سلام خدمت همه ی دوستای عزیز خانواده برتر.
1 بهمن رفتم توی 23 سال . اما این اتفاق بیشتر از اینکه منو خوش حال کنه به فکر فرو برده... سال به سال تولد میگیریم و کادو و کیک و شمع و ... اما به این فکر نمی کنیم که یک سال از عمرمون هم گذشته اما نه کار خاصی کردیم نه ذره ای واسه آخرتمون توشه براشتیم نه تصمیم به ترک گناهی گرفتیم نه تصمیم به ترک عادات بدمون کردیم و نه ... .
دوستان ادم خوبی شدن معجزه نیست و ما میتونیم ذره ذره خودمونو اصلاح کنیم نه یه دفعه ای...
با خودم میگم اگه پارسال تولدم تصمیم گرفته بودم یه کار خاصی رو مرتب انجام میدادم یا یه کار بدی رو ترک میکردم تا امسال حداقل به جز زندگی روزمره ام یه کار مفید دیگه ای هم انجام داده بودم.
من متاسفانه به دلیل گناه خ ا اونم به مدت نه سال از اول راهنمایی تا سال دوم دانشگاه بدون اینکه حتی بدونم این کار گناهه و اسمش خ ا هست باید بگم نه سال نماز قضا دارم. حساب کردم دو سالش رو پریود بودم میشه هفت سال !!!!
خلاصه اینکه وقتی چند تا داستان درباره اینکه کسی که اون دنیا میره بابت نماز های قضاش چه قدر عذاب میکشه خوندم حالم خیلی بد شد تصمیم گرفتم از روز تولدم بعد از هر دفعه که نماز واجبمو میخونم یک نماز قضا هم بخونم فقط یک نماز مثلا فقط صبح دفعه بعد فقط ظهر و...

این جوری با خودم میگم اگه تا سالیان سال زنده بودم که نماز قضاهام تموم میشه اگرم تقدیرم این بود که سال دیگه روز تولدم تو این دنیا نبودم حداقل خدا میگه توبه کرد و بابت گناهش تلاش کرد که جبران کنه و شاید خدا منو ببخشه. من دو ساله که خ ا رو ترک کردم اما حالا باید جبران کنم.
اگه کسی هست که مثل من خیلی نماز قضا داره بســـــــــــــــــــــــم الله.  واسه نماز های واجبم هم تصمیم گرفتم اول وقت بخونم  .
چه طور وقتی کسی به گوشیم زنگ میزنه سریع جواب میدم مثلا نامزدم اگه روزی ده بارم زنگ بزنه هیچ وقت نمیگم دو ساعت دیگه جواب میدم اما وقتی گوشیم هشدار اذان میده به راحتی قطع میکنم و به معبودم بی محلی میکنم اگه همین طور با شوهرم رفتار کنم حتما ناراحت میشه پس خدا هم یقینا از این کار من ناراحت میشه.
و حتی شنیدم وقتی نماز اول وقت خونده نشه سیاه به اسمون میره و میگه تو منو تباه کردی خداوند تو رو تباه کنه. (دوستان راجع به پیامد های قضاشدن نماز صبح وعواقب دیر نمازخوندن توی گوگل بزنید خیلی چیزای جالب و تکان دهنده ای میاد) اینجا فرصت نمیشه بنویسم.
اگه کسی مثل منه بگه تا منم انگیزه بگیرم وباهم شروع کنیم به جبران گذشتمون. اینم بگم که من خیلی مذهبی بودم و کلی کارای مستحبی انجام میدادم ولی واقعا نمی دونستم خ ا چیه و با اینکه توی اون نه سال چه قدر نماز مو سعی کردم درست بخونم و با کلی مستحبی ولی چه کنم که همش باطله خدا خودش منو ببخشه. برام دعا کنید دوستان ...
وقتی فهمیدم قضیه چیه و نمازام باطل بوده خیلی داغون شدم و دو سال طول کشید تا با خودم کنار اومدم و تصمیم گرفتم خودمو از این همه نماز قضا نجات بدم.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه)