با سلام 

چند وقت پیش یه کاربر آقا گفتن که خانم‌ها خیلی بیشتر از آقایون به ازدواج نیاز دارن و آقایون لطف می کنن که با خانم‌ها ازدواج می کنن پس خانم‌ها نباید معیار و ملاک و شرط و شروط بذارن و از خداشون هم باشه که یه پسر میاد خواستگاری شون، چون زندگی مجردی بیشتر به نفع پسرهاست و ازدواج بیشتر به نفع دخترهاست. 

حالا من سوالم از دختران و همه، اینه که سوای لجبازی ها و رو کم کنی های جنسیتی نظرشون درباره این موضوع چیه؟ 

یعنی فکر می‌کنید آقایون لطف می کنن که با خانم‌ها ازدواج می کنن و همین برای خانم‌ها باید کافی باشه؟

نظر خودم اینه که؛ 

به نظر من خانم‌ها نسبت به آقایون بیشتر خواهان تشکیل خانواده هستن نمی دونم چرا، بیشتر بهش فکر می کنن، بیشتر درباره ش صحبت می کنن، بیشتر براش اشتیاق دارن، بیشتر دعا و نذر و نیاز می کنن براش ...، این تصور منه که خانم‌ها بیشتر ازدواجی هستن، و این تمایل بیشتر، بعضی افراد خصوصاً آقایون رو دچار خطای محاسباتی می کنه، که خیال کنن خانم‌ها صرفاً شوهر می خوان. 

ولی به نظرم این غلطه، خانم‌ها شوهر خوب می خوان نه این که صرفا ازدواج کنن. حالا شوهر خوب ممکنه تعریفش از دید هر کس یه جور باشه و کاری ندارم شوهر خوب به چه کسی میگن، ولی مطمئنم همه خانم‌ها شوهر خوب می خوان.

آمار نشون میده اکثریت تقاضاهای طلاق از طرف خانم هاست، اگه خانم‌ها فقط شوهر می‌خواستن دلیلی نداشت تقاضای طلاق بدن، پس همین نشون میده خانم‌ها شوهر خوب می خوان نه شوهر.

باز هم تاکید می‌کنم که در اینجا به اینکه شوهر خوب چه ویژگی‌هایی داره یا زنان کار درستی می کنن که می خوان طلاق بگیرن یا اشتباه می کنن، اصلاً کاری ندارم. 

اما یه عده خصوصاً آقایون با دیدن اشتیاق دختران به ازدواج خیال می کنن ازدواج تنها چیزیه که یه دختر می خواد مثلاً توی پست مربوط به ازدواج اجباری کاربری فرمودن خانم های سن بالا که می‌گفتید شوهر میخواین، پس الان چرا با قانون ازدواج اجباری مخالفت می‌کنید؟، فازتون رو نقدا خریدارم!!! 

واضحه که این شخص خانم‌ها رو نمی شناسه و وقتی علاقه خانم‌ها به ازدواج رو دیده تصور کرده خانم‌ها براشون نباید فرقی بکنه که کی شوهرشون باشه و کیفیت ازدواج براشون مهم نیست فقط و فقط می خوان شوهردار باشن. 

قبلاً هم چنین صحبت هایی رو از آقایون دیدم که بادی به غب غب می ندازن و میگن خانم‌ها از خداشونه شوهر داشته باشن مگه ندیدی تو خارج دختران وقتی یه پسر ازشون خواستگاری می کنه از خوشحالی گریه می کنن و پسران اگه بدونن دختران چقدر به ازدواج نیاز دارن توقع شون رو بالاتر میبرن و ... 

همون طور که گفتم بیشتر بودن تقاضای طلاق از جانب خانم‌ها گویای این هست که خانم‌ها شوهر داشتن براشون کافیه یا شوهر خوب می خوان.

اشتیاق خانم‌ها به ازدواج از یه طرف و کمتر بودن فرصت و شانس ازدواج برای خانم‌ها از طرف دیگه، این توهم و خطای محاسباتی رو برای برخی افراد ایجاد کرده که خانم‌ها از خداشونه یه نفر بگیردشون فقط.

ولی دست کم من یه نفر از خودم مطمئنم که اگر تمام مردم دنیا ازدواج کرده باشن و خوشبخت باشن، من حاضر نیستم با کسی که اونی که می خوام نیست و باهاش خوشبخت نمیشم ازدواج کنم که فقط ازدواج کرده باشم.

چون اطرافم دیدم کسانی رو که بعد از تاهل واقعاً حس بدبختی دارن و واقعاً بدبخت شدن، البته خدا شاهده هدفم تبلیغ طلاق یا تبلیغ مجرد زندگی کردن نیست، فقط می خوام بگم خانم‌ها شوهر خوب می خوان، شما دختران چی فکر می‌کنید. 

بدون تعصب و صادقانه اگه بخواین جواب بدین صرف ازدواج براتون کافیه؟، یا ازدواج با شوهر خوب مد نظر شماست؟ 

نکته بعدی که می خوام بگم اینه که من دلیل این همه اشتیاق خانم‌ها به ازدواج رو نمی‌فهمم، نمی خوام بگم چیز بدیه ولی برام سواله که علت این اشتیاق چیه و چرا جامعه خیال می کنه ازدواج بیشتر به نفع دختره؟

چون ببینید آمارها نشون میده خودکشی در زنان متاهل بیشتر از زنان مجرد و مطلقه هستش، اما در مردان برعکسه، خودکشی در مردان مجرد و مطلقه بیشتر از مردان متاهله، سلامت و بهداشت زنان متاهل کمتر از سلامتی زنان مجرد و مطلقه هست. 

در مردان باز هم برعکسه یعنی سلامت و بهداشت مردان متاهل بیشتر از مردان مجرد و مطلقه هست، در مورد افسردگی هم همین طوره. 

آمار افسردگی در زنان متاهل نسبت به زنان مجرد بیشتره، ولی در مردان برعکسه و مردان مجرد بیشتر از مردان متاهل مبتلا به افسردگی میشن، با همه اینها تو جامعه زنان رو بیشتر نیازمند ازدواج میدونن، و خانمی که شوهر نداره رو به چشم فردی که بدبخت و پیش پا افتاده هست می بینند، اما در مورد آقایون این‌طوری نیست اگر باشه به مراتب کمتره.

در پایان باید بگم که من خودم خانواده نرمال رو زیباترین نهاد ممکن در جهان می دونم و اصلاً قصدم از این حرف ها کوبیدن ازدواج و تبلیغ طلاق و تجرد نیست.


مرتبط :

معیارهای پسران مجرد برای انتخاب همسر

جمع بندی معیار های ازدواج

اولین معیار برای ازدواج ، ایمان و اخلاق

هم کُفو بودن دومین معیار ازدواج

چهارمین معیار برای ازدواج ← اصالت خانوادگی

چه جوری باید معیارای ازدواجمونو به طرف مقابل بگیم

چرا مدرک تحصیلی یکی از معیارهای مهم ازدواج برای دختران است؟

از 18 سالگی تا الان چه تغییراتی توی معیاراتون ایجاد شده ؟

معیاراتون رو برای ازدواج بنویسید

بنظرتون من باید معیارهامو عوض کنم؟

معیارای پسرای مذهبی برای ازدواج چیه؟

مهمترین معیار برای انتخاب یک دختر خوب برای ازدواج چیه و چرا؟

من با داشتن همچین معیارهایی پر توقعم؟!

مجبورم بخاطر پدرم معیارامو به صفر برسونم

از معیارهای ازدواج دختران نظامی خبر دارید ؟

آیا معیار ها و شروط من برای ازدواج مناسبه یا باید تغییرش بدم؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)