با سلام به همگی 

من قصدم از نوشتن این پیام هم درد دل و هم مشورت هست چون بعضی اتفاقات برام واقعاً عجیب به نظر میاد گاهی خیلی ذهنم درگیر میشه!  

من دختر *2 ساله هستم از خانواده فرهنگی با ظاهر متوسط به بالا و وضعیت مالی متوسط پوشش چادر ندارم و پوششم راحته یعنی مثل هشتاد درصد دخترهای جوان تو خیابون! 

امّا سوالم اینه که چیزی که برام عجیبه اینه که تا این سن حتی یک خواستگار هم نداشتم! بعضی‌ها فکر می کنن کسی میگه خواستگار ندارم یعنی خواستگار مناسب ندارم امّا من صفر مطلقم یعنی خواستگار نامناسب هم ندارم:) 

من به طور کلی آدم حساسی هستم و خیلی به علت رفتار آدم‌ها فکر می‌کنم درباره این موضوع که چرا بعضی‌ها با وجود نداشتن هیچ مشکلی هیچ هواخواهی ندارن و بعضی‌ها با هزار مشکل باز هم خیلی هواخواه دارن خیلی فکر کردم به نظرم کلیشه‌های رایج درباره توصیه به دخترها برای ازدواج کاملاً اشتباه و برعکسه! 

مثلاً بارها گفته شده سخت گیر‌ی باعث کاهش خواستگاره که به نظر من این کاملاً برعکسه! وقتی خانمی خواستگار زیاد داره و زیادی رد کرده در اذهان این طور تصور میشه که سطح بسیار بالایی داره و حتماً مزیت‌های بالایی که رد می کنه این حتی به نظر باعث ترغیب مردم به بیشتر خواستن اون خانم میشه و برعکس خانمی که خواستگار نداره تصور میشه که حتماً ایرادی داره یا حتماً سطح بالایی نداره! 

در مثل مناقشه نیست؛ همه دیدیم جنس بی کیفیت که دورش مشتری زیاده مدام دورش شلوغ تر هم میشه امّا جنس باکیفیت که کسی سراغش رو نگرفته تا آخر شب هم نمی گیره و بیخ ریش کاسب می مونه، مردم فقط به همدیگه نگاه می کنن و می بینن بقیه کجا هستن اون ها هم اون جا برن! 

من فکر می‌کنم خیلی دخترهای جوان دقیقاً تو چنین چرخه‌ای گیر می کنن! البته به مسائل رفتاری دیگه هم توجه کردم مثلاً خانمی که خواستگار نداره میاد از ظاهر و خانواده و تحصیلاتش میگه که مناسب هستن امّا طبق مشاهدات من کسی به شرایط شما آنچنان کاری نداره اگر با تمام وجود شما رو پسندیده باشه مشکل اون جایی پیدا میشه که بعضی‌ها سریع تو دل کسی جا میشن و بعضی‌ها با هزار ترفند و تلاش ممکنه نه به چشم زنی برای پسرش بیان نه به چشم خانمی برای برادرش نه مردی برای خودش! 

پس وقتی توصیه میشه برید با فامیل و دوست ارتباط برقرار کنید یا برید مجلس و مسجد به نظر تا وقتی به دل کسی نشینید فقط هدر دادن عمرتون محسوب میشه! بعضی‌ها حتی تصور می کنن همه چیز ظاهرشونه مثلاً فکر می کنن چون زیبا نیستن خواستگار ندارن امّا باز هم طبق تجربه محدود من اتفاقاً معمولی‌ها و نازیبا ها حتی شاید در ازدواج موفق تر از زیبا تر ها باشن چون از مهارت‌های دیگه استفاده می کنن ولی دختر زییا معمولاً فقط روی زیباییش تاکید می کنه.

حالا اینها رو مطرح کردم دوست دارم نظرات دوستانی که مثل من به این قضیه فکر کردن رو بدونم مثلاً اگر شرایط مشابه من رو دارید دوست دارم بدونم علتش رو چی می دونید و اگر نظری برای تغییر رفتار و بهتر شدن دارید چیه؟ البته به جز نظرات تکراری معمول (لبخند بزن، به خودت برس، ارتباطات رو زیاد کن، مسجد برو کلاس برو، شاید اندامت بده، شاید اخلاقت بده خودت متوجه نیستی! انگار خانم بداخلاق کم داریم که ازدواج کردن!) 

چون تا حد توان اینها رو دارم و از نظر اجتماعی و رفتاری در نرم جامعه هستم رفتار زننده و نامناسب ندارم.


مطالب مرتبط :

چرا ازدواج سخت شده و چرا خیلی ها خواستگار کم دارن

چه تغییری باید در زندگیم بدم که خواستگار داشته باشم؟

نکنه به خاطر جوش هام هست کسی منو نمی پسنده ؟

هر کس میشنوه که تا حالا اصلا خواستگار نداشتم باورش نمیشه

من اصلا هیچ خواستگاری ندارم

اون دختری که خواستگار نداره باید بره بمیره ؟

رک بگم خواستگار ندارم هر که میاد زنگ میزنه دیگه نمیاد

از خانوادم خجالت می کشم که با این سنم خواستگار ندارم

چرا خواستگار خوبی ندارم ؟

نمی دونم چرا اصلا خواستگار ندارم ؟

دلم خونه و اصلا خواستگاری ندارم!

چون چهره ام بچگانه است خواستگار ندارم ؟

چرا من خواستگار خوب ندارم؟

32 سالمه و تا حالا حتی یک خواستگار هم نداشتم

میترسم که شاید قراره تا آخر عمر مجرد بمونم

میخوام ببینم چرا تا حالا حتی مورد قبول یه نفر هم نبودم؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
چرا خواستگار ندارم (۶۷ مطلب مشابه)