با سلام خدمت همه

پسری 22 ساله هستم که در یکی از دانشگاه های خوب تهران درس میخونم و شهرستانی هستم. فاصله خونه مون تا تهران چیزی حدود 1000 کیلومتره و تا الان به هر سختی که بوده 4 سال در تهران زندگی کردم و الان در آستانه فارغ التحصیل شدنم و همون طور که همه تون میدونید وضعیت الان اینقدر خرابه که دیگه اهمیت نمیدن کجا درس خوندی و چیکار کردی و رشته منم یه رشته تقریبا متوسطه و احتمالا زیاد بهش توجهی نشه (اما من دوستش دارم).

اما الان با یه مسئله برخوردم اونم اینکه برای درخواست ارشد مستقیمم توی همین دانشگاهم موافقت شده و حالا توی دو راهی خیلی بدی گیر کردم. از یه طرف میترسم ادامه بدم و چون قبلا با مشکلات روحی زیادی درگیر بودم و البته این اواخر خیلی بیشتر هم شدن و باعث شدن که دیگه انگیزه ای هم برای درس خوندن و ارشد گرفتن نداشته باشم، چون احتمال میدم با ارشد خوندنم شرایطم مثل الان باشه و فرقی نکنه و یه ترس بزرگ دیگه ای که دارم اینه که بیکار بمونم و این بیکاری قطعا عامل خیلی از مشکلات روحیمه، چون حس میکنم تا الان آدم بی هدفی بودم و زندگیم خیلی پوچه و به خاطر همین میخوام دنبال یه مهارت برای کار و درآمد باشم و البته اصلا سمت کار پاره وقت نمیرم چون حس میکنم تا جوونیم باید یه چیزی یاد بگیریم که بشه پول درآورد و کار پاره وقت فقط یه کم بهت پول میده نه چیزی.

از یه طرف دیگه میترسم ارشد نرم و علاوه بر از دست دادن این فرصت و سرخوردگی خودم با سرکوفت همه آشنایان و اقوامم روبرو شم که چرا نرفتی و بزرگترین فرصتت رو از دست دادی, و بعدش باید آماده بشم که برم دنبال سربازی و اون جا هم با توجه به شرایطی که سربازی داره ترسم اینه بدتر افسرده بشم چون میبینم آخرش تموم که میشه خیلی از همکلاسی هام یا ارشد میگیرن یا ازدواج میکنن یا کار پیدا کردن و حسابی سرشون شلوغه و من باید کلی سختی بکشم و آخرش که سربازی تموم بشه یه لیسانسه بیکارم که هیچی ندارم ولی با ارشد گرفتن لااقل میتونم پزشو بدم که ارشد بودم و از این چیزها .

با اینکه شرایط مالی مناسبی ندارم و میدونم مثل شرایط من خیلی از پسرها تو این دوره مواجهن. لطف کنین بگین شما اگه جای من بودین چیکار میکردین؟

خصوصا اون هایی که ارشد گرفتن و تجربه ش رو دارن، از فضاش بگن، از سختی هاش، یا از مزایاش ،چون شناخت نسبتا کمی دارم . از همه خواهش میکنم از دادن نظرات احساسی بدون تفکر یا تجربه کردن این شرایط  صرف نظر کنن چون دیدم بعضی ها چیزهایی مینویسن که مشخصه تا حالا باهاش اصلا روبرو نشدن و یا نمیتونن درست تصورش کنن و شاید میخوان همین جور چیزی گفته باشن. اگه لطف میکنین نظری میدین واقعا این شرایط رو در نظر بگیرید و واقع بینانه نظر بدید هر چند نظرتون منفی و نا امیدانه بود . 

با تشکر از همه عزیزان


مرتبط:

کاش مدرک ارشدم رو نداشتم که تو سرم بزنن

بعد از فارغ التحصیلی دنبال کار باشم یا ارشد حقوق بخونم؟

ادامه تحصیل دادن و گرفتن ارشد با اوضاع فعلی خوبه ؟

میشه در کنار کار، ارشد رو هم خوند؟

نمی دونم برم سربازی یا بشینم واسه ارشد بخونم

ارشد آزاد قبول شدم نمیدونم برم ثبت نام کنم یا نه!

هر چی راجع به ارشد میدونین لطفا بنویسید

ترم دوم ارشد کامپیوترم، برای پیدا کردن کار امیدوار باشم

در دوره ارشد چطور باید درس خوند ؟

برای رسیدن به درآمد، شاگردی کنم و یه حرفه یاد بگیریم یا برم ارشد بخونم ؟

ارشد کدام رشته ها بازار کار و آینده شغلی بهتری داره



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه) کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه) درد دل های پسران (۹۷ مطلب مشابه)