سلام وقت بخیر

من‌ یه دختر ۱۹ ساله م ... رشته م دوران دبیرستان تجربی بود (نظام قدیم)، درس خون بودم ولی از سوم دبیرستان افت تحصیلی داشتم، سال اولی که کنکور شرکت کردم رتبه م خیلی بد شد (تنها به این دلیل که تقریبا بدون آمادگی رفتم سرجلسه)، سال دوم شرکت نکردم کنکور و امسال کنکور ۹۹ میشه سومین کنکور... امسال تا می اومدم درس بخونم همه ش ناراحت بودم از اینکه این طوری شد وضعیت درس خوندنم و به خاطر همین برای این کنکور هم آماده نیستم تا الان...

تحصیلات همیشه برام یه ارزش بوده، یه مدت خیلی گریه کردم ولی تصمیم گرفتم بالاخره از یک جایی شروع کنم و گذشته رو هر طور شده بپذیرم و رها کنم و اینکه قبول کردم که با ماتم گرفتن چیزی حل نمیشه.

وضعیت الانِ درسیم اینه که با توجه به افت تحصیلی در سال آخر دبیرستان و دور بودن از درس توی این دو سال، خیلی چیزها رو فراموش کردم اما یاد گیریم خوبه، دوست دارم دانشگاه دولتی برم حتما ... 

منابع کنکورم کامله و تو تهیه ی منابع مشکلی ندارم، رفتم پیش مشاوره تحصیلی بهم پیشنهاد داد که این ۵ ماه رو خوب درس های انسانی رو بخونی یه نتیجه ی خوب میگیری ولی اگر بخوای درس های رشته ی خودت که تجربی هست رو بخونی امکانش هست امسال نتیجه نگیری و بمونی برای سال دیگه که نظام جدید برگزار میشه، (تصمیم گیری رو گذاشت به عهده ی خودم و گفت در موردش تحقیق کن و یه راه رو انتخاب کن و دیگه مصمم براش تلاش کن)

مشکلم اینه که رشته ی خاصی نیست که بگه دیوونه شم و حتما همین رشته رو باید برم و خانواده م هم تصمیم رو کامل بر عهده ی خودم گذاشتن، به نظرتون کنکور انسانی بدم؟، یا از الان استارت بزنم برای شروع خوندن رشته ی تجربی؟، تو رشته ی انسانی فقط از روانشناسی خوشم میاد ولی در مورد بازار کارش چیزی نمیدونم!

در مورد خودم هم بگم من تحصیلات برام مهمه و نه صرفا مدرک! و این که بتونم در نهایت مرتبط با رشته م کار کنم و اینکه شرطی برای خودم گذاشتم که تا قبل از استقلال کامل مالی ازدواج نخواهم کرد، این رو گفتم که بگم بازار کار رشته ی مورد نظر برام مهمه، دلم میخواد روز پاهای خودم بایستم.

پیشاپیش ممنونم از وقتی که میذارین و راهنماییم میکنین، از همه ی عزیزانی که عقیده دارن تو ایران تحصیلات به درد نمیخوره و یا حرف هایی از این دست ،خواهش میکنم ناامیدم نکنید)، من بعد از یه دوره سکون تو زندگیم میخوام شروع کنم، توی این سال ها مثل کسی بودم که انگاری چند سال مُرده و حالا میخوام بلند بشم از قبرِ سکون و خاک های روی جسم و روحم رو بتکونم و دوباره شروع کنم.


مرتبط با رشته روانشناسی:

درآمد و آینده ی شغلی روانشناسی خوبه؟

کار درستی می کنم که نمیذارم دخترم روانشناسی بخونه؟

کسانی که روانشناسی خوندن یه کم ازش تعریف کنن

آینده شغلی رشته های میکروبیولوژی و روانشناسی چطوره؟

رشته روانشناسی آینده ای موفقی داره؟

انتخاب رشته ی روانشناسی توسط کسی که خودش مشکل داره

می خوام از رشته حقوق انصراف بدم و روانشناسی بخونم

به عشق روانشناسی رفتم ادبیات

فارغ التحصیلان روانشناسی عمومی می تونن آزمون ارشد روان پرستاری بدن؟

در مورد ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه دولتی چه اطلاعاتی دارید؟

بازار کار رشته روانشناسی برای خانم ها چطوره؟

تاثیر تحصیل رشته روانشناسی روی زندگی شخصی

اگه در کنکور تجربی موفق نشدم می خوام روانشناسی رو ادامه بدم

با مدرک روانشناسی عمومی می خوام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنم

جایگاه اجتماعی شغل روانشناسی در جامعه رو چطور میبینید؟


آینده شغلی بعضی از رشته های انسانی:

بررسی شغل ها (1) - حقوق و وکالت

گاهی به پزشکی فکر میکنم و گاهی به وکالت و ...

برای قبولی در آزمون قضاوت و وکالت چکار باید کرد؟

بازار کار و آینده شغلی وکالت برای یه خانم چطوره؟

رشته های بورسیه در انسانی به غیر از حقوق و دبیری چه چیزهایی هستند؟

برای یه دختر حقوق بهتره یا مدیریت ؟

با مدرک ارشد حقوق عمومی سر چه کاری میشه رفت ؟

بعد از فارغ التحصیلی دنبال کار باشم یا ارشد حقوق بخونم؟

کدوم گرایش رشته حقوق کاربردی تر و جذاب تر هست؟

درخواست معرفی چند موضوع تحقیق برای رشته حقوق

لیسانس حقوقم و به رشته ام علاقه ندارم

برای کسی که فوق لیسانس حقوق داره چه شغلایی هست؟

تحقیق در مورد رشته های حقوق نفت و گاز

لیسانس حقوق دارم و به این فکر شرکت در کلاس آرایشگری هستم

رشته حقوق آینده شغلی داره ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
آینده شغلی رشته ... (۱۹۶ مطلب مشابه)