سلام وقت تون بخیر

من دانشجوی ارشدم، 23 سالمه و متاهلم. همیشه از دوران مدرسه تا الان شاگرد اول بودم و درس خوبی داشتم، منتهی مقطع ارشد رو به خاطر شرایط ازدواجم برام مقدور نبود که به یه شهر دیگه برای تحصیل برم و دانشگاه غیرانتفاعی پردیس شهر خودم رو میرم که شهریه خیلی خیلی سنگینی داره و متاسفانه به علت غیرانتفاعی بودنش اساتید بصورت مداوم در دسترس نیستن.

من تصمیم به نوشتن پایان نامه داشتم اما با توجه به عدم پاسخ درست از طرف اساتید مدام کار من عقب می افتاد، با گفتن جملاتی مثل هنوز زوده و وقت زیاده و ...، خلاصه اینکه ترم همین طور میگذره من ترم 4 هستم.

چیزی که دیدم از دوستان ترم بالاتر که با این اوضاع و عدم پاسخگویی تا 6 ترم هم رفتن و این تمدید ترم جدا از بار روانی، هزینه خیلی زیادی رو هم داره که برای من واقعا در حال حاضر سنگینه، بخاطر همین موضوع و خیلی چیزهای دیگه از جمله ناامیدی از کار پیدا کردن و شرایط یکسان و بحرانی مدرک تحصیلی داشتن.

تصمیم گرفتم به شیوه آموزش محور ترم 4 رو بخونم و خلاصه سریع تموم بشه، شیوه آموزش محور طبق چیزی که خوندم تفاوت مدرکی با پژوهش محور نداره، اما ظاهرا برای خوندن مقطع دکتری آدم به مشکل برمیخوره که در حال حاضر من اصلا قصد ادامه تحصیل ندارم، اما ذهنم مشغوله، چون نمیدونم آینده چی پیش میاد و یه جوری برام خجالت آور هم هست که پایان نامه نداشته باشم و البته اینکه حتما قصد سرکار رفتن رو دارم.

از همه خواهش میکنم اگه کسی این طور ارشد رو خونده و پایان نامه نداره و یا اطلاعی از این موضوع داره از مزایا و معایبش بگه.

ممنون میشم.


مرتبط:

سوال در مورد قانون تحصیل در مقطع ارشد با معدل الف کارشناسی

ارشد بخونم یا برم سربازی؟، می ترسم بیکار بمونم

کاش مدرک ارشدم رو نداشتم که تو سرم بزنن

بعد از فارغ التحصیلی دنبال کار باشم یا ارشد حقوق بخونم؟

ادامه تحصیل دادن و گرفتن ارشد با اوضاع فعلی خوبه ؟

میشه در کنار کار، ارشد رو هم خوند؟

نمی دونم برم سربازی یا بشینم واسه ارشد بخونم

ارشد آزاد قبول شدم نمیدونم برم ثبت نام کنم یا نه!

هر چی راجع به ارشد میدونین لطفا بنویسید

ترم دوم ارشد کامپیوترم، برای پیدا کردن کار امیدوار باشم

در دوره ارشد چطور باید درس خوند ؟

برای رسیدن به درآمد، شاگردی کنم و یه حرفه یاد بگیریم یا برم ارشد بخونم ؟

ارشد کدام رشته ها بازار کار و آینده شغلی بهتری داره



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه)