سلام دوستان خوبین

موضوعی ذهنم رو درگیر کرده لطفاً راهنماییم کنید. 

با توجه به توضیحاتی که میدم جسارتا خانم‌های ۲۰ سال به بالا بیشتر جواب بدن، ون  جواب این گروه بیشتر مهمه برام. 

من یه پسر ۲۲ ساله هستم و لیسانس دارم، یک ماهه با یه دختر دبیرستانی آشنا شدم، هرگز دوست دختر نداشتم و قصد دوستی و خوشگذرونی ندارم، قصدم آشنایی منجر به ازدواجه، اول شیفته زیبایی این دختر شدم ولی چون قصدم ازدواج بود دنبال شناخت کامل و کافی بودم تا ببینم به درد هم می‌خوریم یا نه، حدوداً ۷ سال با هم اختلاف سنی داریم، مشکلی با هم نداریم و خدا رو شکر همه چی خوبه فعلاً. 

اونم اخلاقش شبیه منه و اهل دوستی نبوده و عشق اولش هستم و فقط چون گفتم دوستی به قصد ازدواج قبول کرد آشنا بشیم، درسته سنش کمه ولی دختر خوب و فهمیده آیه، موضوعی که ذهنم رو درگیر کرده اینه که الآن مثلاً من خودم از زمانی که دبیرستانی بودم تا الآن خیلی دیدگاهم به زندگی و ازدواج تغییر کرده و کلاً عمیق‌تر فکر می‌کنم، اون موقع احساسی‌تر بودم و بیشتر غریزی بود حسم شاید، حتی قصدم این بود که فعلاً عاشق نشم و خودم رو درگیر رابطه احساسی نکنم و اگه هم کردم دختری باشه که سنش نزدیک تر باشه بهم و بیشتر همدیگه رو درک کنیم. 

می‌ترسم که این دختر وقتی بزرگ‌تر شد و رفت دانشگاه مثلاً و ... کلاً عوض بشه، چون متأسفانه این جور چیزها رو زیاد دیدم، حتی داداش خودم و یه دختر هم سن خودش حدود 6 سال همدیگه رو می خواستند، زمانی که ۱۹ ساله بودن آشنا شدن و عمیقاً عاشق هم بودن و قصد ازدواج داشتند ولی وقتی چند ترم از دانشگاه شون گذشت چون همکلاسی بودن و بعدش دختره ارشد قبول شد، کلاً رفتارش عوض شد و گفت احساسی انتخاب کرده داداشم رو  و ایده آلش نیست برای ازدواج و کات کرد با داداشم. 

منم از همین می‌ترسم، درسته دختره الآن عاشقمه و ادعا می کنه هرگز ترکم نمی کنه و بهم خیانت نمی کنه، حتی ازم قول می گیره که ولش نکنم و نرم با دیگری، ولی این رو می دونم که حس الانشه و ممکنه تغییر کنه در آینده. 

درسته توی دنیا هیچ چیز تضمینی وجود نداره ولی باز می‌ترسم نمی دونم چه کار کنم، از طرفی نمی خوام از دستش بدم دختر خوب و مهربون و پاکیه و از طرفی نمی خوام مثل داداشم چند سال دیگه شکست بخورم و افسرده بشم، اون موقع سنمم بالاتر رفته و همه چی سخت‌تر می شه برام، الآن هم سن اون دختر کمه و هم من آمادگی ازدواج ندارم، درسم تموم شده و سربازی هم معافم ولی از لحاظ مالی در حال حاضر صفر صفرم، شبیه اکثر پسرهای همسن و سال خودم. 

پدر پولداری هم ندارم که بتونه یک درصد هم ساپورتم کنه از نظر مالی، خودم باید تلاش کنم و کار کنم و پول جمع کنم، در حال حاضر قصدم اینه که چند سالی پول جمع کنم برای آینده و دختر مورد علاقه م هم درسش رو بخونه و زودتر بزرگ بشه! 

با هم توافق داریم در حال حاضر سر برنامه ریزی که کردیم ولی آینده رو نمی دونم چی پیش میاد، وسواسم برای اینه که نمی خوام جوونیم رو بذارم پای کسی و بعد ترکم کنه و بره از طرفی هم برای آینده تضمینی وجود نداره خیلی سردرگمم، من عشقی می خوام که منجر به ازدواج و عشق ابدی بشه، دعا می‌کنم همین جوری بشه و دختر مورد علاقه م هم این اطمینان رو بهم داده ولی خب کسی از آینده خبر نداره که. 

می دونم که اتفاقی که برای داداشم افتاد هم بی تاثیر نیست توی این بدبینی و نگرانی بیش از حدم چون می دونم اون ها بدجوری عاشق هم بودن، و وقتی دختره عوض شد یا نظرش تغییر کرد و رفت نه داداشم بلکه من و کل خانواده مون شوکه شدیم برای همین آرامش ذهنی ندارم سر این موضوع می‌ترسم برای منم پیش بیاد. 

من در حال حاضر جایی مشغول به کارم با حقوق حدوداً ۲ تومن در ماه و پدرم هم یه خونه و ماشین معمولی داره و حقوق بازنشستگی فقط، وضع مالی ما در این حده ولی باز خدا رو شکر محتاج کسی نیستم، اینها رو گفتم که بدونید نمی تونم از نظر مالی توقعی از خانواده م داشته باشم. 

نکته مهم اینکه دختر مورد علاقه م وضع مالی شون حداقل از ما خیلی بهتره، تقریباً بالای شهر هستن و ماشین مدل بالا دارن و می دونم پدرش درآمد بالایی داره نسبتاً، شاید میلیاردر نباشن ولی حداقل ۲ یا ۳ درجه بالاتر از ما هستن، البته اینها رو بعداً فهمیدم و ربطی به انتخابم نداشت و اون موقع هیچ اطلاعی از وضع مالی دختر و خانواده ش نداشتم. 

خود دختر بهم میگه با هم می‌سازیم زندگی رو و درکم می کنه و پرتوقع نیست و افاده نداره، البته توی این سن شاید اگه غیر این می‌گفت عجیب بود. 

من ترسم از ۵ یا ۶ سال دیگه ست که شاید از نظر ذهنی پخته‌تر بشه و مثل خودم دیدش به ازدواج و کل زندگی خیلی عوض بشه مخصوصاً بعد از دانشگاه، لطفاً راهنماییم کنید و اگه تجربه خاصی دارین بفرمایید. 

لطفاً خانوم هایی که بالای ۲۰ سن شون هست و دانشجو هم هستن یا بودن بیشتر برام توضیح بدن که آیا به نظر خودشون از نظر ذهنی و دیدشون به ازدواج و زندگی خیلی تغییر کردن با زمانی که مثلاً دبیرستانی بودن یا دیدگاه کلی شون همون چیزیه که اون موقع فکر می‌کردن. تا جایی که من در این مورد تحقیق کردم جواب درست و قاطعی پیدا نکردم. 

نمی دونم می شه رو حرف دختر دبیرستانی حساب کرد؟ یعنی کلیات وجودی و عقیده‌ای و عقلیش از این سن برای آینده شکل گرفته یا بعد ۲۰ سالگی کلاً عوض می شه و آدم دیگه ای می شه؟ 

سوال اصلیم همینه چون هر دو گروه رو دیدم بین دوستانم و آشناها بعضی‌ها همون آدم بودن و بعضی‌ها به کل یه آدم دیگه شدن، ببخشید پرحرفی کردم، امیدوارم راهنماییم کنید. 

ممنون از همه


پیشنهاد:

می خوام از جلوی دبیرستان دخترانه عشقم رو انتخاب کنم

ازدواج زود هنگام در دبیرستان

ازدواج با دختر دبیرستانی و یک احتمال بد

این که به دختر دایی 15 ساله م علاقمندم و باهاش چت می کنم کار درستیه ؟

دختر مورد علاقم 15 سالشه، الان اقدام کنم یا چند سال دیگه ؟

به یه دختر 15 ساله ابراز علاقه کردم ولی ردم کرد

عشق یک دختر ۱۵ ساله ارزش جنگیدن داره ؟

دانشجوی 21 ساله که عاشق دختری 16 ساله شده

قصد دارم با دختری حدود 16-17 ساله ازدواج کنم

یه دختر 16 ساله درکش از ازدواج چیه ؟

ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﯾﮏ ﭘﺴﺮ 27 ﺳﺎﻟﻪ ﺑﺎ ﯾﮏ ﺩﺧﺘﺮ 16 ساله

ترس از تفاوت فکری در ازدواج با دختر 17 ساله


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)