در شرع اسلام مهریه حق زن هست، چه بد اخلاق باشه چه خوش اخلاق، چه مریض چه سالم، چه کار کنه چه نه، حق زن هست و هر موقع بخواد میتونه به اجرا بذاره و مرد باید پرداخت کنه، مهریه اگه کم باشه مرد ممکنه خیانت کنه، خوب یه واقعیتی هست دیگه. به خصوص تو دنیای امروز که زن های آماده برای عرضه زیاد شده اند، مهریه اگه زیاد باشه زن ممکنه سوء استفاده کنه.

همین ماجرا در مورد برادر زنداییم رخ داد و همسرش که برای دومین بار با این مرد ازدواج کرد ، در کمتر از یک سال مهرش رو به اجرا گذاشت و الان هر ۳ ماه یک سکه میگیره.

آیا همه مردا خیانت می کنند؟ خیر

آیا همه زن ها مهرشون رو به اجرا میذارن ؟ خیر

ولی چون در سال های اخیر بیشتر شده به تبع باید بند های عقد رو دقیق تر امضا کرد.

ایده من این هست :

یه عدد پایه اول در نظر گرفته بشه ، مثلا ۱۴ سکه، بعدش  هر سالی که زن و شوهر با هم زندگی کنند و ۱۲ ماه از کنار هم بودن شون بگذره ، تعدادی به این اضافه بشه و این روند تا مثلا پنج سال یا ده سال ادامه داشته باشه، فرض کنیم مهریه پایه ۱۴ سکه هست، هر سال ۱۲ سکه اضافه میشه، بعد ۵ سال میشه ۷۴ سکه، یا اگه تا ده سال ادامه داشته باشه میشه ۱۳۴ سکه.

اینطوری باعث میشه اولاً زن نتونه سوء استفاده کنه و یه کاره بره از اول ازدواج ۳۰۰ تا رو اجرا بذاره، دوم هم الان انقدر سکه بالا رفته که اگه مردی بخواد خیانت کنه اصلا ازدواج نمیکنه و همون ۱۴ تا رو هم قبول نمیکنه.

چون خود اون ۱۴ تا ۷۰ میلیون میشه، طوری که دست دو طرف رو می بنده، هیچ دختری بخاطر ۱۴ تا جدا نمیشه، هیچ پسری هم که قصد خیانت داشته باشه زیر بار این شرط نمیره، حالا این ایده یه بند دیگه هم داره؛

در صورتی که هر یک از طرفین بی دلیل بخوان طلاق بگیرن، باید یک سوم یا یک چهارم از اموال شون رو تسلیم طرف بکنند، (اگه بی دلیل باشه) چه دختر باشه چه پسر.

یا اگه دختر خواست بی دلیل جدا بشه و اموالی نداشت ، مجبور میشه از مهرش بگذره، به نظرم این روش خوبه ، حداقل از اینکه از همون اول بدون شناخت بیاییم ۳۰۰ تا مهر کنیم، یا بدون شناخت بیاییم بگیم باشه فقط ۵ تا سکه بهتره، اینطوری وقتی سال به سال اضافه میشه ، باعث خاطر جمعی دو طرف میشه.

در یک کلام؛

در این روش اول اعتماد از جانب هر دو طرف در طول زندگی بالا میره ، و بعد به تناسب اون مهریه افزایش پیدا میکنه، نه اینکه اول مهریه زیاد یا کم باشه و بعد اعتماد به دست بیاد، قبل از مخالفت کردن روی این ایده فکر کنید و به رسم عادت وبلاگ که توش دو طرف با هم میخوان مخالفت کنند مخالفت نکنید.


مشابه :

در قرارداد زناشویی پناهگاه مرد کجاست؟

تضمین خوشبختی مرد در زندگی زناشویی چیه ؟

خواستگارم میگه بیشتر از 14 تا مهریه نمی دهم

به نظر شما علت وجود مهریه در اسلام چی میتونه باشه ؟

مهریه یه هدیه است، نه پشتوانه خوشبختی دختر

مهریه بر دو نوع است، عندالمطالبه و عندالاستطاعه

محاسن مهریه های سبک

چند سوال از طرفداران مهریه کم

مهریه را چه کسی تعیین می کند؟

بهتر نیست مهریه موقع عقد پرداخت بشه ؟

مهریه کیس به کیس فرق داره ؟

اگر مهریه ارزش دختره، چرا پدر عروس به داماد چیزی نمیده ؟

قضاوتی عادلانه درباره مهریه

با جایگزینی شروط ضمن عقد به جای مهریه موافقید ؟

از کی دقیقا مهریه شد سکه؟

پیشنهادی برای حل مشکل مهریه در جامعه

ما پسرها چطور در بحث مهریه به شما دخترها اعتماد کنیم ؟

بدون مهریه، اگه طلاق گرفتم چطوری زندگیم رو تامین کنم ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه)