سلام

من یه پسر ۱۷ ساله م، جدیداً دوباره برای هدفی که انتخاب کردم تصمیم به درس خوندن گرفتم، بعد از اینکه افسردگی و وسواس فکری گریبانم و کامل گرفته بود و همچنین از جهت‌هایی که خانواده حمایت نکردن، منی که معدلم تا سال اول دبیرستان جزء بهترین‌ها بود و تیزهوشان درس می‌خوندم تصمیم به ترک تحصیل کردم از همین جهت یه نیمسال ترک تحصیلی بودم و بعد یه ترم پدرم منو یه مدرسه شبانه روزی ثبت نام کرد با اینکه نظرم در مورد درس و فضای مدرسه و سیستم از این رو به اون رو شده بود به خودم گفتم میرم کار می‌کنم و تا دِینم گردن کسی نباشه و این نوع طرز فکرم هم بدلیل منت‌هایی بود که خانواده در قبال وظایفی که انجام نمی‌دادن بود.

خلاصه چند جایی کار کردم و بی حالی نمی ذاشت و انگیزه‌ای دیگه نبود هر جایی که رفتم سر کار بعد یه هفته اومدم بیرون علایقم خیلی برام مهم بود و مسیرش توی این یک سال عوض شد طوری که خواستم به خاطر رشته‌ی مورد علاقم برم هنر بخونم و ولی به دلیل یه نیمسال ترک تحصیلی بودنم و شبانه بودن مدرسم (و همچنین دلایل دیگه مثل کرونا) نتونستم برم و کتاب های هنر رو گرفتم که بخونم ولی به خاطر اینکه پیش زمینه‌ای ندارم و فرصتم کمه انگیزه ندارم و می‌دونم اگه اراده کنم می تونم به خواستم که رشته‌ی سینمای دانشگاه تهرانه برسم ولی افسردگیم زندگیم و جهنم کرده و انگیزه‌ای برام نمونده شاید این هدفم یه راه فرار توجیه کننده باشه که از خانواده م دور باشم.

پدرم مشکل اعصاب داره و تو گذشته زندگی می‌کنه و خسیس و مادرم نسبتاً پیره و انگار نه انگار ما زندگی‌ای داریم و برادرمم هم طی سرکوب‌های خانواده منفعل و بی اراده شده گاهی اوقات فرار عاقلانه ترین کار ممکنه هر روز به خودم میگم خدا چرا من باید یه همچین زندگی‌ای داشته باشم و روز به روز گوشه گیریم بیشتر می شه منی که خیلی اجتماعی بودم الآن شاید یه دوست نداشته باشم چون خودم خواستم که نباشن و الآن می‌فهمم چه اشتباهی کردم.

روزی ۶ تا ۷ نخ سیگار کفاف نمی ده برام، قرص‌هایی که می خورم سنگینن طوری که امشب رو که بخوابم فردا انگاری برام دیروزی نبوده و هیچ حسی ندارم اگه بخوام ادامه بدم خیلی می شه الآن فقط می‌خوام به اون هدفی که می‌خوام برسم و درس بخونم، اگه کسی تو رشته‌ی هنر درس می خونه و مطلب مفیدی هست که می‌تونه بهم کمک کنه لطف کنه بگه.


مرتبط با رشته هنر:

در هنر باید سراغ چه کاری یا چه کسی برم که بتونم پیشرفت کنم؟

صنایع دستی، هنر اسلامی یا مرمت آثار باستانی؟

همه چیز راجع به هنر و کنکور هنر 99

میشه روی هنر نقاشی به عنوان یک شغل حساب کرد؟

جایگاه اجتماعی فارغ التحصیلان رشته های هنر خوبه؟

رشته ی هنر رو ادامه بدم یا برای پزشکی بخونم؟

کدام رشته هنر بازار مناسب تری داره؟

آینده شغلی رشته های هنر چطوره؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه) درد دل های پسران (۹۷ مطلب مشابه)