من همه جور قد و هیکلی رو در زنان دوست دارم. آیا عادیه و بقیه هم همینطورن؟

سلام
من از 13 سالگی بالغ شدم و الآن 11 سال از بلوغم می گذره (دیگه محاسبه سنّم با خودتون :) )

در رابطه با اختلاف قد و هیکل زن و مرد و تجربه ها و نظرات افراد و اینکه چقدر می تونه در زندگی تأثیرگذار باشه (که برای بعضی ها خیلی جدی و حساسیت بر انگیزه) در اینترنت و در همین خانواده برتر، مطالب و نظرات مختلفی رو خوندم و به خصوص پست با قد شوهرم مشکل دارم دیگه محشر بود!

حالا جدای از اینکه ویژگی ها و معیارهای مهم تر از قد و هیکل هم وجود دارن (به خصوص اخلاق و رفتار)، اما به هر حال قد و هیکل هم یه جایگاهی در جذب شدن دو جنس مخالف به هم داره مثل سایر ویژگی های فیزیکی، که باز علایق و سلایق متفاوته و متأسفانه گاهی دخالت های دیگران و شرایط اجتماعی (مثل مورد تمسخر قرار گرفتن زوج هایی که در اونها، قد زن بلندتر و یا هیکلش بزرگتر از مرد باشه) مسئله رو خیلی پیچیده می کنه در حالی که واقعاً اینقدر هم مشکل و پیچیده نباید باشه...

اما صرف نظر از همه اینها، من که مدتی هست دارم بیشتر به این مسئله فکر می کنم، می بینم که تقریباً همیشه اینطور بودم که همه جور قد و هیکلی رو می پسندیدم. خودم قد و هیکلم متوسط هست (172 سانتی متر) و خب من در هر هیکلی که سالم باشه، زیبایی می بینم (کوتاه، بلند، لاغر، متوسط و تپل، همه می تونن زیبا باشن به نظر من). بیشتر مسئله ی خوش هیکل بودن و سالم بودن برام مسئله و دغدغه هست. حتی خیلی از زنان چاق هم زیبا هستن از نظر من (البته مسئله سلامتی و بیماری های مرتبط با چاقی بسیار برام مطرح هست اگه قرار باشه با کسی ازدواج کنم).

هم چنین سیرت زیبا مهر، محبت و صداقت زن برام از همه چیز مهم تره چون پایداری عشق کاملاً به همین موضوع بستگی داره (ضمن اینکه دوست دارم خودم هم همیشه مهربون باشم و از نظر عشقی و عاطفی هیچی برا همسرم کم نذارم).

بعضی وقت ها با خودم فکر می کنم اگه با کسی ازدواج کنم که هم قد و هیکل خودم باشه، خب خیلی خوب و هیجان انگیزه کلاً! اگه بلند تر و درشت از من باشه، باز هم به نوعی دیگه زیبایی و هیجان داره (مثلاً حتی به حدی که قد مرد تا حد سینه های زن باشه) و اگه ریز و کوچولو موچولو هم باشه بازم چیزی کم نداره از نظر من (تصور اینکه سر زن تا حد سینه ها و سرشونه ی مرد باشه هم خیلی مهیّج هست!)

حالا این وسط همونطور که عزیزان در کامنت ها هم اشاره کردن و راجع بهش صحبت کردن، زن ها معمولاً دوست دارن شوهرشون از خودشون بلندتر و درشت تر باشه که احساس کنن تکیه گاه دارن و مردها هم به این دلیل معمولاً زن کوچک تر و ریز اندام تر می پسندن که احساس غرور مردانگیشون رو حفظ کنن (و البته این نکته رو هم باید اضافه کرد که معمولاً همه جای دنیا مردها بلندتر و درشت تر از زنان هستن و برعکسش کمتر پیش اومده).

خب اینها همه درسته ولی همه اینا بیشتر احساسات غریزی و ناخودآگاه هست تا اینکه بخواد منطقی باشه،و ممکنه میزان اهمیّتش در نظر طرفین در طول زمان تغییر کنه. بعضاً دیده شده که بعضی زنان ترجیح میدن با شوهر هم قد یا کوتاه تر ازدواج کنن چون حس خوبی بهشون میده از نظر احساس سلطه گری، و یا مردها دوست دارن با زن بلندتر ازدواج کنن به دلیل اینکه حس خوبی بهشون میده حالا به نوعی! (یا به عنوان تکیه گاه بهش نگاه می کنن، و یا حتی احساس ارضا کردن همچین زنی براشون خوشاینده). من که شخصاً معتقدم خیلی نباید سخت گرفت و باید همه معیارها رو با هم دید، هر چند خودم هنوز تجربه ای از رابطه و ازدواج ندارم...

اما سؤالی که دارم اینه که آیا این عادیه که من همه جور قد و هیکلی رو دوست دارم؟ آیا شما هم اینطور احساسی دارین؟ و در صورتی که طرفتون زیبا، خوش اخلاق، خوش اندام و غیره باشه و همه معیارهای مورد نظرتون رو داشته باشه، اون موقع آیا قد و هیکلش رو هر جور باشه دوست دارین یا اینکه بازم بالأخره یه قد و هیکل خاص رو ترجیح میدین؟

من که فعلاً سلامتی کامل برام مهم تره. در مورد قد و هیکل واقعاً هنوز نمی دونم ایده آلم چیه. به هر حال نهایتاً با یه نفر با قد و هیکل خاص خودش رابطه خواهم داشت و ازدواج خواهم کرد. حالا آیا این بی تفاوتی در مورد قد و هیکل، همیشه همینجور می مونه یا ممکنه به مرور زمان تغییر کنه و هر بار و در هر دوره آدم یه قد و هیکل خاص رو ترجیح بده؟


مرتبط با اختلاف قد در ازدواج:

خواستگار خوبی دارم اما هم قد هستیم

اختلاف قد چقدر در زندگی مهمه؟

نمی خوام به خاطر اختلاف قد، الکی خواستگارم رو رد کنم

به خاطر اختلاف قد نه میتونم ولش کنم نه ادامه بدم

اختلاف قد 25 سانت در ازدواج مشکل زاست ؟

آیا اختلاف قد و هیکل در آینده برامون مشکل ساز میشه؟

اختلاف قد در ازدواج

اختلاف قد 70 سانتی مشکل ساز میشه ؟

5 سانت از پسر مورد علاقم بلند ترم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)