من یک پسر 23 ساله هستم. دانشجوی فوق لیسانس و شاغل، از لحاظ مالی شرایط بدی ندارم.
مشکل من اینه که اعتماد به نفس کافی برای ازدواج رو ندارم و میترسم که نتونم رابطه خوبی با همسر آیندم داشته باشم و اینکه شخصیت من طوری باشه که زنم با اکراه باهام ازدواج کنه و دوستم نداشته باشه.

من چند تا دوست خیلی صمیمی دارم و سعی کردم تو رفتارهای اجتماعیم منزوی نباشم ولی از بچگی تا حالا تو پیدا کردن دوست تا حدودی دچار مشکل بودم و با وجود اینکه از برونگرایی خوشم میاد اما خیلی وقتا درونگرا به حساب اومدم و شاید دیگران از حضور من تو جمع شون خیلی کیفور نمیشدند.

من آدم مردم دار و با محبتی هستم و برای دیگران خیلی ارزش قائلم و اگه کسی به من محبت کنه، آدم نمک نشناسی نخواهم بود. من دوست دارم همسر آیندم از لحاظ عاطفی تأمینم بکنه و زندگی متأهلیم با مشکلاتی که از بچگی تا الان تو روابط اجتماعیم داشتم، مثل هم نشه. (ضمنا من رابطه ام با اهل خونه هم سینوسی بوده و گاهی وقتا با مادر و خواهرم هم به مشکل برمیخورم)
میدونم خدا خیلی نعمت بهم داده و احتمالا مشکل من برای خیلی ها اصلا مشکل به حساب نیاد ولی یکی از اصلی ترین نیازهای انسان نیاز عاطفی و حس دوست داشتن و دوست داشته شدنه.

لطفا راهنماییم کنید


مرتبط:

کمبود اعتماد به نفس در زندگی مشترک

اعتماد به نفسم رو در مورد ظاهرم از دست دادم

به خاطر اعتماد به نفس پایینم می خوام جدا بشم

دوست دارم اعتماد به نفس خانمم بالاتر بره

هم عروسم دختر خوبیه اما نگاه اطرافیان اعتماد به نفسم رو گرفته

وقتی اعتماد به نفس ندارم نمیتونم وارد زندگی مشترک بشم

چطوری اعتماد به نفسم رو در خواستگاری کردن بالا ببرم ؟

چرا خوشگل ها اعتماد به نفس منو کم میکنن؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)