سلام. بنده نویسنده پست مشکلات مجردی در سالخوردگی هستم. 

مواردی که به عنوان مقدمه شرح میدم نظرات و برداشت‌های بنده هستش و طبیعتاً قابل تعمیم نیست. 

ابتدا از همه دوستانی که لطف کردند کامنت گذاشتند، چه مخالف چه موافق، تشکر می‌کنم. پس از مطالعه برخی کامنت ها در سایر پست ها، با نکته عجیبی برخورد کردم که البته در پست بنده هم به چشم می‌خورد امّا کمتر و خفیف‌تر. 

آن هم بحث و اختلاف نظرهای شدید دختران و پسران بود که گاهی منجر به بحث‌های شدیدتر و دعوا هم می‌شد. البته این موضوع فقط مختص به این سایت نیست. در تلگرام و اینستاگرام هم به چشم می خوره که بسیار شدیدتر هستند نسبت به این سایت. 

چون نظارت این سایت بیشتره و کاربرانش هم نسبت به سایر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی کمتر هستند. امّا به هر حال این سطح از اختلاف نظر و پافشاری بر روی عقیده برام عجیب بود. 

بالاخره وقتی ازدواجی قراره صورت بگیره معمولاً دو طرف کمی از خودشون گذشت نشان می‌دهند. از طرفی خلاصه کامنت پسران انگ پول پرستی و آهن پرستی به دختران و سطح توقعات خانواده‌ها و خود دخترها بود و از طرف دیگر خلاصه کامنت های دختران هم نگاه جنسی و جنسیت زده پسران و بحث مهریه به دلیل مسائل مربوط عدم امنیت در زندگی از ابعاد مختلف بود. البته مسائل دیگری هم بوده و هست امّا من صرفاً به خلاصه‌ای اشاره کردم. 

به عنوان فردی که، مثل خیلی از افراد، تنهایی تا آخر عمر را برای خودم انتخاب کردم، شاید بتوانم بی طرفانه به این تقابل و اختلاف نگاه کنم و به نظر خودم حق با هر دو گروه هستش!! همه ازدواج می‌کنند که طبیعتاً زندگی شون از جنبه‌ها و زوایای مختلفی بهتر بشه. این برام عجیبه که گاهی پسران و دخترانی که خواستگاری می‌روند یا خواستگار دارند چنان تند و تیز کامنت می‌نویسند که انگار طرف مقابل دشمن خونی و قسم خورده این شخص هستش!! بالاخره این افراد قراره با یکی از جنس مخالف خودشون ازدواج کنند. وقتی هنوز در مراحل اولیه چنین احساس و رفتاری دارند دیگه وای به حال مراح بعدی زندگی. 

خلاصه که این موارد باعث شد سوالاتی برام ایجاد بشه که اینجا مطرح می‌کنم و امیدوارم در کامنت های این پست بحث و دعوایی رخ نده. 

به نظر شما ریشه این تقابل‌ها و اختلافات در چیه؟ یعنی از کجا شروع شده؟ 

به نظر شما آیا این اختلافات قابل حل شدن هستند یا خیر؟ و اگر هستند چگونه (البته مشخصه که جواب پول هستش امّا می خوام بدونم موارد دیگر هم هستند و چگونه)؟

با توجه به اینکه یکی از دلایل این اختلافات، تفاوت‌های خانم‌ها و آقایان و به طور کل مذکر و مونث در ابعاد مختلف هستش، آیا میشه بگیم که این ۲ گروه زیر مجموعه انسان نیستند بلکه هر کدام گروهی جداگانه هستند با دسته بندی‌های متفاوت. مثلاً گروه مردان با اسم کلی مذکر با زیرمجوعه ها و طبقه بندی‌های خاص خودش و گروه دیگر هم خانم‌ها با اسم کلی مونث به همین شکل؟ (البته برای واژه مذکر و مونث می‌توان جایگزین‌های بهتری پیدا کرد و اینکه می دونم پاسخ اکثر شما به این سوال چیه. فقط دوست دارم دلایل و استدلال هاتون رو بدونم) 

سعی کردم در کوتاه‌ترین جملات، تمام حرف و سوالاتی که داشتم را مطرح کنم. کامنت های شما رو حتماً می خونم (حتی شاید بیش از یک بار) و اگر بتوانم پاسخ هم خواهم داد. 

ممنونم از وقتی که گذاشتید. 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)