سلام به خانواده برتری‌های عزیز

من ی دختر ۱۹ ساله ام. دانشجوی رشته‌ی روانشناسی. از یک خانواده‌ی مذهبی (ولی نه تندرو) ویژگی‌های خانواده م:

به نماز و روزه و حلال و حرام اهمیت می دیم حجاب هم در حد چادر (تعصبی روش نداریم یسری جاها مثل کوه و ساحل و مسافرت و یسری مهمونی های خانوادگی چادر نمی ذاریم) خانواده‌ی مادریم زیاد مذهبی نیستن خانواده‌ی پدریم مذهبی ان ما هم حد وسطیم. 

من خودم تا این سن چادری بودم ولی الآن یه سری مسائل باعث شده که از چادر زده بشم. (نه از حجاب فقط از چادر) مسایلی مثل احساس سنتی بودن, احساس اینکه جدا از دوستانم رو هم و تیپم امروزی نیست لجبازی با خانواده‌ی پدریم و ...) به نتیجه رسیدم که خود واقعیم مانتویی هست (از نوع محجبه) به خاطر همین موضوعات می خوام چادرم رو بردارم (نه به طور کامل فقط توی دانشگاه. چون می‌دونم بابام چادر دوست داره نمی‌خوام خدای نکرده دلش رو بشکنم) .

خانواده م هیچ مخالفتی نکردن امّا متوجه میشم که قلبا راضی نیستن. امروز مامانم یه چیزی گفت که نگرانم کرد. بهم گفت ممکنه تو که خانوادت چادری هستن و خودت مانتویی خواستگار خوبی برات پیدا نشه. چون پذیرش اینکه یکی خودش مانتوییه خانواده ش چادری یه کم سخته. 

من خودم از نظر شخصیتی مهربان هستم ولی با پسرها سر و سنگینم. فقط در حد صحبت عادی. شوخی و اینها به هیچ وجه. دوست دارم همسر آینده م مذهبی و امروزی باشه (مثلاً ریش نذاره شلوار لی بپوشه حجاب رو فقط توی چادر نبینه اهل آهنگ و اینها باشه محرم و نامحرم رعایت کنه ادوکلن بزنه و به نماز و اینام خیلی توجه کنه سنتی هم نباشه) از ازدواج سنتی هم خوشم نمیاد به نظرم ازدواج سنتی_مدرن بهتره. 

ولی چیزی که من دارم می بینم اینه که الآن توی جامعه مردم دو دسته هستن (غیر مذهبی_مذهبی و چادری) و منی که بین این دو تا قشر گیر افتادم و دارم دست و پا می زنم. دلم می خواد حد وسط باشم ولی حرف مامانم خیلی نگرانم کرده. این هم بگم که من توی دانشگاه اصلاً موهام بیرون نیست و هیچ آرایشی هم ندارم حتی ی کرم! به نظرتون چه کار کنم؟ 


مرتبط:

سلامتی دخترایی که سرشون بره چادرشون نمیره...

چکار کنم تمایل به پوشیدن چادر در من دائمی بشه ؟

خیلی بده که حجابم رو از چادر به مانتو تغییر بدم ؟

احساس میکنم به چادرم علاقه ی قبلی رو ندارم

می ترسم بی حجابی ها باعث بشه از چادرم بدم بیاد

شوهرم مدام اصرار میکنه که باید چادر سر کنم

من نمیخوام چادر سر کنم

نکنه منم جزء کسانی هستم که چادر و چادری بودن رو ضایع میکنن؟

دعا کنید از چادری شدن سرد نشم

چادری ام و توی مدرسه مسخره میشم

چادر منو چاق نشون میده

حس میکنم اگه چادری بشم دیگه هیچکس بهم توجهی نمیکنه

هر وقت چادر بهم حس خوبی نده نمی پوشمش

مدتی هست احساس میکنم چادر حرکاتم رو محدود کرده

بخاطر محل کارم بر خلاف میل قلبی ام چادر سرم میکنم

بهم کمک کنید چادرم رو زمین نذارم

دو دغدغه ی ذهنی یه دختر چادری

بعد از چادری شدن، اعتماد به نفسم گرفته شده



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
حجاب (۱۱۱ مطلب مشابه)