من خیلی دیدم در پست های مختلف کاربران سر مهریه و ... درگیر شدن. خب ببینید من می‌خوام یک حرف منطقی بزنم. عمده دختران میگفتن مهریه بالا باشه که مرد نداره نره، مرد حفظ بشه و ... ، بیاید کمی برگردیم به قبل از ازدواج. 

فکر کنید یک پسر میاد خواستگاری شما... شما اولش که عشق زیادی نیست، یا عشق هست، ولی اعتمادی نیست و هزار دلیل دیگه میگید مهریه بالا بذاریم برای نگهداری مرد و پشتوانه ...، حالا اصلا کاری به این ندارم که مهریه پشتوانه نیست و از اساس چیز دیگریست. بر فرض بخواد پشتوانه باشه! بر فرض ...، کاری به بد از آب در اومدن خانم هم نداریم، خانم ها امکان نداره بد از آب در بیان! بای دیفالت خوبن و تا آخر هم خوب باقی میمونن!

خب اگه مرد بخواد خوب از آب در بیاد که خب مهم نیست مهریه ۱ سکه باشه یا ۱۰۰۰ سکه، چه پرداخت کنه چه نکنه، مرد خوبیه زنش رو دوست داره، بیش از مهریه برای زنش پول می‌ذاره، کادو میخره ، خونه و ...، پس اگه مرد خوب در بیاد و با شخصیت، بله که اصلا جای نگرانی نیست، آدم با شرف و اعتقاد هم اهل هوایی شدن نیست اصلا. چون اون موقع که مجرد بوده نرفته سراغ این کارها، الان که یکی رو هم داره که اونو دوست داره که ....

خب حالت دوم؛

 اگه بخواد مرد بد در بیاد که عمده توجیه و دلیل دختران برای مهریه بالا همینه، اولا اگه مرد بد در بیاد، آیا مهریه پرداخت میکنه ؟ یک مرد بد ؟ آیا امکان خیانت یک مرد بد وجود نداره؟ آیا امکان معتاد شدن و ... وجود نداره ؟ یک مرد بد میاد مهریه رو دو دستی تقدیم می‌کنه میگه بفرمایید؟

پس بد در اومدن مرد به معنی تباهی زندگی هر دو و بیشتر مثلا یک دختر خوبه، عمده مهریه ها هم برای افرادیه که اصلا حتی توان پرداختش رو هم ندارن، خب پس یک مرد بی پول یا کم پول که بخواد بد هم از آب در بیاد چه سودی برای دختر داره؟ شاید به زور زحمت یه بخشی مهریه رو بده ولی بازم فایده اش برای دختر چی بوده ؟ هیچ چی...

پس اینکه حتی به چشم پشتوانه هم نگاه بکنیم بازم اصلا چیزی از یه مرد داغون بیرون نمیاد که بخواد پشتوانه بشه، اگه فرض رو بر این بذاریم که مرد دارایی هم داشته باشه، بازم اون پول رو اونقدر با بازی و اذیت کردن میده که آخرش دختره میگه بیخیال میشم!

پس اول اینکه می‌خوام یه جستجویی بکنید و فلسفه و معنی مهریه رو در دین مطالعه بکنید و اطلاعات تون رو بالا ببرید. ببینید اصلا چیه، به چه نوع مهریه ای توصیه شده.

خب اگه شما به مردی اعتماد ندارید چرا با آینده خودتون ریسک میکنید؟ مهریه چه فایده ای برای شما میتونه داشته باشه؟، وقتی این همه روایت داریم که مهریه بالا زندگی رو نابود می‌کنه بیخود نگفتن.

من به تعداد زیادی مرد دیدم که با زن شون دارن با مهریه بالا هم زندگی میکنن به نظر هم زندگی شون خوبه، ولی ته دل شون اون عشقی که باید نیست هر چند نشون ندن. چرا؟ چون مرده هیچ چیزی رو به نام خودش حتی نمیزنه! چه برسد به زنش، میزنه به نام برادر و رفیق و ...

خب ببینید چقدر بده که یک مرد دارایی هاش رو به نام خودشم نکنه، از زنش مخفی کنه، به نام دیگران بزنه و ...، قرار نیست مرد به زبون بگه من از زنم متنفرم. بعد همین مرد همه جا از علاقه اش به زنش و خوبی های زنش میگه! ولی اون عشق حقیقی وجود نداره.

من میبینم تحقیقاتی که درباره پسر میکنن و حتی برعکس دو روز هم طول نمی کشه میرن از دو نفر میپرسن و اوکی میشنون وصلت صورت میگیره، اما دقت بکنید که به جای اینکه مهریه پشتوانه یشه، یه مقدار تحقیق دقیق تر و بهتر بکنید. (کوتاهی در تحقیق رو نمیشه با تعیین مهریه بالا جبران کرد)

فوری حول میشن می‌خوان عروسی صورت یگیره، میگن حالا مهریه هست بد در اومد مهریه که هست!، اگه یه مقدار چشم و گوش ها بازتر بشه نیاز نیست دیگه یک پشتوانه دروغین ثبت بشه. بر عکسش منم از آقا پسرها می‌خوام یه مقدار سختگیری رو کمتر بکنن، حالا نه ۵ سکه نه ۱۰۰ سکه این بینشم کلی عدد می‌تونه باشه، ۲۰ تا ۱۵ تا، ۵۰ تا و ...

به هر حال پسر هم چون دخترها خیلی ها اول بسم الله مهریه نمیگیرن یه مقدار بالاتر از توان شون قرار میدن، توان فعلی حالا که ازدواج غیراسلامی هست عیب نداره!، ولی شبیه عرف نشه خودشون بخوان و با توجه به قد و قیافه و شرایط خودشون قرار بدن.

من دیدم دختر هم در نقطه مقابل یک عمر کوچکترین اعتماد و عشقی نداره همه ش فکر اینه که داره با این مهریه مرد و حفظ می‌کنه! و اینکه مدام به طلاها و ... افزوده کنه تا اگه مرد گذاشت مرد! زن بتونه زندگی رو ادامه بده!

این خیلی بده که بعضی از زن ها هر لحظه به فکر مرگ شوهرشون هستن! این دیگه چه جور زندگی ایه؟ و پسرها هم باید متوجه بشن که وقتی فقط میان به مهریه گیر میدن، پس زن هم می‌تونه آشپزی نکنه و ... پس یه کاری اون انجام میده شما هم یکم سر کیسه رو شل تر بکنید. چه می‌دونم مثلا ۲۵ سکه قرار بدید. یا هر چی خودتون با وضع و اوضاع تون میخوره. البته پیشنهاد رو دختر میده ولی با هم توافق میکنید.

 پس پسرا شما هم درک بکنید کارهای خارج از وظایف زن رو، و شما هم البته مسافرت و ... میبرید خارج وظایف ولی به هر حال خودتون رو جای دختر هم بذارید یه کم! مهریه بالا یک مرد بد رو نمیتونه تبدیل به خوب بکنه، نمیدونه نگهش داره، آدم بد داخل زندان هم باشه باز خلاف می‌کنه و بد می‌کنه، آدم خوبم که ترسی نداره. پس یه کم تحقیقاتی بهتر و بیشتر بکنید و شخصیت طرف رو هم نگاه بکنید.


مشابه :

در قرارداد زناشویی پناهگاه مرد کجاست؟

تضمین خوشبختی مرد در زندگی زناشویی چیه ؟

خواستگارم میگه بیشتر از 14 تا مهریه نمی دهم

به نظر شما علت وجود مهریه در اسلام چی میتونه باشه ؟

مهریه یه هدیه است، نه پشتوانه خوشبختی دختر

مهریه بر دو نوع است، عندالمطالبه و عندالاستطاعه

محاسن مهریه های سبک

چند سوال از طرفداران مهریه کم

مهریه را چه کسی تعیین می کند؟

بهتر نیست مهریه موقع عقد پرداخت بشه ؟

مهریه کیس به کیس فرق داره ؟

اگر مهریه ارزش دختره، چرا پدر عروس به داماد چیزی نمیده ؟

قضاوتی عادلانه درباره مهریه

با جایگزینی شروط ضمن عقد به جای مهریه موافقید ؟

از کی دقیقا مهریه شد سکه؟

پیشنهادی برای حل مشکل مهریه در جامعه

ما پسرها چطور در بحث مهریه به شما دخترها اعتماد کنیم ؟

بدون مهریه، اگه طلاق گرفتم چطوری زندگیم رو تامین کنم ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه) ازدواج آسان (۵۶ مطلب مشابه) فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)