من اینجا زیاد دیدم آقایون به مهریه اعتراض دارن. ولی چرا پیش خودشون فکر نمی کنن یه زن غیر از مهریه دیگه قانون چه حقی بهش داده برای زندگی مشترک که می خوان همین هم نباشه و ازش سلب بشه؟ 

حالا فارغ از همه تبصره‌هایی که در قانون ما برای همین مهریه وجود داره که همه ش هم به نفع آقایونه، بله اگر همون طور که دین ما گفته بلافاصله بعد از عقد اگه خانوم مهریه ش رو طلب کرد موظفی تمام و کمال حقش رو ادا کنی، اون وقت می‌گفتم حق دارین بترسین. 

شما آقایون هر موقع تونستین از حق طلاق و حضانت و ولایت بر فرزند، حق داشتن چهار همسر عقدی و چهل صیغه و حق تعیین مسکن و تمکین عام و خاص و حق اذن به تحصیل و اشتغال و خروج از کشور همسر و ارث دو برابر و هزاران حق و حقوق دیگه که مجال گفتنش نیست، بگذرین و علاوه بر اینها هر زمانی که جامعه به شکلی شد که شرایط اشتغال زن و مرد کاملاً برابر شد فرصت شغلی فارغ از جنسیت وجود داشت که البته الان اگر فرصت شغلی برابری هم به فرض وجود داشته باشه کار یکسانی رو می خوان، اما حقوق و مزایا و سنوات خانوم ها به مراتب کمتر از آقایون محاسبه می شه...، اون موقع ما خانوم ها هم مدعی مهریه نمیشیم. 

گرچه با همه این تفاسیر و شروط ضمن عقد باز هم دو نفر با هم برابر نمیشن به دلیل شرایطی که عرض کردم در جامعه ما حاکمه اما خب به هر حال همینه کاریش هم نمی شه کرد. فکر هم نکنید آقایی که وکالت میده به همسرش داره بهش لطف می کنه بلکه داره وظیفه انسانیش رو انجام میده و حقوق اولیه سلب شده از یک انسان رو که به واسطه ازدواج داره ازش گرفته می شه رو بهش برمیگردونه. 

نیاین بگین حالا کدوم مردی از این حقوقش تا به حال استفاده کرده؟، یه سر دادگاه خانواده بزنین اون وقت متوجه میشین. به شخصه هر چی خواستگار برام اومد گفتم مهریه نمی خوام ولی در عوض وکالت در حق طلاق و تنصیف اموال بدست اومده بعد از ازدواج و حق تحصیل و اشتغال رو می خوام،  همه شون میرن و پشت سرشون رو هم نگاه نمی کنن و بهانه شون هم اینه که میگن شما همین اولش فکر حق و حقوق و طلاقی، واقعاً نمی دونم ربطش چیه، بودن کسانی که حتی سند ازدواج شون رو یک بار هم نخوندن ولی باز هم کارشون به طلاق رسیده. 

حتی می دونم ممکنه بیاین بگین به زن نمی شه حق طلاق داد، چون احساساتی هست واقعیتش باید بگم که به این مسئله میگن سکسیسم خیرخواهانه و یه حربه هست برای محدود کردن زن و عملاً واقعیتی پشتش نیست چون مثال نقضش بسیار زیاد وجود داره، حتی اطراف خودتون.

نمی دونم بعضی از شما چرا برای خواهر خودتون یهو روشن فکر میشین ولی برای دختری که میخواین عمری در کنارش زندگی کنید این موارد رو قائل نمیشید. شمایی که توقع داری مهریه کم باشه یا اصلاً نباشه حداقل وجدان خودت رو قاضی کن و حقوق دیگه ای رو بهش بده معامله نیست ولی توقع شما هم بدون هیچ حقی در ازای کم بودن و نبود مهریه بیجاست. 

هیچ کس ازدواج نمی کنه که بعد بخواد طلاق بگیره، به هر حال حتماً آدم‌ها به یک بن بستی میرسن که این راه رو انتخاب می کنن، همه اینها هم برای آخرین مرحله هست و هر کسی که این حقوق داره لزوم بر این هم نیست که حتماً بخواد در طول زندگیش ازشون استفاده کنه. 

خیلی دوست دارم نظرات تون رو فارغ از تعصب و بدونم.


پیشنهاد:

در قرارداد زناشویی پناهگاه مرد کجاست؟

تضمین خوشبختی مرد در زندگی زناشویی چیه ؟

خواستگارم میگه بیشتر از 14 تا مهریه نمی دهم

به نظر شما علت وجود مهریه در اسلام چی میتونه باشه ؟

مهریه یه هدیه است، نه پشتوانه خوشبختی دختر

مهریه بر دو نوع است، عندالمطالبه و عندالاستطاعه

محاسن مهریه های سبک

چند سوال از طرفداران مهریه کم

مهریه را چه کسی تعیین می کند؟

بهتر نیست مهریه موقع عقد پرداخت بشه ؟

مهریه کیس به کیس فرق داره ؟

اگر مهریه ارزش دختره، چرا پدر عروس به داماد چیزی نمیده ؟

قضاوتی عادلانه درباره مهریه

با جایگزینی شروط ضمن عقد به جای مهریه موافقید ؟

از کی دقیقا مهریه شد سکه؟

پیشنهادی برای حل مشکل مهریه در جامعه

ما پسرها چطور در بحث مهریه به شما دخترها اعتماد کنیم ؟

بدون مهریه، اگه طلاق گرفتم چطوری زندگیم رو تامین کنم ؟

مهریه می خوام، شروط ضمن عقد و تنصیف اموال هم باید باشه

دلایل مخالفت بعضی از آقایون با دادن حق طلاق به خانم ها چیه ؟

ماجرای نصف شدن اموال در عقدنامه

بحث در مورد تقسیم اموال موقع طلاق

چگونگی تنصیف اموال در ازدواج به سبک غربی

حق طلاق رو به زن میدید ؟

ما پسرها چطور در بحث مهریه به شما دخترها اعتماد کنیم ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه)