من برای رسم و رسوم و ارزش های فرهنگی احترام زیادی قائلم . ولی از پدر و مادرها و خصوصا مادرهای عزیز و مهربان خواهش می کنم در مورد بعضی از این مسائل کوتاه بیان و این قدر حساسیت نداشته باشن. من دانشجوی دکتری هستم . در دانشگاه تدریس می کنم . اخیرا با یکی از خواستگارانم به یک گفتمان مشترک رسیدیم و تصمیم مون برای ازدواج تقریبا قطعی شده . گرچه هنوز هیچ مراسم رسمی از جمله بله‌بران انجام نشده و فقط با خانواده‌ش برای خواستگاری اومدن منزل ما .

 امّا من و خواستگارم در مورد اکثر موارد حرف زدیم و به تفاهم رسیدیم . خواستگارم میگه بله‌بوران و نامزدی ضرورتی نداره و یک سره عقد کنیم . هر دو بالای سی سال هستیم و دقیقا می دونیم هدف مون از ازدواج چیه . پیش مشاور هم رفتیم و اکثر موارد خوشبختانه مناسب و قابل قبوله . تنها مشکلی که هست اختلاف فرهنگی بین خانواده‌هاست . 

خواستگارم و خانواده‌شون آدم های بسیار روشنفکری هستن و چندان پایبند به آداب و رسوم قدیمی نیستن . در حالی که پدر و مادر من شدیدا سنتی فکر می کنن . دیروز مادرم می گفت اگر این ازدواج قراره قطعی بشه باید به خواستگارت بگی که بیاد قبل از عقد ببرتت پیش دکتر برای گواهی سلامت . 

من در جواب گفتم چنین کاری نمی کنم چون این کار از نظر خواستگارم یه کار سطح پایین به حساب میاد به لحاظ فرهنگی . مادرم گفت پس خودم به مادرش زنگ می زنم که بیان ببرنت دکتر چون داشتن این گواهی باعث سربلندی دختره و این موضوع حتما باید قبل از عقد به پسر و خانواده‌ش ثابت بشه . در جواب گفتم که با اینکارت باعث میشی فکر کنن که مادر خودم به من اعتماد نداره ‌. 

ولی مادرم مصممه و اصرار داره که این کار یک رسمه و حتما باید انجام بشه . من از خودم کاملا مطمئن هستم و تا به حال با هیچ کس هیچ نوع رابطه جنسی نداشتم . ولی می ترسم این موضوع گواهی باعث بشه که خواستگارم و خانواده‌ش فکر کنن ما فرهنگ مون پایینه . می ترسم در چشم شون تبدیل به یه موجود بی‌ارزش بشم که مادر خودش مثل یه کالا بهش نگاه می کنه که باید سالم و دست‌نخورده به دست مشتری برسه . 

مشاور بهمون گفته بود که خانواده‌هاتون اختلاف فرهنگی دارن و باید ببینین می تونید با این موضوع کنار بیاین یا نه . ولی فارغ از بحث اختلاف فرهنگی خانواده‌هامون ، من و این آقای خواستگار از هر نظر برای هم مناسب هستیم . من نمی دونم چه جوری مادرم رو متقاعد کنم که از این موضوع صرف نظر کنه . در ضمن خواستگارم کاملا به من اعتماد داره و این جور مسائل اصلا براش مهم نیست و چنین کارهایی رو توهین به شخصیت دخترخانمها می دونه . 

خصوصا چون خودش قبلا نامزد داشته و با نامزدش رابطه کامل داشتن و میگه اصلا براش مهم نیست اگه طرف مقابلش هم تجربه رابطه داشته باشه . گرچه من خدا رو شکر هیچ نوع تجربه‌ای ندارم . البته مشاور می گفت دلایلش برای جدایی از نامزدش معقول و منطقی بوده . خواهرم میگه اگه مادرم به مادر خواستگارم زنگ بزنه و چنین حرف هایی بزنه قطعا آبروم جلوی اون ها میره . 

واقعاً نمی دونم چه کار کنم . امیدوارم روزی برسه که پدر و مادرها کمی انعطاف پیدا کنن و آینده فرزندشون رو با این حرف ها و رسم ها تحت تاثیر قرار ندن


مرتبط :

آیا گواهی سلامت بکارت برای عقد لازم است؟

عواقب اجبار دختر به گرفتن برگه سلامت بکارت

توی پزشکی قانونی الکی به دخترا گواهی سلامت میدن

توی شهر ما به شدت روی برگه سلامت حساسن

گرفتن برگه سلامت دلیلی بر بستن راههای شک و ظن نیست ؟

تو برگه سلامت نوشته میشه که قبلا خودارضایی میکردم؟

کسی میتونه با آشنا بازی برگه سلامت بکارت بگیره؟

دغدغه ای مهمتر از مسائلی مثل سایز .... و برگه سلامت

نخواستن برگه سلامت در مقابل بخشش مهریه



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
برگه سلامت بکارت (۱۵ مطلب مشابه)