درود بر همه عزیزان

من یک خانم هستم که به تازگی به واسطه کارم با خانمی آشنا شدم. هم سن هستیم و این رابطه دوستی از حدود یک و نیم ماه پیش شروع شده. البته نمی تونم بگم رابطه دوستی... بهتره بگم هم صحبتی و همراهی.

در واقع ارتباط عاطفی صمیمانه‌ای نداریم و فقط به دلیل اینکه قسمتی از راه رفت و برگشت مون هم مسیر هست، حین راه با هم صحبت های متفرقه داریم. اینها هم مقدمه‌ای بود که بر روابط من و این خانم اشراف کامل داشته باشید.

 در روز های اول هم صحبتی ما، من به ایشون گفتم که شوخی هات بامزه‌ست. تقریباً از اون روز به بعد سعی کرد به زور همه رو بخندونه و شوخی هاش هرز و هرز تر شد و از بامزگی به سمت مسخرگی رفت و شوخی هاشون بیشتر جنبه‌ی خودنمایی و جلب توجه داره و من از این شوخی های مسخره‌ی بیجا متنفرم.

 حدوداً دو هفته‌ای می شه که داره به من و بقیه [جلوی خودم] توهین می کنه و چیزهایی که ما با تلاش به دست آوردیم و ایشون بهش نرسیدن رو به تمسخر و بی ارزشی میگیرن و توی مرحله آخر، یه لایه‌ی نازک از طنز های بی‌مزه‌شون رو هم روی این توهین ها میمالن و میگن: شوخی کردم بابا!، من از اینکه خواسته یا ناخواسته دارن حس حسودی‌شون رو به من القاء می کنن متنفرم. 

 این خانم بارها و بارها تاکید داشته که: چیزی که من میگم درسته، و حتی حاضر نیست به دلایل من برای مخالفت باهاش گوش کنه، من از این حس خود رأی بودن و خودبزرگ‌بینی متنفرم.

 حالا سوالم اینه که چه جوری می تونم مودبانه و محترمانه این رابطه‌ام رو تمام کنم؟، در واقع می خوام بهش بگم: من دیگه نمی خوام مسیر رفت و برگشت رو باهات بیام و می خوام خودم تنها برم و بیام / امّا به صورت مؤدبانه. از همه مهمتر، اگه ازم دلیل خواست، چی بگم؟ لطفاً نگید راستش رو بگو و...

نمی خوام کسی از من کینه به دل بگیره... برای همین نمی تونم دلیل واقعیش رو بگم. در واقع یه بهونه می خوام که بتونم راهم رو ازش جدا کنم. (اگه کلاً هیچ دلیلی نیارم براش، بارها و بارها و بارها ازم میپرسه.) حالا بفرمائید که اگر شما جای من بودید، دقیقاً چی می‌گفتید؟، اگر جای اون خانم بودید، ترجیح می‌دادید برای اتمام این رابطه سطحی، چی بشنوید؟ لازم به ذکره که بگم این خانم احساساتی و هیجانی نیست. 

نظرات همگی برام مهم و ارزشمنده، حتی اگر پیشنهاد چند جمله کوتاه هم به ذهن تون میاد، لطفاً دریغ نکنید. 

پیشاپیش از اینکه عضو بیان نیستم و نمی تونم به نظرات پاسخی بدم، عذرخواهی می‌کنم. 

 

پیشنهاد:

چطور میشه از شر یه دوست مزاحم و پر رو خلاص شد؟!

چطور یه نفر رو محترمانه از سر خودم باز کنم؟

چه راهکارهایی دارین برای دور شدن ادم های مزاحم و کم شدن شرشون

چطور از دست کسی که مزاحم درس خوندنم میشه فرار کنم؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
روابط اجتماعی دختران (۲۶۴ مطلب مشابه)