سلام

من دانشجوی داروسازی ام. خانواده ام خیلی دوست دارم دامادشون هم دکتر باشه اما خودم اصلا همچین چیزی جز معیار هام نیست برای همین بهشون گفتم که خواستگار هایی با مشاغل دیگه رو هم راه بدن و الکی بهشون جواب منفی ندن.خانوادم هم قبول کردن.

مشکل از اینجا شروع شد که ما خواستگارهای دیگه ای رو هم راه دادیم. بعضی ها که همون جلسه اول به هم نمیخوردیم و دیگه تموم میشد. اما اونایی که به جلسات بعدی کشیده میشد وقتی در جلسه دوم مامانم ازشون در مورد درآمد میپرسید و یا اینکه خونه و ماشین دارن ناراحت میشدن! این برامون خیلی عجیبه چون خواستگار های دکتری که داشتم اینطوری رفتار نمیکردن اما این افراد ناراحت میشدن.

مثلا یکی شون درآمدش ۲.۵ میلیون بود بعد مامانم جلسه چهارم از آقا پسر پرسید امکانش هست حقوق تون بیشتر بشه یا نه. بعد وقتی رفتیم پیش مشاور آقا پسر به مشاور گفت به من برخورده که همچین سوالی ازم پرسیدن!

خب من خودم آدمی نیستم که دنبال پول باشم فقط میگم کفویت اقتصادی مهمه یعنی اگه من قراره ماهی ۵ تومن حقوق داشته باشم خب همسرم هم بهتره همون قدر داشته باشه و این طوری نیستم که بگم همسرم حتما باید مثلا ماهی ۱۰ تومن درآمد داشته باشه.

فقط میخوام هر دومون سطح درآمدمون یکسان باشه تا بعدا تو زندگی همسرم احساس بدی نداشته باشه و از اینکه من درآمدم بالاتر هست حس بدی نداشته باشه. الان به نظرتون اینکه خانوادم ازشون در مورد ماشین و خونه و حقوق میپرسن اشتباهه؟! تازه ما جلسه اول این سوالات رو نمیپرسیم. 

واقعا نمیفهمم چرا اینقدر بهشون بر میخوره و ناراحت میشن.خب اگه از این مسائل سوال نشه پس باید از چه چیزی سوال بشه!؟


مرتبط :

خواستگارم از لحاظ مالی ازم پایین تره ، زیبا نیست و قبلا دوست دختر زیاد داشته

به دختری علاقمند شدم که از نظر مالی سطحش بالاتره

آیا مساله مالی هم جز افتدار مرده؟

دوست دارم همسر آیندم تحصیلات و وضع مالی بهتری داشته باشه

انواع کفویت در ازدواج ← کفویت اقتصادی



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل خواستگاری (برای دختران) (۱۴۸ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه)