سلام 

من قبلاً در جواب یکی دوستان همین سایت اینها رو نوشتم ولی فکر کردم لازم باشه درباره ش یه تبادل نظری هم صورت بگیره؛

یه سوال داشتم از پسران و دختران

چرا بعضی هاتون این قدر توقعات تون بالا رفته؟، چرا اول یه نگاه به خودتون نمی کنید؟، مگه اسلام تاکید نکرده به هم کفو بودن؟ 

اصلاً معنی همسر چیه؟، یعنی یکی که بهت شبیهه.

برای ازدواج کردن سعی کنید در هر چیزی اشتراک داشته باشید با یکی مثل خودتون ازدواج کنید، حالا درسته ممکنه یکی مثل خودتون دقیقاً پیدا نشه ولی خب کار عجیب و غریب هم نکنید از قدیم گفتن کبوتر با کبوتر باز با باز.

مثلاً بین دوستان خودم دخترانی رو دیدم که توقعات سر به فلک، ولی یه نگاه به زندگی خودشون میندازم می بینم طرف هیچ تلاشی برای زندگی خودش نکرده، ولی همچنان توقع داره با یه آدم همه چی تموم ازدواج کنه.

بین پسران هم همین طور. حداقل خودِ من خواستگارانی داشتم که واقعاً بعضی اوقات نمی دونم طرف انگیزش از اینکه اومده از من خواستگاری کرده چی بوده. مثلاً من با ۲۴ سال سن واقعاً حتی یه دونه خواستگار بهتر که هیچ، حتی هم سطح خودم هم نداشتم. 

بین اقوام و دوستان هم هر کس که فکر می‌کنم میتونه مناسب من باشه و با من شبیهه دنبال یه دختر بهتر از خودشه.

یه مطلب جمع آوری کردم که فکر می‌کنم مفید باشه، البته خیلی خلاصه اش کردم و فقط درباره وجه اشتراکات نوشتم. هم برای دختران هم پسران. برای داشتن یک زندگی متعادل که تا حد زیادی آرامش هم بدنبال خودش میاره: 

1 - برابری: 

در سن (اختلاف سن حداکثر ۵ تا ۷ سال) حالا فرق نداره چه کوچیکتر از شما چه بزرگتر از شما

در زیبایی (اگه خودتون زیبا نیستید دنبال یه آدم خیلی زیبا نباشید.) 

2 - در اصول کلی و اساسی شبیه و مانند باشید. در گذشته ازدواج را اقتران میگفتند. یعنی قرین و قرینه. نزدیک شبیه و مانند.

یک مرتبه نروید یک کسی را درست عکس خودتون انتخاب کنید.

3 - ترکیب خانواده‌ها به هم بخوره: برخی از خانواده‌ها به هم نمی‌خورند با وجودی که می‌توانند ایرانی باشند، و با وجودی که می توانند در بسیاری از زمینه ها مانند هم باشند. مهم این است که این دو خانواده در یک اصولی شباهت هایی با هم داشته باشند.

4 - جایگاه اجتماعی برابر: که معمولاً به ثروت شما، مقام شما و تحصیلات و درآمد شما و ترکیب آنها مرتبط است.

5 - دیدگاه برابر: نگاهی که به دنیا می کنید شبیه و مانند باشد. مردم را، طبیعت را، ارتباط با آن را، حیوان را، گیاه را، غذا را، به نوعی در دیدگاه فلسفی خودش، در نگاه خودش و جهان بینی خودش مانند شما باشد..

6 - باورها و اعتقاد های مشابه (مذهب و فرهنگ) 

7 - اهداف یکسانی داشته باشید.

8 - دانش نزدیک و بهره هوشی نزدیک به هم. برای ازدواج حداکثر تا ۱۵ واحد تفاوت مجاز هست.

9 - اولویت های یکسان: معلوم است شما با هر کس حرف بزنید، باهاش موافقید. اگر با هم متفاوتید گرفتاریست. مثلاً شما بگویید که تو اهل ورزشی؟ بله. ولی کجاست ورزش در زندگی تو؟ هر روز است. هر وقت ان شاء الله بیکار شدی است وقتی رفتیم سفر است یا بعد از اینکه بچه‌ها بزرگ شدن رفتن است. خوب اینها مطالبش با هم متفاوت است. بنابراین جدول اولویت ها و ترجیهات بسیار اهمیت دارد.


مرتبط با معیارهای ازدواج:

چه ویژگی های پسندیده ای رو برای همسرتون مد نظر دارید؟!

ویژگی های همسرخوب از زبان متاهلین

از کجا بفهمم خواستگارم ویژگی های مردانه داره یا نه؟

پسر یا دختر چه ویژگی باید داشته باشه تا بهش بگن پخته شده؟

مهم ترین ویژگی هایی یک خانم برای زندگی مشترک

مهمترین ویژگی پسر برای ازدواج از نظر دختر خانم ها

اولین و دومین معیار برای ازدواج ، ایمان و اخلاق

هم کُفو بودن سومین معیار ازدواج

چهارمین معیار برای ازدواج ← اصالت خانوادگی

چه جوری باید معیارای ازدواج مون رو به طرف مقابل بگیم

جمع بندی معیار های ازدواج

بحث در مورد اصالت خواستگار



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
بررسی معیارهای ازدواج (۶۸ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج دختران (۷۵ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج پسران (۷۱ مطلب مشابه)