سلام و عرض ادب و ارادت

تو ساله ای اخیر با این پدیده مهاجرت به شهرهای بزرگ مواجه هستیم که افراد زیادی برای کار کردن به شهرهای بزرگ خصوصا تهران مهاجرت میکنن .

من تهران رو مثال میزنم چون خودم ساکن تهرانم و از وضعیت شهرهای دیگه اطلاعی ندارم . تو سطح شهر تهران ماشینهای زیادی رو با پلاک شهرهای دیگه میبینیم که دارن مسافر کشی میکنن و حتی شده باهاشون صحبت کنم و گفتن که شبها رو از بی جایی تو ماشین میخوابن یا برای خرید که به تره بار میریم اکثرا کرد هستن، مغازه دار ها اکثرا ترک هستن و کلا تهران شده ٧٢ ملت .

با ترافیک و آلودگی سنگین که چه صبحها هنگام سر کار رفتن و چه عصر ها هنگام برگشت از کار باید تحمل کنیم و در کنارش اعصاب ضعیف رانندگان و مسافران و همه مردم .

تو شرکتی کار میکردم که جز خودم یکی دو نفر بچه تهران بودن و اکثرا از شهرهای دیگه اومده بودن برای کار، دلیل اومدنشون هم این بود که تو شهرهای ما کار پیدا نمیشه البته این رو اضافه کنم که همگی خانم بودن که چند نفرشون با توجه به شرایط سخت شرکت و عقب افتادن پرداخت حقوقها مجبور به ترک شرکت و بازگشت به شهر خودشون شدن .

یادمه ی روز با یکی از اونها سر این موضوع بحثم شد که شماها اومدید تهران و با واسطه اومدید سر کار و بچه های تهران خودشون بیکارن و در واقع شما جای اونها رو گرفتید که در جواب بهم گفت مگه تهران مال شماهاست فقط شما جای ما نیستید چند سال از فارغ التحصیلی مون گذشته و نتونستیم کار پیدا کنیم و مجبور شدیم درد دوری از خانواده رو تحمل کنیم .

حالا صحبت من دو چیزه :

واقعا لزومی داره که دختر خانمها برای کار برن شهر دیگه و کلی مشکلات رو به جون بخرن؟

برای کم شدن پدیده مهاجرت دولت چه کارهایی میتونه بکنه ؟ یا حتی خود مردم

من جوابم به همکارم این بود که خیلی از افرادی که تو تهران سرمایه گذاری کردن از شهرهای دیگه اومدن خب چرا همین سرمایه شون رو تو شهر خودشون به کار نمیگیرن تا دست جوون ها رو بند کنن! اگر هر کسی سرمایه ش رو بر نداره بیاد تهران به هوای سود و کسب و کار بهتر مشاغل بیشتری تو شهرهای دیگه ایجاد میشه.


بیشتر بخوانید ...

شرایط لازم برای اپلای کردن

چکار کنم که در دانشگاه های اروپا یا آمریکا بورسیه بشم ؟

دو دلم که برای ادامه تحصیل به خارج برم یا نه

می خوام برای رسیدن به یه زندگی بهتر از ایران برم

برای بورسیه شدن در خارج چه کار باید بکنم ؟

به کدام کشور برم برای زندگی ؟

میخوام به محض ورود به امریکا بتونم سرکار برم

با وضعی که تو کشور به وجود اومده احساس میکنم ایران موندن اشتباه

اگه موقعیت مهاجرت پیش بیاد میرید یا می مونید ؟

چطور والدیـنم رو راضی به مهاجرت کنم؟

میخوام از ایران مهاجرت کنم شاید بتونم که با کسی ازدواج کنم؟

در زمینه مهاجرت و اپلای کردن تجربه ای دارید؟

راه های مهاجرت به خارج چیست ؟

چطور میشه با مدرک دانشگاه آزاد مهاجرت کرد؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) جهت اطلاع مسئولین (۱۵ مطلب مشابه)