سلام

یکی از پسرای فامیل مون که نسبت دوری با هم داریم و از زمان بچگی همدیگه رو ندیدیم تو یه مهمونی خانوادگی منو دید و تو یه نگاه عاشقم شده. دو بار اومده خواستگاری اما من جوابش کردم.

پسر خوبیه با ایمانه نماز خونه چشم پاکه خانم باز نیست .تنها مشکل من اینه که سربازه و تا سیکل خونده و تو یه مغازه پارچه فروشی شاگردی میکنه و 19 سالشه .

من 22 سالمه و این اختلاف سنی هم میگه برام مهم نیست و همه جوره میخوامت . من 90 وزنمه و قدمم 165 اما تا سرشونه ی اون میرسم.

کلا از هیچ نظربه هم نمی خوریم و دارم لیسانسمو میگیرم اما به خاطر حیا و نجابت و حجابم میگه منو انتخاب کرده . من تپلم و خواستگار زیاد دارم چون یه کم خوشگلم.

از بچگی پدرش فوت کرده و با برادرش که دو سال ازش بزرگتره نون اور خونه بوده. پسر کاسب و باخداییه. به نظر شما بله رو بهش بگم یا بازم ردش کنم.اخه به نظرم بچه ست و شرایطموم به هم نمی خوره ولی یه جورایی دوسش دارم و قبلا هم هیچ رابطه ای با هم نداشتیم.


پاسخ :

سلام

اگه جواب مثبت بدید باید برای بعضی از حالاتی که امکان به وجود اومدن اونا زیاده ، آمادگی داشته باشید ؛

مشکلاتی که به خاطر اختلاف سنی شما ممکنه پیش بیاد :

گفته میشه خانم ها در شرایط عادی ، زودتر از پسرهای هم سن شون به بلوغ عقلی می رسند . بنابراین شما باید این آمادگی رو داشته باشید که نقش مادر رو براش بازی نکنید . در اختلاف نظرهایی که پیش میاد معمولا نظر شما به نظر اون غلبه خواهد کرد . باید بتونید چنین اوضایی رو مدیریت کنید تا هم از کارهای اشتباه شوهرتون جلوگیری کنید و هم به غرورش لطمه نزنید . . شاید درکش برای شما سخت باشه ولی معمولا مردها خواهان این هستند که در زندگی زناشویی تصمیم گیر نهایی  اون ها باشند . درست یا نادرست این یکی از ویژگی مردهاست . مگه این که همسرش با سیاستی که به خرج میده اوضاع رو مدیریت کنه .

بنابراین شما الان حداقل 5 سال از لحاظ عقلی جلوتر از اون هستید . اگه می تونید مثل یه مادر اون رو امر و نهی نکنید و به عنوان شوهر قبولش کنید از این لحاظ مشکلی نخواهید داشت .

مشکل بعدی ظاهر شماست . آیا این آمادگی رو دارید که طعنه های دیگران رو تحمل کنید ؟ اون چه طور ؟ یه مدت که بگذره ممکنه به اون بگن ، این مادر شماست ؟! و ... ! آیا اون این حرف ها رو تحمل می کنه یا برای خلاص شدن از نگاه های سنگین اطرافیان میره یه زن جوون تر میگیره ؟!

تحصیلات شما هم ممکنه مشکل ساز بشه . معمولا مرد ها دوست ندارن همسرشون از این لحاظ سرتر از اونا باشه ! اگه از بحث بلوغ عقلی بگذریم ، ممکنه در اختلاف نظرهای متعددی که پیش میاد ، این حرف از دهن شما در بره که :

درس که نخوندی بفهمی من چی میگم !

این که میگید با یک نگاه عاشق شما شده نشانه ی خوبی نیست ! این نوع عاشق شدن نشان از تصمیم گیری احساسی هستش . تصمیم احساسی هم معمولا به سرانجام نمی رسه .

موفق باشید


مرتبط:

یه خواستگاری دارم که 1 سال از من کوچکتره

می خوام با پسری که دو سال ازم کوچکتره ازدواج کنم

زنی 36 ساله هستم که عاشق پسری 25 ساله شدم

با وجود مخالفت خانوادم با یه پسر کوچکتر و تحصیلات پایین تر ازدواج کردم

در 28 سالگی خواستگار پاسداری دارم که یک سال ازم کوچکتره

پسر مورد علاقم یک سال ازم کوچکتره

خواستگار دلخواهم یه سال ازم کوچکتره، جواب رد بهشون بدم

نظر دخترها در مورد ازدواج با پسری که 6 سال کوچکتره چیه ؟

دختری هستم که عاشق همکارم که 7 سال ازم کوچکتره شدم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج با پسر کوچکتر از خود (۲۱ مطلب مشابه) تفاوت تحصیلی در ازدواج (۳۵ مطلب مشابه)