سلام به همه خانواده برتری های محترم

خوشحالم از اینکه وبلاگ مجددا به حالت سابق پرسش و پاسخش برگشت. مدت زیادی هست که سوالی ذهنم رو درگیر کرده، و از شما می خوام که لطفا به شیوه درست راهنماییم کنید و راه حل هایی بهم بدید تا من از این بلاتکلیفی در بیام.

دختری هستم 24 ساله و فارغ از هرگونه روابط پنهانی با نامحرم (قیافه ام خدا رو شکر خوبه و پیشنهادات دوستی هم داشتم ولی کاملا بی اعتنا بودم بهشون، چون خواستم پاک بمونم و یک شوهر پاک و آراسته به فضایل اخلاقی نصیبم بشه).  

تا به امروز فقط یک خواستگار داشتم که اون هم در مراحل اولیه اش نشد که بشه، با وجود اینکه خصال نیک اخلاقیم هم زمزمه فامیله امّا در عمل فک می کنم هیچ کس حتی منو به کسی پیشنهادم نداده؛ خانواده ام ( بیشتر منظورم پدر و مادرم هست) با این که این شرایط  بی خواستگاری بنده رو میبینن و با وجود اینکه دوستان مجرد و خواهان ازدواج هم دور و برشون دارن در سکوت محض هستند در واقع بارها از خودشون شنیدم که دوستان شون یا افرادی که باهاشون در ارتباط بودن ازشون خواستن که یه دختر خوب برای ازدواج معرفی کنن و والدین منم یا یکی دیگه رو پیشنهاد دادن یا کلا پیشنهادی ندادن.

به جای اینکه خودشون یه بار یه کاری برای من بکنن هیچی به هیچی، واقعا دلم خیلی از این موضوع گرفته و ناراحتم، سوالم اینه که (چه جوری به خانواده ام بفهمونم که به جای خواستگار بردن یا پیشنهاد دادن دخترهای اطرافیان، برای ازدواج من واسطه بشید و منو بهشون معرفی کنید؟) بحث حجب و حیا هم باعث میشه من نتونم به هیچ طریقی بهشون بفهمونم، انگار والدینم از اینکه برای دختر خودشون خواستگار بیارن میترسن یا شاید هم خجالت میکشن از اینکه مردم چی درباره شون فکر کنن! 

نمی دونم چه جوریه. دوستان اصلا به نظر شما طرز فکر من غلطه که میگم به جای اینکه برای امر خیر دیگران واسطه بشید وقتی می بینید بچه خودتون داره سنش بالا میره و عملا کسی خواهانش نیست و جلو نمیاد چرا خودتون کاری نمی کنید و یه بار برای امتحان هم که شده منو معرفی نمی کنید؟!

از قدیم گفتن چراغی که به منزل رواست رو مسجد روشن نمی کنند!. ممنون از همه دوستانی که وقت می ذارن و راه حل ارائه میدن.


مرتبط:

برقراری ارتباط با واسطه های ازدواج در سراسر کشور

معرفی موسسه یا واسطه ازدواج در اصفهان

کجا باید دنبال واسطه ازدواج باشم که دختر مذهبی بهم معرفی کنه؟

بحث در مورد کانال های واسطه در ازدواج دائم

ازدواج با واسطه گری نهاد رهبری دانشگاه

بحث در مورد واسطه گری برای ازدواج

برای ازدواج می خوام از واسطه کمک بگیرم

یه ایده دارم برای واسطه گری ازدواج دانشجویی

فرهنگ سازی در مورد بحث واسطه گری



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج فرزندان (۱۸۰ مطلب مشابه)