سلام خدا قوت

دخترم، ۲۲ سال دارم، من وارد یه رابطه رسمی شدم، خانواده هم در جریانند، ۵ سال بزرگتر هستند. تحصیلات یکسان، سطح فرهنگی و اقتصادی تقریبا یکسان.

به شدت مهربون و شوخ طبع هست. ویژگی به شدت چشمگیرش اینه که با اینکه پدرش وضعیت اقتصادی خیلی خوبی داره ولی به هیچ وجه نمیخواد زیر منت و سایه باباش باشه و مستقل داره کار میکنه و هیچ چشم داشتی به مال باباش نداره. یعنی همه برنامه های اقتصادی که برای من گفته رو پس انداز خودش برنامه ریخته نه کمک باباش، و در آخر قشنگ حس حامی بودن و تکیه گاه رو به من منتقل میکنه.

خواستگاری رسمی و همه چی انجام شده. الان دوران آشنایی ما داره طی میشه. اکثر معیارهام رو داره، خانواده کاملا تایید میکنند و راضی هستند. و تا الان هیچ مورد منفی ندیدم ازش. هیچ چیزی که بدم بیاد ازش. انگار تازه روز به روز داره مهرش به دلم بیشتر میشینه و حتی دلتنگش میشم یا منتظر دیدنش هستم و ... (قشنگ داره رابطه احساسی شکل میگیره)، خلاصه بگم حالم باهاش خوبه، و از هم صحبتی با هم لذت میبرم.

فقط یه موضوعی که هست ۱۸۰ درجه از نظر ظاهری با اون چیزی که من میخواستم فرق داره. یعنی من همیشه از مردان قد بلند و چهارشونه خوشم میومد.(حتی در تصورات جنسی) اما ایشون لاغر اندام با قد متوسط هستند. یا حتی از نظر جزئیات ظاهری چهره هم همین طور متفاوت. ولی به محض صحبت باهاش و فهمیدن درونش و طرز تفکرش اصلا موضوع ظاهرش فراموشم شد. و حساسیتم از بین رفت. و گفتم ظاهر عادی میشه مهم هم فکر بودن و درونش هست که من باید یه عمر باهاش زندگی کنم. 

به تازگی رفتیم مشاوره ازدواج و مجبور شدم دقیق میزان رضایتم رو از چهره و اندامش بگم. بعد از اون انگار یهو به خودم اومدم. مدام پیش خودم  میگم نکنه این مورد الان برای من مهم نباشه و پس فردا که اخلاقیاتش برام عادی شد نسبت به ظاهرش منفی بشم؟، باید چیکار کنم، الان از ظاهرش بدم نمیاد  ظاهرش رو با همه اخلاق و رفتار و تفکرش باهم میخوام. اما اگه بخوام جدا بهش امتیاز بدم امتیاز کمی میگیره!

خودم از لحاظ سطح ظاهر بالاتر هستم، از اول هم نسبت به ظاهر و اندامش متنفر نبودم، بی تفاوت بودم. چیکارباید کرد؟، مهمه؟، یا رهاش کنم این حساسیت رو؟، ممکنه وقتی نسبت به درونش عادی شدم به خرده گیری نسبت به ظاهرش بیافتم و حتی رو رابطه زناشویی هم تاثیر بذاره؟

هنوز نتیجه مشاورمون نیومده، ولی اصلا دلم نمیخواد از دستش بدم، از طرفی هم این فکر افتاده به جونم ، خیلی بهم ریختم.

اگه میشه نظر و پیشنهادتون رو بگید .

ممنون


مرتبط:

خواستگارم بینی خودش رو عمل کرده و من نمیپسندم

خواستگارانی که دارم از لحاظ ظاهری برام جذاب و دلنشین نیستند

می ترسم مثل خواهرم بعد از ازدواج حسرت ظاهر مردان دیگه رو بخورم

فقط با ظاهر خواستگارم مشکل دارم

میدونم که ظاهر مهم نیست ولی ظاهر خواستگارم به دلم ننشست

در جلسه ی خواستگاری چقدر به قیافه و ظاهر پسر اهمیت میدید؟

آیا شغل خوب خواستگار نقص قیافه و چهره رو پوشش میده؟

قیافه خواستگار به دلم نچسبید ردش کردم

توقع دختران 18 ساله در مورد قیافه خواستگار

روی قیافه خواستگارم شک دارم

از لحاظ قیافه خیلی بالاتر از خواستگارم هستم

حساسیت مادر دختر روی تیپ و قیافه خواستگار

تعریف مرد یا پسر خوش قیافه از دید زنان و دختران چیه ؟

ازدواج با یک پسر خوش قیافه چه مشکلاتی داره ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) ظاهر خواستگار (۴۰ مطلب مشابه)