سلام به شما دوست خانواده برتری عزیزم

متشکرم، می خوام گزارش یک تغییر واقعی و مثبت به واسطه وبلاگ خانواده برتر در زندگیم رو به شما بدم؛

شاید بعضی از شما فکر می کنید که برخی کل کل های این جا فایده ای نداره و احساس کنید که جو این وبلاگ خوب نیست اما به نظر من این طور نیست و همه چیز خوبه، یکی از کاربران خانواده برتر هستم که اخیراً با یک نام کاربری ثابت پیام نمیدم و نظری ثبت نمیکنم.

چون در گذشته شاید یک مقدار تند بودم و الان با نام کاربری اون بخوام نظری بنویسم ممکنه دچار قضاوت و پیش داوری توسط دوستان بشم (لطفا کارآگاه بازی در نیارید و حدس نزنید که کی هستم، فقط به اصل حرف ها توجه بکنید همین).

بنابراین نام کاربری اهمیتی نداره و اصل حرف و نظر مهمه، اما نباید هم رو قضاوت بکنیم و رفتار هم رو زیر نظر بگیریم و از هم سوتی بگیریم، حالا میرسیم به تغییر مثبت ایجاد شده:

نمی خوام بگم که همه دخترها هر چیزی که اینجا میگن حق و درسته و همه دیدگاه های اونها رو پذیرفتم، اما از دیدگاه هایی که این دختر خانم های عزیز دارند و دیدگاه‌هایی که خودم داشتم همچنین مقایسه با چیزهایی که در سخنرانی ها و گفتار رایج جامع و بسیاری از موارد دیگر، کتاب ها و ... و عدل و انصاف و ...، وقتی که همه رو کنار هم قرار میدم و مقایسه می کنم برآیند اینها به این نتیجه می‌رسم که باید تغییراتی در دیدگاه‌های خودم ایجاد کنم که یکی از مهمترین های اون درباره مهریه بود.

من معتقد بودم که دختری که مثلا از ۵ یا ۱۴ عدد سکه بیشتر بخواد تعیین کنه من رو دوست نداره و نمیتونه عشق رو به من ثابت بکنه و من نمیتونم به چنین دختری برای یک زندگی اعتماد کنم، البته چندان دیدگاه ناقص و بدی هم نداشتم چرا که این طوری من به دختر اعتماد می‌کنم و مهریه ای رو تایید می کنم که خارج از توان من هست، پس خود دختر هم باید یک جوری همان طور که من در اول زندگی محبت و خواست و اشتیاق و اعتماد خودم رو نشون میدم و ثابت می کنم، اون هم این کار رو برای من باید انجام بده.

اما کار به این موضوع ندارم به هر حال من از دیدگاه خودم کوتاه اومدم، نه اینکه دیدگاهم به طور کلی اگر در ذهن هر پسر دیگری باشه اشتباهه، بلکه فقط در مورد شخص من دیدگاه اشتباهی هست! چون من وضعیت کار و مالی چندان ایده‌آلی ندارم، خوب یک دختر بالاخره باید به وسیله ای براش اعتماد سازی بکنم، برای اینکه بتونه وارد زندگی من بشه و بهترین ابزار که در دسترس هست اینه که با مهریه جلب اعتماد بکنم!، هر چند که طرفین می‌دونیم عددی دروغین وجود داره.

به هر حال به این روش دلش رو به دست بیارم و دلش رو خوش کنم، اون دختر رو وارد زندگی خودم بکنم. این کار رو هم نه از روی فریب و نه از روی کینه، بلکه از رضایت و از روی عشق انجام بدم. خب اگه من خانه و ماشین و کار خوب داشتم شاید اگه پافشاری میکردم روی حتی ۵ عدد سکه هم، چندان غیرمنطقی نبود.

ولی اگه قرار باشه عروسی کوچک و خیلی سبک، درآمد کم، ماشین نداشتن و خانه نداشتن و اجاره ای کوچک و ... در میان باشه، به نظر من حداقل کاریه که برای بدست آوردن دل و جلب اعتماد خانواده دختر میتونم انجام بدم.

اما قبلا به هیچ وجه اینو نمی‌پذیرفتم نه از دیگران نه از آدم های خانواده برتر، ولی نکته ای مد نظرم هست و اون اینه که مهریه حتما از نوع عندالاستطاعه باشه، هر میزان که هست. چون فرقی نمیکنه در هر صورت باید پرداخت بشه و تاثیری در مبلغ نداره.

و نکته بعدی اینه که من به هیچ وجه بازم اعداد جامعه رو قبول ندارم چون کلا این رسوم جامعه و اعداد من درآوردی به نظرم شوم و زشت و بی اخلاقی و بی عشقی هست.

من توان پرداخت ۵ سکه رو هم به سختی دارم. اما مهریه ای قرار بدم که کمی متعادل تر و منطقی تر و عقلانی تر و البته خلاقانه باشه، این خلاقانه بودنش برام مهمه.

یعنی این اعداد ۵ و ۱۴ و ۱۱۰ و ... نباشه. این نبودن نه از لحاظ فلسفه و خود اعداد، بلکه از نظر پرونده و تکرار و تقلید.

مثلا چرا ۷۰ سکه نباشه؟، مگه کمه؟، حدود ۳۰۰ میلیون تومان میشه میدونید یعنی چقدر؟، طرف می‌تونه باهاش یک خونه و ماشین بخره!

اینو فقط مثال زدم اصلا میگید ۷۰ تا نه؟، باشه چرا ۸۰ تا نباشه؟، چرا ۹۱ نباشه؟، حتما باید یکسری اعداد عجیب باشه که مهریه رو حتما بالا ببرن؟ مثل ۱۱۰ و ۳۰۰ و ... 

پس من پذیرفتم که با توجه به شرایطی که دارم، انصافا خیلی گیر دادن به عدد مهریه چانه زنی سر این قضیه برام جالب و درست نیست. چون اگه زیاد سخت گیری بکنم هم معلوم نیست چی به سر من میاد.

اون قضیه اثبات عشق رو هم کلا می‌خوام فراموش بکنم! فرض رو بر این میذارم که همسرم اصلا عاشق من نیست! همین که من عاشق دختری باشم که باهاش ازدواج میکنم برام کافیه!، اگه عاشقم بود یا شد که خوش به حالم، اگه نبود و نشد هم که هیچ چی.

بنابراین هیچکدام از بحث های این وبلاگ بی فایده نیست و تاثیر بسیار مثبتی روی من گذاشت، حالا دید بهتری نسبت به برخی خانم ها و توقعات شون دارم. نگاه مهربانانه تر و بهتری نسبت به ازدواج دارم. در باقی موارد هم که مشکلی نداریم و توافق میکنیم هر چیزی که هست.

متشکرم از کاربران این وبلاگ که به من کمک کردید. امیدوارم من رو دعا بکنید و امیدوارم حالا دختری پیدا بشه که من رو قبول بکنه.

اگه الان پسری با شرایط من بیاد خواستگاری تون قبول می کنید؟، که ادب و احترام و ... داره و درآمد کمی داره و چندان هم شروط سختی نداره.


مشابه :

در قرارداد زناشویی پناهگاه مرد کجاست؟

تضمین خوشبختی مرد در زندگی زناشویی چیه ؟

خواستگارم میگه بیشتر از 14 تا مهریه نمی دهم

به نظر شما علت وجود مهریه در اسلام چی میتونه باشه ؟

مهریه یه هدیه است، نه پشتوانه خوشبختی دختر

مهریه بر دو نوع است، عندالمطالبه و عندالاستطاعه

محاسن مهریه های سبک

چند سوال از طرفداران مهریه کم

مهریه را چه کسی تعیین می کند؟

بهتر نیست مهریه موقع عقد پرداخت بشه ؟

مهریه کیس به کیس فرق داره ؟

اگر مهریه ارزش دختره، چرا پدر عروس به داماد چیزی نمیده ؟

قضاوتی عادلانه درباره مهریه

با جایگزینی شروط ضمن عقد به جای مهریه موافقید ؟

از کی دقیقا مهریه شد سکه؟

پیشنهادی برای حل مشکل مهریه در جامعه

ما پسرها چطور در بحث مهریه به شما دخترها اعتماد کنیم ؟

بدون مهریه، اگه طلاق گرفتم چطوری زندگیم رو تامین کنم ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه)