سلام

شاید شما هم وضعیت خوبی ندارید نگران شغلتونید نگران ایندتونید.

دختری هستم ،سنم بین 20 تا 23 ، خانواده به نسبت مذهبی دارم. حجاب خودمو دارم و چادریم. دانشجو لیسانس یکی از رشته های شاخه هنرم. علاقه ی زیادی به رشتم دارم و از اینکه این رشتمو انتخاب کردم راضیم.

استعداد و خلاقیت لازم رو دارم، دو تا مقاله ارائه دادم. متاسفانه رشته ای که میخونم تو ایران امکان پیشرفتش نیست و باید برای مقاطع بالاتر اپلای کنی و شغلش تو ایران خیلی کم درامده .

در واقع اینده شغلی نداره . میخوام شغل و درامدی داشته باشم که خودم زندگمو بگذرونم. با خانوادم صحبت کردم در مورد اپلای موافقت نکردن، بهشون حق میدم . فکر نمیکنم بشه با حجاب در دانشگاه های خارج درس خوند بخصوص که رشته تحصیلیم هنر هم هست.

نمیتونم برای ادامه زندگیم همیشه از پدرم پول بگیرم . پدرم با ادامه تحصیل من مشکلی ندارن فقط کشور خودمون میتونم .

دلم گرفته از دختر بودنم، از اینکه این همه محدودیت دارم.

اگه پسر بودم مشکلی واسه اپلای نداشتم و مشکلات کمتر بود . به خاطر همین تصمیم گرفتم رشته مورد علاقمو تا لیسانس بیشتر ادامه ندم. به نظرم وقتی که نتونی دانسته هاتو اجرایی کنی و اونو پیاده کنی ارزشی نداره  و تا لیسانس کافیه.

میخوام دوباره کنکور شرکت کنم و برای پرستاری یا پزشکی بخونم. سخت هست چون حتی یک صفحه زیست نخوندم .رشته دیپلمم ریاضی فیزیک بوده. هدفی که از خوندن این رشته دارم:

1- حداقل حقوق واسه یه زندگی معمولی و خیلی ساده رو داشته باشم و شرایطش  بوجود بیاد به بقیه کمک کنم.

2- بتونم جون مریضا رو نجات بدم و مرهمشون باشم خدا هم راضی باشه اگه پزشک شدم با توجه به  شرایط بیمار با حداقل ویزیت یا رایگان درمانشون کنم.

به نظرتون چه کاری مناسب تره؟ رشته خودمو ادامه بدم؟ یا دوباره کنکور بدم ،مدتیه فکرم مشغوله  و به  جوابی نمیرسم.

تک تک نظرات شما دوستان برام ارزشمنده،لطفا با نظراتتون راهنماییم کنید.

خیلی ممنون


مرتبط با رشته هنر:

همه چیز راجع به هنر و کنکور هنر 99

میشه روی هنر نقاشی به عنوان یک شغل حساب کرد؟

جایگاه اجتماعی فارغ التحصیلان رشته های هنر خوبه؟

کدام رشته هنر بازار مناسب تری داره؟

آینده شغلی رشته های هنر چطوره؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه) ادامه تحصیل در خارج (۲۷ مطلب مشابه)