین روابطی بودید اون رو بعنوان یه اشتباه بپذیرید.
شاید در برخورد اول با فرد مزبور قصد بررسی دقیق اون رو نداشتین! یا تاحد زیادی نسنجیده عمل کردین یا بیش از اندازه توجه خودتون رو معطوف ویژگی های خوبش کردین!
به هرحال ؛هر دلیلی که شما برای ایجاد چنین رابطه ناخوشایند داشته باشید،مراقب باشید که خودتون رو از اون دسته آدما که ازنظر شخصیتی محکوم به برقراری چنین روابطی هستند ندونید!

مستدام باشید-الهامT

مرتبط:

افرادی که جذبم میشن یه ضعف شدید شخصیتی دارن

علت توجه و احترام گذاشتن انسان ها به یک دیگر چیست ؟

به نظرتون من مشکل شخصیتی دارم؟

چکار کنم که خیلی انرژی منفی رو جذب خودم نکنم؟

نمی تونم احترام دلخواهم رو از اطرافیانم جذب کنم



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)