سلام دوستان

من دختری جوان هستم که یه مشکل بزرگ برام پیش اومده. مشکل من درباره ی نحوه ی پوشش در خانواده هست. مشکل اینجاست که من تو خانواده ای به دنیا اومدم که عقاید مذهبی خانواده ی مادر و پدرم با هم فرق داره. مادرم اینا مذهبی ترن.

جوری که من وقتی طرف مامانم اینا مهمونیم یا مهمون داریم باید حتما مانتو شلوار داشته باشم بدون آرایش. حتی خاله ام بهم میگه موهات رو بالا سرت ببند و نباف که از پشت روسری بیرون نیاد. 

در حالی که طرف پدرم اصلا اینجوری نیست. طوری که زن عمو ی من و عمه ام شال نمیپوشن توی مهمونی ها و من و دختر عمه ها و دختر عموها هم شال نمی پوشیم، تازه مانتو هم نداریم مثلا من خودم تونیک میپوشم،حتی تی شرت هم شده بپوشم یا ساپورت و کفش پاشنه بلند جلوی شوهر عمه ها میپوشم. چون اگه حتی من شال و مانتو هم داشته باشم خیلی به نظرشون مسخره میاد. 

حتی تو خانواده ی مادرم با آقایون نامحرم دست نمیدم ولی تو خانواده ی بابام اینا با شوهر عمه هام یا پسر عموهای بابام دست میدم و جلوشون موهام بیرونه.

البته باید به این موضوع اشاره کنم که بابای من فقط تو محیط خانوادگی اینجوریه و حتی به مامانم هم گفته اگه بخوای میتونی شالت رو بذاری کنار ولی مامانم قبول نکرده.

ولی وای به روزی که بیرون باشم. بابام گیر میده که موهات رو بذار تو و فلان. خیلی غیرتی میشه،  مثلا یه بار که 14 سالم بود موهام رو چتری زده بودم از شال می اومد بیرون. رفته بودیم بازار دو تا پسر نمیدونم چه تیکه ای انداختن بابام قرمز شد گفت شالت رو بکش جلو. 

یه بار هم بستنی داشتم میخوردم تو ماشین تابستون بود و پنجره هم پایین بود. یه پسری نمیدونم باز چی گفت که بابام عصبی شد. ماشین رو زد کنار گفت بستنی تو بخور بعد ماشین رو راه بندازم. 

حالا مشکل من اینه که من نمیدونم چیکار کنم و چه جوری لباس بپوشم. از این دو قطبی بودن خسته شدم. مخصوصا زمان عید، مثلا یه روز هم از طرف بابام و هم مامانم مهمون میان من می مونم شال بپوشم مانتو بپوشم یا نه. اگه بپوشم میگن چرا پوشیدی اگه نپوشم هم جلو فک فامیل مامانم راحت نیستم. اگه شما راهکاری دارین خوشحال میشم بگین.


مرتبط:

مگه خواهر محرم نیست؟

چطور به خواهرم بفهمونم که با پوشش در خونه اذیت میشم؟

چقدر به دخترهام در خونه از لحاظ پوشش آزادی بدم؟

دادن اعتماد به نفس به دختران خردسال در مورد زیبایی ظاهری

از ایده های تربیتی تون برای داشتن فرزند صالح بگید

تو رو خدا یه کم با بچه هاتون مهربون تر باشین

نحوه پوششم تو خونه جلوی دختر چهار ساله ام باید چه جوری باشه ؟

آیا شما بدنبال مطیع بودن فرزندانتان هستید ؟

لطفا بچه هاتون رو محدود نکنید

تلاش کنیم پدر و مادر خوبی باشیم

چقدر به دخترهام در خونه از لحاظ پوشش آزادی بدم؟

زن داداشم حجابش رو رعایت نمیکنه

میخوام تو خونه خوش پوش و آراسته باشم

متاسفانه مادرم حجاب و حیای مناسبی نداره


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تعامل با خانواده (۵۱۹ مطلب مشابه)