سلام

اخیرا بنده و به نوعی بعضی از کاربران فعال خانواده برتر متهم شدیم به این که با خانواده برتر داریم؛

1 - ناخواسته در راه دشمن قدم میگذاریم.

2 – نقشه های اون ها رو عملی می کنیم.

3 - نقشه رابرت مرداک صهیونستی رو اجرایی می کنیم.

4 - نظریه قورباغه رو در مورد "احتمالا" تضعیف خانواده اجرایی می کنیم.

5 – خانواده رو به اضمهلال می کشونیم.

6 - منسوخ کردن تشکیل خانواده.

7 - منسوخ دانستن زن مسلمان ایرانی.

8 - کشیدن زنان به بازار کار.

9 – در معرض دید همگانی قرار دادن زنان.

10 – کمک می کنیم نظریه 7000 کشیش مسیحی برای زمین زدن اسلام اجرایی بشه.

در ادامه گفتن که؛

آیا خانواده برتر متعلق به آدم های دین داره؟، متعلق به آدم هایی هست که اعتقاد به دین و دیانت دارن؟

میگن اگه چنین ادعایی دارید پس چرا پست هایی منتشر می کنید اهداف بالا ازش استنباط میشه، میگن چرا پسران رو ترغیب به ازدواج نکردن می کنید، چرا اون ها رو به سمت گناه زنا سوق میدید؟!، چرا اون ها رو به سمت ازدواج آسان سوق نمیدید؟

باید پسرها رو ترغیب به ازدواج کنید، چرا پست هایی مثل "آقایان چرا ازدواج رو با تمام مسئولیت ها، محدودیت ها و هزینه هاش می پذیرند؟" رو منتشر می کنید؟، چرا پست هایی منتشر می کنید که پسر و دختر با هم بحث هایی چالشی بکنن و به جوون هم بیافتند؟

چون ممکنه این موارد سوال یه عده ی دیگه هم باشه ترجیح میدم یه بار دیگه در مورد خانواده برتر یه توضیحاتی بدم، البته نقد کننده خواستند که نقد شون منتشر نشه اما با عرض پوزش از این عزیز، ترجیح دادم فقط بخش هایی رو منتشر و جهت آگاهی کاربران جدید توضیحاتی ارائه کنم.

بر خلاف نظر این منتقد عزیز و دغدغه مند، بنده معتقدم اتفاقی که در خانواده برتر میافته اینه که آگاهی های جوانان برای ازدواج کردن بالا میره، در خانواده برتر فضایی فراهم شده که یه خانواده برتری وقتی می خواد ازدواج کنه، در مورد جوانب مختلف بحث ازدواج اطلاعاتی کسب میکنه و با چشم باز می تونه تصمیم بگیره که ازدواج بکنه یا نه، یه خانواده برتری با مطالعه نظرات مختلف به جایی میرسه که با خیالات خام و فانتزی های ذهنی ازدواج نمیکنه، تصور نمیکنه که بعد از ازدواج بهشت انتظارش رو میکشه، انتظار این رو نمیکشه که بعد از ازدواج قرار هست همسرش فلان کارها رو می کنه و ... !

در خانواده برتر، معیارهای ازدواج رو به بحث گذاشتیم و نقد کردیم، در بعضی موارد که خوش خیالی وجود داشت نگرانی ایجاد کردیم و گفتیم این طور که شما فکر می کنی نیست، در بعضی موارد که نگرانی های کم اهمیت وجود داشت سعی کردیم خیال ها رو راحت کنیم و بگیم شما بی خود نگران بودی، شما اشتباه کردی که با دلایلی کم اهمیت خواستگارهاتون رو رد کردید، همه ی پسران ظاهر پرست نیستن، همه ی دختران پول پرست نیستند و ... .

کاری که خانواده برتر کرده اینه که اَبر سوارها رو پیاده کردیم و گفتیم پیاده شو با هم بریم! بیا و بقیه ی مسیر رو روی زمین به سمت ازدواج پیاده روی کن، پیاده شو و از نزدیک واقعیت های ازدواج رو ببین تا بعد از ازدواج آمار طلاق رو افزایش ندی، واقعیت ها رو ببین تا آمار بچه های طلاق و زنان مطلقه رو بالا نبری.

حالا این وسط ممکنه یه عده ی قلیل فضا رو مناسب دیده، و سم پاشی هایی هم کردند، اما همیشه این سوال وجود داشته که چرا بعضی ها عاشق دیدن نیمه خالی لیوان هستند؟!، مثلا در یک پست اکثریت یه چیزی گفتند و اقلیت یه چیز دیگه، جای تعجب داره که چرا عده ای نظر اکثریت رو رها می کنن و نظر اقلیت رو می پذیرند؟!

اگه در خانواده برتر بازدیدکنندگان و سوال کنندگان رو به سمتی هدایت بکنیم که پسران و دختران بدون داشتن اطلاعات کافی در مورد زوایای مختلف زندگی مشترک، ازدواج بکنن و از این طریق باعث بشیم که آمار ازدواج بالا بره، کار درستی کردیم؟!، دیگه پیاده کننده ی نقشه های رابرت مرداک نیستیم؟، خانواده رو به اضمهلال نکشوندیم و ... ؟

آیا این درسته که جوانان رو بدون داشتن اطلاعات کافی به سمت ازدواج هل بدیم تا صرفا آمار ازدواج بالا بره؟!

شاید یه پسر یا دختر می خواسته ازدواج کنه و در گوگل یه جستجویی کرده و با خانواده برتر آشنا شده و بعد از خوندن استدلال های مختلف به این نتیجه رسیده که یه تجدید نظر در معیارها و تفکراتش نسبت به ازدواج بکنه، این تغییر نظر در اثر چه عواملی اتفاق افتاده؟، این بازدید کننده در خانواده برتر چی دیده که معیارهای اون تغییر کرده؟

برای پاسخ به این سوال باید توضیحی در مورد یکی از قوانین ارسال سوال بدم؛

یکی از شرایط ارسال سوال و مطلب به خانواده برتر اینه که سوال یا مطلب پیشنهاد شده، صرفا جنبه نظرسنجی نداشته باشه، چرا؟

چون هویت نظردهندگان مشخص نیست، ممکنه عده ای با روش های مختلف و با تقلب یک عقیده ی خاص رو پر رنگ کنن، در نتیجه باور کردن نتایج نظرسنجی چندان عاقلانه نیست، پس چرا وقت کاربران رو به خاطر موضوعی که نتیجه ی مشخصی نداره بگیرم؟

در نتیجه معمولا سوالاتی ارسال میشن که دست کاربران برای استدلال کردن باز باشه و خوانندگان هم با خوندن استدلال نتیجه گیری می کنن نه با دیدن آمار نظرسنجی.

پس اون شخصی که برای کسب اطلاعات به خانواده برتر میاد بر اساس استدلال های عقلی نتیجه گیری میکنه نه بر اساس آمار نظرسنجی هایی که صحت اون ها رو نمیشه تائید و یا رد کرد.

در باقی مسائل مطرح شده در خانواده برتر هم به همین منوال عمل شده.

ما کسی رو به سمت زنا سوق نمیدیم، عده ای میان میگن فشار جنسی داریم، از وقت ازدواج مون گذشته، خواستگار نداریم، کسی به ما دختر نمیده و ... .

جوابی که به این گونه افراد در خانواده برتر داده میشه این نیست که برید گناه کنید!!!، به این افراد گفته میشه که معیارهای ازدواج تون رو تغییر بدید، از توقعات تون کم کنید، انتخاب هاتون رو تغییر بدید، رسم و رسومات دست و پا گیر رو بشکنید و در کل، شرایط ازدواج آسان رو فراهم کنید.

اگه نتونستید، فشار جنسی تون رو با آموزش هایی که دادیم مدیریت کنید، اگه باز نتونستید ازدواج موقت بکنید اما عواقبش رو هم بپذیرید!

بله ممکنه از بین بیش از  616000 نظر ثبت شده، تعدادی نظر هم اشتباها تائید شده باشه که عده ای گفته باشن برید گناه کنید، اما سیاست خانواده برتر این نیست.

میگن چرا در خانواده برتر مطالبی ارسال می کنید که خانم ها رو از خونه ها خارج کنید تا در معرض دید نامحرم ها قرار بگیرن، چرا اون ها رو وارد بازار کار می کنید؟

ما چنین کاری نکردیم، بلکه مثل سایر موضوعات خانواده برتر، بحث اشتغال خانم ها رو هم پوشش دادیم، این موضوع موافق و مخالفانی داره، دو طرف استدلال هاشون رو مطرح کردند، حالا برای یه نفر قابل قبوله و یه نفر هم مخالفه. اسلام مخالف کار کردن خانم ها نیست. شما که مخالف هستید بیاید استدلال هایی که دارید رو بیان کنید.

 میگن چرا بر علیه اسلام کار می کنید؟!

عقیده بنده اینه که نباید نقد عقاید اسلامی رو ممنوع کرد، بلکه باید راه برای تحقیق باز باشه، اتفاقا این کار به تقویت اسلام کمک خواهد کرد، حالا اگه با توجه به موضوعات خانواده برتر، گاهی در مورد بعضی از احکام اسلامی بحث هایی راه میافته، این به معنی زدن دین اسلام نیست.

دین اسلام باید مثل خورشید در معرض دید و نقد همه باشه، جای اسلام در گاو صندوق نیست، این وظیفه ی مسلمانان و حکومت های اسلامی هستش که فضای مناسبی برای این موضوع فراهم کنن، خانواده برتر هم از این امر مستثنی نیست و به فراخور موضوعاتی که داره، در حد توان در این راه فعالیت هایی در حال انجام هست.

ماجرای اون قورباغه هم با روند خانواده برتر منافات داره! در ماجرای قورباغه، شرایطی فراهم میشه که آرامش قورباغه تا مرحله پخته شدن به هم نخوره، اما با عرض معذرت، در خانواده برتر کاربران مدام در حال دریافت تلنگر هستند، تلنگرهایی که اگه در همون مراحل ابتدایی پختن قورباغه، به اون وارد میشید کافی بود تا قورباغه از اون محیط خارج بشه!!!

در پایان باید عرض کنم که بنده مدعی نیستم خانواده برتر عیب و ایرادی نداره، اما اون اتهامات رو هم وارد نمی دونم.

ممنون از نقدی که کردید.

موفق باشید


مرتبط:

خاطره ی خانم " نارنجی " درباره خانواده برتر

کاربران وبلاگ خانواده برتر بر روی میلیون ها ایرانی تاثیر می گذارند!

من به شخصه از خانواده برتر آسیب دیدم

ترک خانواده برتر براتون چقدر سخته؟

خانواده برتر چه تاثیری رو زندگیتون گذاشته؟

واقعا هدف خانواده برتر چیست؟

چگونه با وبلاگ خانواده برتر آشنا شدید ؟

وبلاگ خانواده برتر نظرم رو در مورد ازدواج عوض کرده

به خانواده برتر اعتیاد پیدا کردم

با خانواده برتر هم افسردگی گرفتم، هم بدبین شدم

عمل کردن به نوشته های خانواده برتر سخته ؟

فضای خانواده برتر هیچ شباهتی به دنیای بیرون نداره ؟!

تو حرم امام رضا (ع) برای خانواده برتری ها حدیث کسا خوندم

پسرهای خانواده برتری یا از مریخ اومدن یا دروغ میگن !

دقیقا دنبال چه موضوعی بودید که سر از خانواده برتر در آوردید ؟

قبل از دیدن خانواده برتر اعتماد به نفس زیادی داشتم

خانواده برتر نابود کننده ی تصورات رویایی و خیالی از ازدواج است !

در حق همه خانواده برتری‌ ها نماز حاجت خواندم و دعا کردم

کمک های ما به دیگران در خانواده برتر مورد رضای خداست ؟

با کمک خانواده برتری ها الان حال خیلی خوبی دارم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مربوط به خانواده برتر (۵۹۹ مطلب مشابه)