سلام دوستان
قبل از هر چیزی بگم من طرفدار پرو چا قرص این سایتم و این سایت دید من رو نسبت به زندگی به کلی تغییر داد.
من دختری 22 ساله هستم. می خوام بدونم اختلاف نظرتون با والدینتون تو خواستگاری تا چه حد مهمه و تا چه حد قابل حله؟
حتی موقع انتخاب طرف مقابل، شما کسی رو انتخاب می کنین که خودتون دوس دارین یا خونوادتون؟
البته این جوری که می پرسم واسه اوناییه که نظراشون با پدرو مادرشون فرق داره. خودم به شخصه یه همچین آدمیم.
شاید خیلیاتون مث من باشین. اختلاف نظرم با خونوادم از زمین تا آسمونه. خیلی جاها من به یه سری چیزا به شدت پایبندم خونوادم نه یا برعکس.
حالا موندم کسیو انتخاب کنم که خودم دوس دارم یا خونوادم. بالاخره خودم قراره یه عمر باهاش زندگی کنم. نظر خونواده هم شرطه اما اول و آخرش خودمم.
می گم اگه خودم انتخاب کنم بعدا پشیمون نمی شم که چرا به حرف خونوادم گوش ندادم یا بالعکس؟ سوال بعدیمم اینه که پسری که قراره با من ازدواج کنه و بعدا ببینه خونوادم خیلی باهام فرق داره از ازدواج باهام پشیمون نمی شه؟

چون من بارها دیدم وقتی از خونوادم واسه کسی تعریف می کنم خیلی واسش عجیبه و همیشه می گن ما فکر می کردیم از فلان خونواده ای که شبیه خودتن مثلا. نمی دونم چرا یه همچین فکری می کنن.
در صورتی از اول قرار هم نبوده من یه کپی مث خونوادم شم. اگه قرار بوده که واسه چی من آفریده شدم. قبل از من هم آفریده شده بودن و این تکراری بودن به نظرم بی معنیه و هدف خدا از آفرینش من قطعا این بوده که یه فرد جدیدی باشم با یه سری خواسته ها و معیارای جدید، با یه سری اخلاقای جدید...
اکثر آدمای دور و برم شبیه پدر مادرشونن و این قد تغییر بین پدر و مادر و فرزند وجود نداره. خودمم موندم چرا این جوری شدم :))) ولی جدی من چی کار کنم؟

مرتبط:

بدون هماهنگی با والدینم، از دختر مورد علاقه م اجازه خواستگاری گرفتم

بهترین برخورد با پسری که در دانشگاه از یه دختر مذهبی خواستگاری میکنه

پسرم، در دانشگاه از دختری خوشم اومده که دقیقا شبیه منه

سوال از کسانی که ازدواج دانشگاهی کردند

چرا تفاوت سنی در ازدواج لازمه ؟

اختلاف سن در ازدواج چقدر اهمیت دارد؟

تجربیات شخصی متاهلین در بحث اختلاف سن در ازدواج

اهمیت اختلاف سن در ازدواج

در بحث ازدواج به حرف والدین ، مشاور و قلب خودتون گوش کنید

چطور به والدینم بفهمانم که نیاز به ازدواج دارم؟

آیا پدر و مادر ها باید در انتخاب همسر دخالت کنن ؟

برای انتخاب همسر از پدر و مادرم کمک بگیرم ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)