ختری هستم که دقیقا 3 ماه دیگه 20 ساله میشم. قصد دارم به آلمان مهاجرت کنم. خانواده ی میشه گفت مذهبی دارم. همیشه پوششم کامل رعایت می کنم. حتی نماز ها رو می خونم و روزه هام رو می گیرم امّا مسله ای که ذهن منو درگیر کرده اینه که من واقعاً دوست ندارم وقتی میرم اون جا حجاب سر داشته باشم، با حجاب بدن کاملا موافقم به خاطر هزار و یک علت امّا برای حجاب سر ...

می دونم الآن خیلی ها میان و میگن مو هم زیبایی محسوب میشه ولی خب اگه تو کشوری مثل آلمان حجاب سر نداشت یک درصد هم جلب توجه نمی کنه. توی جامعه خودمون من سعی کردم طبق خواسته پدر و مادرم و قوانین و عقاید جامعه پوشش خوبی داشته باشم. امّا قصد دارم همون جا کار و زندگی کنم، و خلاصه این مسئله خیلی ذهنم رو درگیر کرده.


مرتبط:

سلامتی دخترایی که سرشون بره چادرشون نمیره...

چکار کنم تمایل به پوشیدن چادر در من دائمی بشه ؟

خیلی بده که حجابم رو از چادر به مانتو تغییر بدم ؟

احساس میکنم به چادرم علاقه ی قبلی رو ندارم

می ترسم بی حجابی ها باعث بشه از چادرم بدم بیاد

شوهرم مدام اصرار میکنه که باید چادر سر کنم

من نمیخوام چادر سر کنم

نکنه منم جزء کسانی هستم که چادر و چادری بودن رو ضایع میکنن؟

دعا کنید از چادری شدن سرد نشم

چادری ام و توی مدرسه مسخره میشم

چادر منو چاق نشون میده

حس میکنم اگه چادری بشم دیگه هیچکس بهم توجهی نمیکنه

هر وقت چادر بهم حس خوبی نده نمی پوشمش

مدتی هست احساس میکنم چادر حرکاتم رو محدود کرده

بخاطر محل کارم بر خلاف میل قلبی ام چادر سرم میکنم

بهم کمک کنید چادرم رو زمین نذارم

دو دغدغه ی ذهنی یه دختر چادری

بعد از چادری شدن، اعتماد به نفسم گرفته شده



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
حجاب (۱۱۱ مطلب مشابه) مهاجرت به خارج (۲۴ مطلب مشابه)