سلام

من دختری 28 ساله هستم . دوست دارم برای نوع پوششم خودم تصمیم بگیرم، دوست دارم با مانتو باشم ولی مانتویی باحجاب ، مانتوم تنگ و کوتاه نباشه، یه تار موهام هم بیرون نمیذارم ، ولی خانواده ام از 9 سالگی تا همین الان به زور منو چادری کردن و میگن باید چادر سرت کنی وگرنه ما تو فامیل آبرومون میره .

جالبیش اینه که هر وقتم. چادرم کهنه بشه و بخوام برم چادر بگیرم با هزار بدبختی و اعصاب خوردی پول چادر بهم میدن ...

نمیخوام بهم از مزایای چادر بگین ،چون خودم همه شو حفظم اونقدر که زیر گوشم خوندن . من به خانواده ام میگم نظرم اینه که من دیگه بچه نیستم که شما به زور بخواین در مورد کوچکترین چیزها هم که خودم توش حق انتخاب دارم ،نظرتونو به زور بهم اعمال کنید و مجبورم کنید به خاطر حرف مردم چادر سر کنم در صورتی که من دوست دارم مانتوییه با حجاب باشم و سختمه چادر سرم کنم .

خدا هم تو قرآن گفته حجاب، نگفته حتما این حجاب چادر باشه . من با چادر مخالفت ندارم فقط سختمه تا الانم به زور سرم کردم ولی الان با خودم میگم من یه آدم عاقل و بالغم، قدرت تشخیص خوب و بد و درست و نادرستم دارم... چرا باید برای ابتدایی ترین مسایل ، مثل نوع پوشش ، دیگران برام تصمیم گیری کنن؟

شما اگه جای من بودید چطوری خانوادتونو راضی میکردید؟


مرتبط:

سلامتی دخترایی که سرشون بره چادرشون نمیره...

چکار کنم تمایل به پوشیدن چادر در من دائمی بشه ؟

خیلی بده که حجابم رو از چادر به مانتو تغییر بدم ؟

احساس میکنم به چادرم علاقه ی قبلی رو ندارم

می ترسم بی حجابی ها باعث بشه از چادرم بدم بیاد

شوهرم مدام اصرار میکنه که باید چادر سر کنم

من نمیخوام چادر سر کنم

نکنه منم جزء کسانی هستم که چادر و چادری بودن رو ضایع میکنن؟

دعا کنید از چادری شدن سرد نشم

چادری ام و توی مدرسه مسخره میشم

چادر منو چاق نشون میده

حس میکنم اگه چادری بشم دیگه هیچکس بهم توجهی نمیکنه

هر وقت چادر بهم حس خوبی نده نمی پوشمش

مدتی هست احساس میکنم چادر حرکاتم رو محدود کرده

بخاطر محل کارم بر خلاف میل قلبی ام چادر سرم میکنم

بهم کمک کنید چادرم رو زمین نذارم

دو دغدغه ی ذهنی یه دختر چادری

بعد از چادری شدن، اعتماد به نفسم گرفته شده



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)