سلام

من یه دختر 22 ساله هستم از یه شهر کوچیک  و چندین خواستگار داشتم ولی دیگه  دیدم نسبت به ازدواج عوض شده اولین خواستگاری که به خونه ما اومدمن اصلا راضی نبودم و فقط به اصرار خانواده بود من میدونستم که جوابم منفی هست با ایشون حرف زدم ولی جالبش اینجا بود که این پسر هم خودش نپسندید و رد شد ولی این اتفاق همچنان برای من تکرار میشه و هر چی خواستگار برای من به طور رسمی میاد خودشون یعنی از طرف اقا پسر و خانوادشون من تایید نمیشم و رد میشم دقیقا فردا صبح  شبی که با هم صحبت میکنیم من نمیدونم مشکلم چیه چون شهرمون هم کوچیکه نمیتونم دقیق جویای دلیلش بشم  با این حال که معیار هام برای ازدواج اخلاق و نماز خوندن و عدم اعتیاد هستش و توقع انچنانی مالی ندارم نمیدونم عیب کار چیه کتابهای زیادی هم در پیرو گفت و گوی خواستگاری و مسائل قبل ازدواج خوندم ولی عقلم دیگه به جایی نمیرسه واقعا کمکم کنید در ضمن دانشجو هستم با قد و قیافه معمولی نمیدونم چیکار کنم ایا خواست خداست یا مقصر منم . من همیشه به خدا توکل میکنم  حتی قبل از خواستگاری توسل به ائمه میکنم و نماز توسلشون رو میخونم .

پاسخ :

سلام

این سوال خیلی از دخترهاست . میگن چرا خواستگار میاد و بعدش دیگه پیداش نمیشه ؟! عوامل پنهان و به ظاهر ساده ای وجود دارند که از دید خانواده ی دختر مخفی می مونه یا براشون کم اهمیت هستش ولی همون نکات به ظاهر ساده ، می تونه یه خواستگار رو فراری بده .

وقتی یه پسر با خانواده اش میرن خواستگاری ، به خیلی چیزها ممکنه توجه می کنن . به قول آقای فرهنگ از پرده گرفته تا روابط اون خانواده با هم .

وقتی مادر دختر در جلسه ی خواستگاری یکه تازی می کنه ، خواستگار رو می ترسونه ، از این جهت که میگه دختر به مادر میره . وقتی مادر دختر در خواستگاری به شوهرش یا سایر افراد خانواده چشم غره میره ، اجازه حرف زدن نمیده ، مدام وسط حرف اونا می پره و سعی داره حرف خودش رو به سایر افراد خانواده تحمیل کنه ، یه پیام برای خانواده ی پسر ارسال می کنه ! اگه با ما وصلت کنید همین رفتار در انتظار شماست !


اصولا هر رفتاری که از خانواده ی دختر سر بزنه که نشون بده در اون خانواده زن سالاری رواج داره ، باعث میشه که خواستگار بعد از اتمام جلسه ی اول ، بره و پشت سرشم نگاه نکنه . در حالی که دختر مورد نظر ممکنه دختر خیلی خوبی هم باشه ولی خانواده ی پسر از خیر اون دختر به خاطر جلوگیری از درگیری های بعدی بگذرن .

ممکنه دختر در بیرون خونه یه رفتاری رو از خودش نشون بده و پسری به واسطه ی همون رفتارها جذب دختر بشه و به خواستگاری اون بره ، ولی وقتی از نزدیک با خود دختر و خانواده ی اون مواجه میشن ، می بینن اون طور که تصور می کردند نیست .

ممکنه در همون جلسه اول خانواده ی دختر یه سری درخواست هایی داشته باشن که خانواده ی پسر توان عملی کردن اونا رو ندارن .

ممکنه در جلسه ی اول حرف از رسم و رسومات خانواده ی دختر به میون بیاد . همون رسم ها ممکنه خواستگار رو فراری بده .

و ...

موفق باشید


مرتبط:

زیاد خواستگار داشتم ولی هیچ کدوم حتی زنگ نزدن جواب بگیرن

خسته شدیم از بس خواستگار اومد و رفت

چه مشکلی دارم که خواستگارهام منصرف میشن

نیامدن و پشیمان شدن خواستگارها

خواستگار دارم اما اصلا به نتیجه نمیرسه

به طرز عجیبی خواستگارهام میرن و بر نمی گردن

بعضی خانواده ها انگار تفریحی میرن خواستگاری !

هیچ کدوم از جلسه های خواستگاریم به جلسه دوم نکشیده

چه مشکلی دارم که خواستگارام میرن و دیگه بر نمیگردند ؟

با اصرار اومدن و مشتاق رفتن و بعد گفتن نمیخوایم، استخاره بد اومده !

خبری از خواستگارم نشد، تماس بگیریم و علت رو جویا بشیم ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) خواستگاری های بی سرانجام (۶۶ مطلب مشابه)