بستگی داره که چه جوری به این موضوع نگاه کنیم . از یه نفر می پرسند چرا ازدواج نمی کنی ؟ میگه می خوام درس بخونم . میگن درس می خوای بخونی که چی بشه مثلا ؟ میگه هم شغل بهتری پیدا می کنم ، هم شان اجتماعی بالاتری پیدا می کنم ، هم درآمد بیشتری خواهم داشت و هم مورد بهتری برای ازدواج نصیبم میشه . من اگه دیپلمه باشم یه مدل آدم شریک زندگیم میشه ، لیسانس باشم بهتر ، دکترا باشم بهتر تر !
تحصیل برای این آدم یه مانع محکمه . این آدم اشتباه می کنه . قبلا گفتم تحصیلات به کسی فهم شعور نمیده . 
ولی از یه نفر می پرسن واسه چی می خوای درس بخونی ؟ میگه من عاشق درس خوندنم . عاشق یادگیری هستم . عاشق خدمتم . می خوام یاد بگیرم تا چشمم بیشتر بینا بشه . یاد بگیرم بهتر به مردمم و مملکتم خدمت کنم . این تحصیل مانع نیست . خوبه . ولی اگه در بین درس خوندن خواستگاری داشتی یا جایی خواستگاری رفتی که اون طرف می تونه تو رو در درس خوندن کمک می کنه ، مانعی نیست ازدواج کن .

تایپ شده از روی سخنرانی دکتر فرهنگ با ویرایش


مرتبط :

بررسی موانع ازدواج مانند جسمی، روحی، خانوادگی و ...

مهمترین موانع ازدواج آسان از نظر شما چیه ؟

مشورت در مورد موانع ازدواج

خواهران بزرگتر دختر مورد علاقه م، مانع خواستگاری کردنم شدند

احساس گناه میکنم که شدم مانع ازدواج خواهر کوچکترم

اختلاف محل سکونت مانع ازدواج محسوب می شود ؟

آیا زردی خود به خود دندان ها مانع ازدواج دختر محسوب میشه ؟

مواجهه با پدری که داره مانع ازدواج پسرش میشه

آیا گرم نبودن روابط اعضای خانواده، مانع ازدواج محسوب میشه ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
راهنمای ازدواج موفق ( دکتر فرهنگ ) (۶۴ مطلب مشابه) تفاوت تحصیلی در ازدواج (۳۵ مطلب مشابه) موانع ازدواج (۴۹ مطلب مشابه)